Dit is een enkel kettingblad van Race Face met een bladbeschermer om te voorkomen dat de ketting afloopt. Sterk genoeg voor DH racing, Dirt Jump en licht genoeg voor de crosscountry/singlespeed.
Eigenschappen
Tanden met narrow/wide profiel om de ketting goed te geleiden
Het blad is 4mm dik en stijf. I-Beam zorgt dat de geleverde kracht doorgegeven wordt zonder dat het blad verbuigt
7075-T6 aluminium
Logo's zijn gelaserd
Geschikt voor 9, 10 en 11 speed
Steek: 104, 110 BCD (5-gats) of 130 BCD (5-gats)
Productgegevens
Speed: 9/10/11 Speed
MTB: ja
Foute of ontbrekende productinformatie? Laat het ons weten
Selecteer het probleem
We hebben je feedback ontvangen! Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze website.
Dit is een enkel kettingblad van Race Face met een bladbeschermer om te voorkomen dat de ketting afloopt. Sterk genoeg voor DH racing, Dirt Jump en licht genoeg voor de crosscountry/singlespeed.
Wat de artikelen in uw winkelwagen betreft, kunt u uit de volgende verzendmogelijkheden naar Verenigde Staten kiezen:
Standaard verzending met track & trace de geschatte leverdatum is woensdag 22-2-2023 - € 8,16 Besteed nog € 84,21 om van een gratis verzending gebruik te maken
Verzending met track & trace: de geschatte leverdatum is dinsdag 14-2-2023 - € 16,33
Retour
U kunt artikelen binnen 365 dagen naar Wiggle terugsturen, met uitzondering van cadeaubonnen, sportvoeding en gepersonaliseerde artikelen (tenzij het een defect artikel betreft). De kosten die de klant bij het postkantoor moet betalen vallen voor eigen rekening wanneer artikelen ongewenst zijn.
Let op: fietsen en andere grote en zware voorwerpen kunnen niet via ons lokale adres (waar beschikbaar) geretourneerd worden. Neem contact met ons op zodat we deze artikelen bij u kunnen komen ophalen tegen gereduceerd koerierstarief. Alleen in het geval van een defect artikel is deze dienst gratis.
Wij verwachten dat geretourneerde producten nog voorzien zijn van alle labels en kaartjes en in hun originele verpakking bij ons terugkomen. Gebruik de originele doos bij een product NIET als verzenddoos, maar gebruik de Wiggle doos of envelop. Schade aan een originele verpakking verhindert de doorverkoop van een product. Zijn artikelen al duidelijk gebruikt, gewassen of op een andere wijze gepersonaliseerd, dan kunt u het artikel niet retour sturen, tenzij het een defect product betreft. Wiggle zal u de verzendkosten alleen vergoeden wanneer u defecte artikelen retour stuurt. Lees ons retourbeleid voor meer informatie.
Recensies tijdschriften
Review from
MBR
Like SRAM XX1 and XO1, Race Face's new Narrow/Wide chainrings use a fat/thin tooth profile to aid chain retention. The idea is that this interface with the inner and outer link plates on the chain and stops the chain falling off when riding choppy terrain. The key difference between XX1 and Narrow/Wide is that the latter fits a regular 104 BCD crank. Which means you don't need a special SRAM crank or XX1 spider.
One of the reasons SRAM created the bespoke spider is to accommodate the smaller XX1 chainrings (these are available in 28-tooth for steep climbing), but Race Face offers a 30-tooth by offsetting the ring slightly inboard of the cranks uising thin alloy spacers [ed note: this spacing is machined into the chainring].
Like the company's standard Single rings, the Narrow/Wide rings are machined form aluminium plate with an 'I-Beam' cross section that reduces weight and adds stiffness. The anodising wore off after a couple of rides but I've had zero issue with wear on the teeth themselves. Retention is still as good today as it was when I fitted it two months ago - in fact, I've yet to drop a chain.
You may not get the 11 gears of the full XX1 system, but in terms of retention the Race Face is comparable to XX1, it's cheaper and , since it'll bolt straight on your chainset, there's no need to make massive changes to the rest of your drivechain.
In conclusion...
For trail riding, Narrow/Wide rings and others like them look set to revolutionise chain retention because they offer one of the best features of XX1 but at a fraction of the cost. If you're going to buy a new single ring for your bike, make sure it's this one.