Klantenservice

Betalen

Hoe kan ik de betaalmethode selecteren waarmee ik bij Wiggle wil betalen?

Hoe kan ik de betaalmethode selecteren waarmee ik bij Wiggle wil betalen?

Tijdens het afrekenen kunt u selecteren op welke wijze u voor uw bestelling wenst te betalen. Alle betaalmogelijkheden die in het door u geselecteerde land van bestemming gebruikt kunnen worden, zullen tijdens het afrekenen op een rijtje worden gezet. Loop de volgende drie eenvoudige stappen door:

  1. Selecteer in het keuzemenu in welke munt u voor uw bestelling wilt betalen. Het totaalbedrag wordt vervolgens bijgewerkt.
  2. Klik de betaalmethode aan die u wilt gebruiken. Klikt u op een ander tabblad voor een andere betaalmethode, dan wordt deze methode automatisch geselecteerd. Tevens wordt enige aanvullende informatie die op uw bestelling en/of betaling van toepassing is weergegeven.
  3. Rond uw bestelling af door de knop ‘Nu betalen’ aan te klikken.

Creditcard en betaalkaarten

Creditcards en betaalkaarten

Je kunt met de volgende kaarten bij Wiggle betalen:

  • American Express
  • JCB
  • MasterCard
  • Visa
  • Visa Electron

Door de optie ‘betaalkaart’ te kiezen bij het afrekenen.

Houd er rekening mee dat we je om veiligheidsredenen kunnen vragen om je CVV-code opnieuw in te vullen om te bevestigen dat je inderdaad de eigenaar van de gebruikte kaart bent.

Vanwege een recente upgrade van ons betaalsysteem kan het voorkomen dat je opgeslagen kaarten niet meer beschikbaar zijn. Wees gerust, dit is geen fout in het systeem, maar het kan gebeuren dat je je kaartgegevens opnieuw moet invoeren en opslaan voordat je verder kunt met betalen.

PayPal

PayPalPayPal

Wiggle biedt klanten de mogelijkheid veilig online te betalen via PayPal. Je kunt met PayPal betalen zonder dat je de gegevens van je creditcard of betaalpas in moet vullen.

1. Hoe werkt PayPal?

Selecteer PayPal als de methode waarmee je wilt betalen en volg de instructies op het scherm op. Je wordt doorverwezen naar de betaalpagina van PayPal. Selecteer hier de gewenste wijze van betaling en controleer alle ingevulde gegevens.

Vervolgens zul je twee e-mails ontvangen, een van PayPal om de betaalopdracht te bevestigen en een van Wiggle ter bevestiging van je bestelling.

2. Kan ik via PayPal betalen zonder een PayPal account?

Je kunt via PayPal betalen zonder dat je een account bij hen hebt opgezet. Dit betekent dat PayPal je betaalgegevens niet zal opslaan. Je kunt maar 10 keer zonder account via PayPal betalen.

3. Fouten met betalingen via PayPal

Helaas doen er zich soms problemen voor wanneer je via PayPal probeert te betalen. Hier volgen enkele problemen die kunnen ontstaan tijdens het plaatsen van je bestelling en/of je betaalopdracht via PayPal:

