We use trusted third party logistics providers to deliver our goods. If you want to see your delivery options, please visit our shipping information page before you place your order.
Dispatch times may vary according to availability and any guarantees or representations made as to delivery times are subject to any delays resulting from postal delays or other occurrences beyond our control for which we will not be responsible. Please see our shipping information page for further information.
If there is a delay in delivering the goods we will inform you of this via email and the goods will be despatched as soon as available.
You have the right to request a cancellation if your order is delayed, just Contact Us with your order number and we will do our best to assist.
Occasionally we find ourselves having to withdraw an item because it has become obsolete or has been discontinued. If you have placed an order for an item that has been made obsolete we will inform you as soon as possible and offer you an alternative if one is available.
Delivery of the goods will occur when we deliver them to the address you provide us with when you make your order. You are responsible for the goods when delivery has taken place.
We may need to deliver your goods in separate instalments. If that is the case we will let you know in advance.
If your delivery address is in the Scottish Highlands & Islands, Isle of Man and Northern Ireland, delivery times may be extended depending on the exact location.
Deliveries cannot be made to PO Box addresses. We strongly advise against deliveries to be made to hotels or third party couriers. Any orders made, to be sent to a hotel or a third party courier, are entirely at your own risk once delivery has been made by our logistics provider.
Je kunt betalen via onze beveiligde betaalpagina’s door gebruik te maken van je crditkaart of bankkaart (details over welke creditkaarten en bankkaarten we acepteren vind je tijdens het betalen). Je kunt ook betalen via PayPal. De betaling verschijnt op je afschriften als ‘WIGGLE’.
Wanneer je een bestelling plaatst, moet je ervoor zorgen dat alle gegevens die je invult, waar en correct zijn, dat jij een geautoriseerd gebruiker bent van de creditkaart, de bankrekening of het PayPal-account dat je hebt gebruikt om je bestelling te plaatsen end at je voldoende saldo hebt om de producten te kunnen betalen.
De kosten van internationale producten en diensten kan fluctueren.
Alle prijzen worden weergegeven in de door jou gekozen valuta en alle belastingen en invoerkosten zijn in het bedrag inbegrepen.
Vanwege de manier waarop creditkaarten worden gecontroleerd, wordt de betaling ingenomen op het moment van verwerking. Mocht er een problem ontstaan met de voorraad, dan wordt het bedrag dat je hebt betaald zo snel mogelijk gerestitueerd. Het kan een aantal dagen duren voordat deze restitutie op je rekening verschijnt, afhankelijk van je creditkaartmaatschappij.
Alle bestellingen worden behandeld in en verstuurd vanuit het Verenigd Koninkrijk.
Bezorgkosten worden apart berekend; deze extra kosten worden duidelijk getoond waar van toepassing en worden meegenomen in het uiteindelijke totaalbedrag.
Opmerking: door een betaalkaart aan je account te koppelen, geef je ons voortdurende toestemming om automatisch die kaart te gebruiken voor het benodigde bedrag wanneer je een bestelling plaatst terwijl je bent ingelogd op dat account en aangeeft dat je die kaart wilt gebruiken voor de betaling.
We kunnen mogelijk het bedrag opnieuw in rekening brengen indien de vorige betaling via de betaalkaart is mislukt.
Je kunt deze toestemming intrekken door op elk moment je kaart uit je account te verwijderen.
For more information on how to return an order, click here.
For purchases made in Australia, see the Australia Terms below.
For purchases made in New Zealand, see the New Zealand Terms below.
The Consumer Rights Act 2015 gives you certain legal rights (also known as ‘statutory rights’), for example, the goods:
We must provide you with goods that comply with your legal rights.
The packaging of the goods may be different from that shown on the site.
You are responsible for ensuring any parts purchased are necessary for the repair or upgrade of an item. We shall not be held responsible for the accuracy of any advice given regarding the suitability (or otherwise) of any parts. If you have ordered an item that has an unsuitable product description we will remedy this by providing you a full refund upon the return of the item. Please see our Returns and Refunds page for details.
