Betalen

Hoe selecteer ik mijn gewenste betaalmethode?

Hoe selecteer ik mijn gewenste betaalmethode?

Tijdens het afrekenen kun je selecteren op welke wijze je voor je bestelling wilt betalen. Alle betaalmogelijkheden die in het door jou geselecteerde land van bestemming gebruikt kunnen worden, zullen tijdens het afrekenen op een rijtje worden gezet. Loop de volgende drie eenvoudige stappen door:

  1. Selecteer in het keuzemenu met welke valuta je wilt betalen. Door een andere valuta te kiezen, wordt het totaalbedrag bijgewerkt.
  2. Klik de betaalmethode aan die je wilt gebruiken. Alle informatie over hoe de betaling wordt voortgezet via de gekozen betaalmethode wordt nu weergegeven. Dit verschilt per betaalmethode.
  3. Nu je een betaalmethode hebt geselecteerd kun je door naar het overzicht van je bestelling. Rond de bestelling af en betaal door op de knop ‘Veilig betalen’ te klikken.

Creditkaarten en betaalkaarten

Creditkaarten en betaalkaarten Credit and Debit Cards

Je kunt je bestelling betalen met de volgende kaarten:

American Express

JCB

MasterCard

Visa

Visa Electron

Het kan voorkomen dat je om veiligheidsredenen wordt gevraagd om de transactie te verifiëren via 3DSecure authenticatie. Dit is in lijn met de industriestandaarden en valt onder de regels voor PSD2.

3DSecure is een authenticatieproces dat een extra laag beveiliging toevoegt terwijl je online aankopen doet.

Als 3DSecure van toepassing is, krijg je een venster van je bank te zien als je op 'Veilig betalen' klikt. In dit venster wordt je gevraagd om of je 3Dsecure wachtwoord in te voeren (je hebt dit wachtwoord eerder via je bank ingesteld) of om een authenticatiecode in te voeren (de code zal je worden toegestuurd via de methode die je van tevoren hebt aangegeven bij je bank). Nadat je de juiste informatie hebt ingevoerd, wordt je transactie goedgekeurd en zal je bestelling op de gebruikelijke manier worden bevestigd.

Als je ervoor kiest om opgeslagen kaartgegevens te wijzigen, zul je opnieuw worden gevraagd om je CVV (de laatste drie cijfers in het handtekeningveld van een Visa- of MasterCard-kaart, of de laatste vier cijfers op een American Express-kaart) voordat deze wijziging kan worden doorgevoerd.

PayPal

PayPalPayPal

Wiggle biedt klanten de mogelijkheid veilig online te betalen via PayPal. Je kunt met PayPal betalen zonder dat je de gegevens van je creditcard of betaalpas in moet vullen.

1. Hoe werkt PayPal?

Selecteer PayPal als de methode waarmee je wilt betalen en volg de instructies op het scherm op. Je wordt doorverwezen naar de betaalpagina van PayPal. Selecteer hier de gewenste wijze van betaling en controleer alle ingevulde gegevens.

Vervolgens zul je twee e-mails ontvangen, een van PayPal om de betaalopdracht te bevestigen en een van Wiggle ter bevestiging van je bestelling.

2. Kan ik via PayPal betalen zonder een PayPal account?

Je kunt via PayPal betalen zonder dat je een account bij hen hebt opgezet. Dit betekent dat PayPal je betaalgegevens niet zal opslaan. Je kunt maar 10 keer zonder account via PayPal betalen.

3. Fouten met betalingen via PayPal

Helaas doen er zich soms problemen voor wanneer je via PayPal probeert te betalen. Hier volgen enkele problemen die kunnen ontstaan tijdens het plaatsen van je bestelling en/of je betaalopdracht via PayPal:

  • Verschijnt er een foutmelding wanneer je naar de volgende pagina doorverwezen wordt of ontvang je geen e-mails ter bevestiging van je betaling en bestelling, dan is er waarschijnlijk een probleem met je bestelling. Log alstublieft in op je Wiggle account en kijk of je bestelling in het overzicht genoemd wordt. Staat je bestelling er na 5 minuten nog niet bij, dan is de bestelling niet geplaatst en dien je de stappen opnieuw door te lopen. Krijg je wel een e-mail van PayPal waarin je betaling bevestigd wordt, maar ontvang je geen e-mail van Wiggle, log dan alstublieft in op je Wiggle account en kijk of je bestelling in het overzicht wordt vermeld. Is dat niet het geval, neem dan contact met ons op onder vermelding van je naam, e-mailadres, e-mailadres van je account bij PayPal, de bestelde artikelen en eventueel ingewisselde waardebonnen die je hebt gebruikt. Zo kunnen wij je bestelling opnieuw voor je plaatsen en de betaling via PayPal aan deze bestelling verbinden.
  • Gebruik je een Switch/Maestrokaart op PayPal , dan kan het soms gebeuren dat je een melding te zien krijgt waarin je gevraagd wordt je kaartgegevens opnieuw in te voeren wanneer je doorverwezen wordt naar de beveiligde betaalomgeving op PayPal, terwijl deze gegevens al bij PayPal zijn geregistreerd en je de creditcard al eerder heeft gebruikt. Voer je je gegevens vervolgens opnieuw in, dan krijg je weer dezelfde fout te zien. PayPal raadt in dergelijke situaties aan om een andere betaalkaart te gebruiken. Neem contact op met PayPal wanneer je verder hulp nodig hebt.
  • Je krijgt de volgende melding te zien: 'The buyer is restricted' (de mogelijkheden van deze koper zijn begrensd). In dit geval heeft PayPal je betaalmogelijkheden beperkt, krijgen wij je betaling niet binnen en kunnen wij je bestelling niet in behandeling nemen. Neem contact op met PayPal en laat ons weten hoe de zaken ervoor staan en of wij je bestelling opnieuw in behandeling kunnen nemen. Je kunt ook altijd direct op de beveiligde pagina van Wiggle betalen. Sla een creditcard in je account op en neem contact met ons op zodat je bestelling alsnog geplaatst kan worden.
  • Je krijgt de volgende melding te zien: 'The buyer cannot pay, transaction rejected' (de koper kan niet betalen, transactie geweigerd). Volgens PayPal kun je niet voor je bestelling betalen. Neem contact op met PayPal en laat ons weten hoe de zaken ervoor staan en of wij je bestelling opnieuw in behandeling kunnen nemen. Je kunt ook altijd direct op de beveiligde pagina van Wiggle betalen. Sla een creditcard in je account op en neem contact met ons op zodat je bestelling alsnog geplaatst kan worden.
  • Je krijgt de volgende melding te zien: 'The funding source is missing' (de opgeslagen kaart kan niet gevonden worden). De kaart of rekening waarmee je gebruikelijk betaalt is niet langer verbonden aan je PayPal-account of je bestelling. Neem contact op met PayPal en laat ons weten hoe de zaken ervoor staan en of wij je bestelling opnieuw in behandeling kunnen nemen. Je kunt ook altijd direct op de beveiligde pagina van Wiggle betalen. Sla een creditcard in je account op en neem contact met ons op zodat je bestelling alsnog geplaatst kan worden.
  • Je krijgt de volgende melding te zien: 'Transaction refused due to risk model of the buyer' (transactie geweigerd, klant vormt een risico). PayPal voert regelmatig tests uit om te controleren of klanten die met PayPal betalen betrouwbaar zijn en daadwerkelijk voor hun bestelling (kunnen) betalen. In dit geval geloven zij dat de klant niet te vertrouwen is en de verkoper beschermd moet worden. Wij kunnen je bestelling niet in behandeling nemen. Neem contact op met PayPal en laat ons weten hoe de zaken ervoor staan en of wij je bestelling opnieuw in behandeling kunnen nemen. Je kunt ook altijd direct op de beveiligde pagina van Wiggle betalen. Sla een creditcard in je account op en neem contact met ons op zodat je bestelling alsnog geplaatst kan worden.

Let op: bestellingen zullen worden geleverd aan het adres dat is bevestigd op de website van Wiggle, niet het adres dat wordt getoond in je PayPal-account. Controleer het adres bij het betalen op de website van Wiggle voordat je de bestelling bevestigt.

Cadeaubonnen en kortingscodes

Cadeaubonnen en kortingscodes

Loop de volgende stappen door om een cadeaubon of kortingscode te gebruiken:

  1. Kies de producten die je wilt bestellen en leg ze in je winkelwagen.
  2. Vink ‘Kunt u gebruik maken van een kortingscode’ aan, vul de kortingscode of cadeaboncode in in het veld dat verschijnt en klik op ‘Gebruik kortingscode’ om de korting over je bestelling te berekenen. Als je bestelling niet aan de eisen van de kortingscode of cadeaubon voldoet, verschijnt er een bericht op het scherm. Je zult je bestelling moeten aanpassen om aan de eisen van de kortingscode of cadeaubon te voldoen. (Houdt er rekening mee dat sommige kortingscodes alleen geldig zijn op een specifieke selectie producten. Lees hier de algemene voorwaarden van de kortingsactie door als je problemen hebt met het toeveogen van je kortingscode.)
  3. Ga op de gebruikelijke wijze verder met afrekenen.

Belangrijke informatie over cadeaubonnen:

  • Je kunt voor alle producten op wiggle.nl betalen met een cadeaubon, met uitzondering van cadeaubonnen, evenementen en abonnementen.
  • Je hoeft niet de gehele cadeaubon in één keer te gebruiken. Wij houden voor je bij hoeveel je nog over hebt zodat je dit restbedrag een volgende keer kunt gebruiken.
  • Cadeaubonnen blijven tot 24 maanden na aanschaf geldig, dus vergeet niet om hem op tijd te gebruiken.
  • Een cadeaubon heeft een waarde in een bepaalde valuta. Je kunt een cadeaubon gebruiken om te betalen in een andere valuta, maar de waarde van je cadeaubon in die valuta wordt aan de hand van de geldende wisselkoers bepaald op het moment van inwisselen.
  • Het is helaas niet mogelijk om een waardebon in te wisselen wanneer je in termijnen voor je bestelling wilt betalen (alleen voor klanten in het Verenigd Koninkrijk).
  • Heb je meerdere cadeaubonnen ontvangen, dan kun je ze gebruiken door dezelfde drie stappen te volgen zoals hierboven aangegeven voor elke cadeaubon.

Ga voor meer informatie over het gebruik van promotionele kortingsbonnen naar de algemene voorwaarden.

Payment FAQs

Payment FAQs

1. Why do I get an error message when confirming my order?

We're sorry to hear you're getting an error message when confirming your order. There could potentially be an error with your payment or address details, but don't worry, this should be a simple fix. Please ensure your billing address matches up with the address that your payment provider has on record. Please also double check your postcode is numerically and alphabetically correct. Once both addresses are matching you should have no trouble getting through our check out process, but if you do continue to experience issues, please contact our Customer Services Team via Live Chat or email so that we can help out.