  • Verschijnt er een foutmelding wanneer je naar de volgende pagina doorverwezen wordt of ontvang je geen e-mails ter bevestiging van je betaling en bestelling, dan is er waarschijnlijk een probleem met je bestelling. Log alstublieft in op je Wiggle account en kijk of je bestelling in het overzicht genoemd wordt. Staat je bestelling er na 5 minuten nog niet bij, dan is de bestelling niet geplaatst en dien je de stappen opnieuw door te lopen. Krijg je wel een e-mail van PayPal waarin je betaling bevestigd wordt, maar ontvang je geen e-mail van Wiggle, log dan alstublieft in op je Wiggle account en kijk of je bestelling in het overzicht wordt vermeld. Is dat niet het geval, neem dan contact met ons op onder vermelding van je naam, e-mailadres, e-mailadres van je account bij PayPal, de bestelde artikelen en eventueel ingewisselde waardebonnen die je hebt gebruikt. Zo kunnen wij je bestelling opnieuw voor je plaatsen en de betaling via PayPal aan deze bestelling verbinden.
  • Gebruik je een Switch/Maestrokaart op PayPal , dan kan het soms gebeuren dat je een melding te zien krijgt waarin je gevraagd wordt je kaartgegevens opnieuw in te voeren wanneer je doorverwezen wordt naar de beveiligde betaalomgeving op PayPal, terwijl deze gegevens al bij PayPal zijn geregistreerd en je de creditcard al eerder heeft gebruikt. Voer je je gegevens vervolgens opnieuw in, dan krijg je weer dezelfde fout te zien. PayPal raadt in dergelijke situaties aan om een andere betaalkaart te gebruiken. Neem contact op met PayPal wanneer je verder hulp nodig hebt.
  • Je krijgt de volgende melding te zien: 'The buyer is restricted' (de mogelijkheden van deze koper zijn begrensd). In dit geval heeft PayPal je betaalmogelijkheden beperkt, krijgen wij je betaling niet binnen en kunnen wij je bestelling niet in behandeling nemen. Neem contact op met PayPal en laat ons weten hoe de zaken ervoor staan en of wij je bestelling opnieuw in behandeling kunnen nemen. Je kunt ook altijd direct op de beveiligde pagina van Wiggle betalen. Sla een creditcard in je account op en neem contact met ons op zodat je bestelling alsnog geplaatst kan worden.
  • Je krijgt de volgende melding te zien: 'The buyer cannot pay, transaction rejected' (de koper kan niet betalen, transactie geweigerd). Volgens PayPal kun je niet voor je bestelling betalen. Neem contact op met PayPal en laat ons weten hoe de zaken ervoor staan en of wij je bestelling opnieuw in behandeling kunnen nemen. Je kunt ook altijd direct op de beveiligde pagina van Wiggle betalen. Sla een creditcard in je account op en neem contact met ons op zodat je bestelling alsnog geplaatst kan worden.
  • Je krijgt de volgende melding te zien: 'The funding source is missing' (de opgeslagen kaart kan niet gevonden worden). De kaart of rekening waarmee je gebruikelijk betaalt is niet langer verbonden aan je PayPal-account of je bestelling. Neem contact op met PayPal en laat ons weten hoe de zaken ervoor staan en of wij je bestelling opnieuw in behandeling kunnen nemen. Je kunt ook altijd direct op de beveiligde pagina van Wiggle betalen. Sla een creditcard in je account op en neem contact met ons op zodat je bestelling alsnog geplaatst kan worden.
  • Je krijgt de volgende melding te zien: 'Transaction refused due to risk model of the buyer' (transactie geweigerd, klant vormt een risico). PayPal voert regelmatig tests uit om te controleren of klanten die met PayPal betalen betrouwbaar zijn en daadwerkelijk voor hun bestelling (kunnen) betalen. In dit geval geloven zij dat de klant niet te vertrouwen is en de verkoper beschermd moet worden. Wij kunnen je bestelling niet in behandeling nemen. Neem contact op met PayPal en laat ons weten hoe de zaken ervoor staan en of wij je bestelling opnieuw in behandeling kunnen nemen. Je kunt ook altijd direct op de beveiligde pagina van Wiggle betalen. Sla een creditcard in je account op en neem contact met ons op zodat je bestelling alsnog geplaatst kan worden.

Let op: bestellingen zullen worden geleverd aan het adres dat is bevestigd op de website van Wiggle, niet het adres dat wordt getoond in je PayPal-account. Controleer het adres bij het betalen op de website van Wiggle voordat je de bestelling bevestigt.

Cadeaubonnen en promotionele vouchers

Cadeaubonnen en promotionele vouchers

Wilt u uw cadeaubon of waardebon inwisselen, loop dan alstublieft de volgende stappen door:

  1. Leg de artikelen die u graag wilt hebben in uw winkelwagentje.
  2. Onderaan de pagina ziet u een kopje ‘waardebonnen en kortingscodes’, plak de vouchercode in deze balk en klik op ‘waardebon inwisselen’. Voldoet uw bestelling niet aan de algemene voorwaarden die op het gebruik van de cadeaubon of kortingscode van toepassing zijn, dan verschijnt er een foutmelding. Het kan zijn dat u de inhoud van uw winkekwagen aan moet passen voordat er van de korting gebruik gemaakt kan worden.
  3. Ga op de gebruikelijke wijze verder met afrekenen.

Belangrijke informatie over cadeaubonnen:

  • U kunt cadeaubonnen gebruiken om voor uw bestelling te betalen. De enige producten die u bij Wiggle niet met een cadeaubon kunt bestellen zijn toegangskaartjes voor evenementen en andere cadeaubonnen.
  • U bent niet verplicht om de hele waardebon in 1 keer in te wisselen. U kunt gewoon artikelen bestellen die samen minder waard zijn dan uw cadeaubon. We zullen voor u bijhouden hoeveel uw waardebon nog waard is en u kunt dit restbedrag een volgende keer gebruiken.
  • Uw cadeaubon blijft 12 maanden na aankoop geldig, zorg er dus voor dat u uw bon op tijd inwisselt.
  • Uw bon heeft een bepaalde waarde in Britse Pond. Het is mogelijk om deze bon voor een bestelling te gebruiken waarvoor u in uw eigen munt wilt betalen. De waarde van uw cadeaubon wordt vervolgens op basis van de dan geldende wisselkoers bepaald.
  • Het is helaas niet mogelijk om een waardebon in te wisselen wanneer u in termijnen voor uw bestelling wilt betalen (voor klanten in het Verenigd Koninkrijk).
  • Hebt u meerdere cadeaubonnen ontvangen, dan kunt u, nadat u de eerste vouchercode opgegeven en ingewisseld heeft, dit proces voor de andere cadeaubonnen herhalen.

Ga voor meer informatie over het gebruik van promotionele kortingsbonnen naar de algemene voorwaarden.

Terug naar boven