We encourage you to ensure all spare parts are fitted by a competent person in accordance with manufacturer specifications. We cannot be held liable for any damage caused by the fitting of a spare part.
Please ensure that you have read your warranty conditions before attempting to install a part or otherwise repair item. We cannot be held responsible if the item is damaged or your warranty is voided. Some manufacturer guarantees may be on condition that you use a qualified cycle technician.
All electronic devices delivered by Wiggle come with a UK plug only. Please note that you will need to have an adapter in order to be able to use your electronic device with another European plug. If an electronic device is not delivered with a UK plug this information will be explicitly stated in the product description.
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de gehele website van Wiggle en vormen tevens het uitgangspunt van de service die wij u verlenen. Wanneer u een bestelling bij Wigge plaatst, accepteert u de door ons opgestelde algemene voorwaarden. Wij behouden ons het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen, consumenten dragen zelf de verantwoordelijkheid om van eventuele wijzigingen op de hoogte te blijven. Deze maatregelen doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument.
Wanneer je een bestelling plaatst op de website, (www.wiggle.nl), behandelen wij de bestelling van het desbetreffende artikel als een koopaanbod van de klant. Voordat wij de koopovereenkomst met je aangaan worden de beschikbaarheid en de prijzen van de bestelde producten onderzocht. Je bestelling is onderworpen aan de volgende algemene voorwaarden.
Levertijden zijn onderhevig aan de beschikbaarheid van het product. De weergegeven geschatte levertijden op de website zijn aan wijzigingen onderhevig. Deze kunnen wijzigen ten gevolge van bijvoorbeeld stakingen bij de postdiensten of door andere onvoorziene omstandigheden en invloeden van buitenaf. Wiggle is niet aansprakelijk voor vertragingen die door de bovengenoemde oorzaken zijn ontstaan. Ga naar onze hulppagina over levertijden voor meer informatie.
Wilt je een koopovereenkomst met Wiggle aangaan, dan dien je 18 jaar of ouder te zijn. Wiggle behoudt het recht om enige verzoeken van de klant af te wijzen. Wanneer je bestelling door Wiggle wordt geaccepteerd, zullen wij je per e-mail op de hoogte brengen. In deze e-mail wordt je verteld welke partij je bestelling zal verwerken, dat is doorgaans Wiggle of in enkele gevallen een derde partij. Wanneer er een contract tussen jou (de klant) en de derde partij wordt aangegaan, gelden de algemene dienstvoorwaarden van de derde partij voor die verkoop. Wanneer je een bestelling plaatst, verklaar je dat de door jou opgegeven gegevens correct en volledig zijn, dat je gemachtigd bent om met een creditkaart of overschrijving via een andere betaalmethode te betalen en dat je over voldoende saldo beschikt om voor je bestelling te betalen. De prijzen van producten kunnen per land van bestemming variëren. Alle geadverteerde prijzen zijn aan veranderingen onderhevig.
Wanneer je een bestelling plaatst, ontvang je bericht dat Wiggle je bestelling heeft ontvangen. Deze e-mail vormt geen garantie van verkoop en is tevens geen bewijs van een verkoopovereenkomst. Wiggle behoudt het recht om de aangeboden overeenkomst af te wijzen voordat een bestelling in behandeling genomen wordt. Er wordt pas een contract tussen de verkoper en klant opgezet wanneer de betaling voor de bestelling van de klant door Wiggle wordt geaccepteerd, de prijzen zijn geverifieerd en de bestelling wordt verwerkt en verzonden. Er wordt een tweede e-mail ter bevestiging van deze stappen naar de klant opgestuurd zodra de bestelling op de post wordt gedaan en de eigendomsoverdracht vindt pas plaats nadat de bestelling is verzonden.
Wij doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat alle details, beschrijvingen en prijzen op de website kloppen. Helaas kunnen er echter toch fouten op de website voorkomen. Wanneer we een fout in de prijs van goederen ontdekken, zal Wiggle je hier zo snel mogelijk van op de hoogte stellen door de aankoop te annuleren. Als je al hebt betaald, zal het volledig betaalde bedrag weer op je rekening teruggestort worden. Indien van toepassing zijn alle prijzen op de website inclusief alle belastingen en invoerkosten. Daarbovenop zullen er verzendkosten gerekend worden. Dergelijke aanvullende bedragen zullen duidelijk weergegeven worden, evenals het uiteindelijke totaalbedrag, voordat je een bestelling plaatst.
Er kunnen typfouten en andere fouten of onvolledigheden als incomplete of verouderde informatie op de website voorkomen. Wiggle behoudt daarom het recht om enige fouten, onvolledigheden of ontbrekende informatie te wijzigen of toe te voegen, zonder klanten daarvan vooraf op de hoogte te moeten brengen. Daarnaast behoudt Wiggle het recht om bestellingen af te wijzen of te weigeren die op basis van onjuiste of onvolledige informatie op de website door klanten zijn geplaatst. Dergelijke fouten of onvolledigheden zijn onder andere maar niet beperkt tot: enige vergissingen, onvolledigheden, verouderde informatie over prijzen, verzendkosten, betaalvoorwaarden of Wiggle’s retourbeleid.
Wiggle is met hun leveranciers overeengekomen dat ze artikelen aan individuen verkopen. Het bedrijfsplan van Wiggle omvat geen mogelijkheid tot zakelijke verkoop of korting op bulkbestellingen. Wiggle behoudt het recht om bestellingen te annuleren die vermoedelijk niet voor individuen of een sportclub maar doorverkoop bestemd zijn. Heeft u hier vragen over, neem dan alstublieft contact met ons op.
Onlinegeschillenbeslechting voor consumenten volgens sectie 14.1 van de verordening (EU) nr. 524/2013
De Europese Commissie heeft een platform tot stand gebracht waar geschillen die voortvloeien uit onlinetransacties opgelost kunnen worden. Ga voor meer informatie naar: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Wij doen ons uiterste best om alle producten waarvan we op de website adverteren dat we ze op voorraad hebben binnen de genoemde levertijd bij u af te leveren. Wanneer uw bestelling vertraging oploopt, zullen wij u via e-mail op de hoogte brengen. De ontbrekende artikelen zullen u zo snel mogelijk nagezonden worden.
Wiggle is niet wettelijk verantwoordelijk voor vertraagde bestellingen. Wij doen onze uiterste best om uw bestelling zo snel mogelijk te verwerken en naar u op te sturen. U behoudt het recht om uw bestelling te annuleren door contact op te nemen met Wiggle en het nummer van uw bestelling door te geven of de bestelling zelf te annuleren via uw account.
Het kan voorkomen dat wij een artikel dat u reeds heeft besteld uit het assortiment halen omdat het verouderd is, vervangen wordt door een ander artikel of om andere redenen niet meer geleverd zal worden. In gevallen als deze, brengen wij u zo spoedig mogelijk op de hoogte en bieden wij u, indien van toepassing en indien mogelijk, een vervangend of alternatief product aan.
Producten die we niet op voorraad hebben op de website, kunnen niet door klanten worden besteld om eventuele teleurstelling te voorkomen.
De algemene voorwaarden van Wiggle zijn in overeenstemming met de huidige Britse wetgeving inzake gegevensbescherming. Indien er onenigheid ontstaat over deze voorwaarden, valt dit onder de jurisdictie van de Engelse rechtbank.
Retourzendingen
U heeft het recht om uw bestelling terug te sturen wanneer u onverhoopt niet tevreden bent. Breng ons op de hoogte door een retouraanvraag in te dienen via de link artikelen retour sturen en de daar genoemde stappen op te volgen. Er zijn voorwaarden verbonden aan het retourzenden van ongewenste, kapotte en verkeerde artikelen. Wilt u meer weten, ga dan alstublieft naar ons retourbeleid.
Wij vinden het fijn wanneer u beoordelingen, opmerkingen en vragen over bepaalde producten op onze website plaatst. Let wel, wij behouden het recht om de inhoud van onze website en dus ook deze klantopmerkingen ten alle tijde aan te passen, verwerpen of verwijderen. Wanneer u een beoordeling, opmerking of vraag op onze website plaatst, stemt u er ook mee in dat u geen verdere aanspraak of copyright heeft op uw geplaatste tekst en erkent u dat Wiggle het recht heeft om deze informatie in (eventueel aangepaste vorm) op hun website te plaatsen en/ of te verwijderen.
Aansprakelijkheid
Wij zijn bij Wiggle niet aansprakelijk voor incidentele schade, gevolgschade of eventuele onkosten. Onder deze termen wordt verstaan: (dit betreft geen eindige lijst) schade aan persoonlijke eigendommen, inkomstenderving, kapitaalverlies, koersverlies, renteverlies, winstderving en aansprakelijkheidsverzekeringen.
Wij doen ons uiterste best om alle bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor eventuele vertragingen. U heeft het recht om in de tussentijd uw bestelling te annuleren en een volledige vergoeding van Wiggle te vragen. Deze regeling geldt alleen wanneer wij uw bestelling nog niet verwerkt en verzonden hebben.
Deze garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument.
Wiggle denkt om het milieu en is verheugd om u te melden dat wij voldoen aan de AEEA-afspraken uit 2006 betreffende afgedankte elektrische en elektronische apparatuur (AEEA).
Wanneer u een nieuwe bestelling bij Wiggle plaatst, bieden wij u aan om oude of defecte elektrische artikelen te recyclen (nieuw voor oud dus). Helaas vallen reserveonderdelen hier niet onder en kunnen we deze dus ook niet voor dergelijke doeleinden terugnemen. Wanneer u een nieuw apparaat bij ons bestelt en het oude wilt inleveren, kunt u deze opsturen naar:
Returns, Wiggle Ltd,
Citadel Logistics Centre
Black Country New Road
Bilston
WV14 7BR.
U moet het oude artikel binnen 28 dagen na aankoop van uw nieuwe apparaat aan ons toe sturen. De portokosten voor een dergelijke verzending vallen voor eigen rekening.
Tenzij expliciet anders aangegeven, zijn alle rechten, inclusief copyright, voorbehouden aan Wiggle. Alle informatie op de website van Wiggle is het eigendom van en wordt beheerd door Wiggle Ltd.
Wanneer u de webpagina’s van Wiggle doorleest, stemt u er mee in dat u alleen bepaalde inhoud mag downloaden voor eigen gebruik en niet voor commerciële doeleinden. Het is niet toegestaan om de inhoud en webteksten op de website van Wiggle op welke manier dan ook te kopiëren, op radio of televisie uit te zenden, te downloaden, op te slaan, over te dragen, in openbare ruimtes te laten zien of af te spelen of om op welke andere wijze dan ook te wijzigen of aan te passen voor andere doeleinden zonder daarvoor schriftelijke toestemming van Wiggle Ltd ontvangen te hebben.
Het is u toegestaan om korte citaten te gebruiken, op voorwaarde dat u vermeldt dat u deze informatie van de website van Wiggle heeft gehaald en bij uw verwijzing een link naar de oorspronkelijke tekst op onze website plaatst.
Wanneer u zich heeft aangemeld voor een notificatie via e-mail wanneer een artikel waar u in geïnteresseerd bent weer op voorraad is, betekent dit dat u Wiggle toestemming geeft om u bericht te sturen zodra de nieuwe voorraad binnen is. Wij zullen ons best doen om u op de hoogte te brengen wanneer een artikel weer direct geleverd kan worden, maar er gelden wel enkele aantekeningen: