Klantenservice

Bestellen en annuleren

Hoe plaats ik een bestelling?

Hoe plaats ik een bestelling?

Het is zo eenvoudig om een bestelling bij ons te plaatsen dat we niet verwachten dat je uitleg nodig hebt, maar we doen het toch maar voor het geval dat.

Zo voeg je producten toe aan je winkelwagen:

  1. Zoek het artikel op dat je wilt bestellen.
  2. Selecteer indien van toepassing de juiste kleur/maat in het keuzemenu naast de afbeelding. Als je tevreden bent met je keuze leg je het artikel vervolgens in je winkelwagen door op de knop ‘Leg in winkelwagen’ te klikken.
  3. Zodra je artikelen in je winkelwagen legt, wordt het overzicht van je winkelwagen geopend. Als je cadeaubonnen of kortingscodes wilt inwisselen, dan kan dat in het tekstveld aan de rechterkant van de pagina. Lees voor meer informatie over cadeaubonnen en kortingscodes deze handleiding door. Ga nu door naar betalen of ga verder met winkelen.

Belangrijk:

Je kunt de inhoud van je winkelwagentje en het totaalbedrag altijd inzien door op de winkelwagen rechts bovenaan de pagina te klikken.

De verzendkosten vind je in je winkelwagen onder ‘Verzending’. Hier vind je ook extra informatie voor jouw gekozen bestemming. Klik hier voor meer informatie over verzendmethoden.

Je kunt in uw winkelwagen aantallen bijwerken en producten verwijderen. Vergeet na afloop niet de knop ‘bijwerken’ aan te klikken.

Betalen:

  1. Klik op de knop ‘Afrekenen’ boven- of onderaan de winkelwagenpagina.
  2. Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord of maak een account aan.
  3. Kies de gewenste verzendwijze. Controleer alsjeblieft of je adresgegevens juist zijn voordat je verder gaat met ‘Veilig betalen’. Klik hier voor meer informatie over betaalmethoden.
  4. Kies de gewenste valuta en betaalmethode. Deze keuzemogelijkheden vind je onder het totaalbedrag van je bestelling.
  5. Als je een opmerking voor het Wiggle team hebt, kun je de optie ‘Voeg een opmerking over uw bestelling toe’ aanvinken zodat er een tekstveld verschijnt. Ons team zal de opmerking zo snel mogelijk in behandeling nemen. (Houdt er rekening mee dat dit je bestelling kan vertragen omdat het bericht handmatig wordt gecontroleerd.) Let op: stuur alsjeblieft alleen berichten in het Engels.
  6. Controleer alle gegevens onder het besteloverzicht en onder het kopje samenvatting verzending. Is alle informatie juist, klik dan op de knop ‘Bestelling plaatsen’.
  7. Nadat je je bestelling hebt geplaatst, verschijnt er een pagina waarop je bestelling wordt bevestigd. Het overzicht bevat het nummer van je bestelling. Je krijgt verder ook een bevestiging van je bestelling via e-mail toegestuurd.

Let op: wij kunnen geen bestellingen naar postbusadressen versturen. Wiggle raadt je ten sterkste af om je bestelling af te laten leveren bij hotels of koeriersdiensten. Alle bestellingen die op dergelijke adressen worden afgeleverd, vallen geheel onder de verantwoordelijkheid van de klant. Wiggle neemt helaas geen verantwoordelijkheid voor zoekgeraakte of beschadigde bestellingen die niet naar een huisadres, maar een hotel of dergelijke derde partij zijn verstuurd. We zullen je echter wel voor zover mogelijk helpen in dit soort gevallen.

Informatie over voorraden en beschikbaarheid

Informatie over voorraden en beschikbaarheid

Producten worden eerst aan actieve bestellingen toegewezen op basis van ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’.

Je kunt de beschikbaarheid van een product controleren door deze stappen te volgen:

  1. Klik op het tabblad ‘kopen’ onder de afbeelding van het product
  2. Kies de maat of kleur die je wilt bestellen
  3. Er wordt weergegeven hoeveel exemplaren er in ons magazijn aanwezig zijn

Opmerking voor bestellingen met betalingsregeling (alleen beschikbaar voor klanten in het Verenigd Koninkrijk): een bestelling met betalingsregeling wordt pas als actieve bestelling beschouwd zodra het financieringsbedrijf je voltooide aanvraag online heeft ontvangen. Om te voorkomen dat de voorraad op is, verzoeken we je zo snel mogelijk je aanvraag in te dienen.

Opmerking voor bestellingen betaald via PayPal: het totale bedrag van de bestelling wordt onmiddellijk na plaatsing in rekening gebracht, ook in het geval dat we artikelen niet op voorraad hebben.

Let op: artikelen die niet meer via de leverancier verkrijgbaar zijn kunnen opnieuw op de website gezet worden wanneer klanten het desbetreffende artikel in ongebruikte staat hebben teruggestuurd.

Bestelling annuleren

Bestelling annuleren

Als je een bestelling wilt annuleren voordat we hem hebben verwerkt en vrijgegeven, moet je deze eenvoudige stappen volgen:

  1. Log in op je account
  2. Klik op ‘Mijn bestellingen’ aan de linkerzijde van het menu
  3. Klik op de bestelling die je wilt annuleren
  4. Klik op de knop ‘Deze bestelling annuleren’

Houd er rekening mee dat wij trots zijn op hoe snel we een bestelling verwerking en vrijgeven, dus je hebt slechts kort de tijd om je bestelling te annuleren. Als je een fout ziet, annuleer dan de bestelling zo snel mogelijk om verdere problemen te voorkomen.

Is de knop met ‘Deze bestelling annuleren’ niet meer zichtbaar in de bestelling, dan betekent dat dat we de bestelling niet meer kunnen annuleren omdat hij al verwerkt of verstuurd is.

Hoewel we ons best zullen doen om je te helpen, kunnen we niet garanderen dat we een bestelling kunnen annuleren voordat hij verstuurd wordt.

Je kunt bestellingen die al verwerkt en verzonden zijn binnen 14 dagen na ontvangst alsnog annuleren. De bestelling moet dan binnen nogmaals 14 dagen aan Wiggle worden geretourneerd conform je rechten als consument.

Je kunt natuurlijk ook gebruikmaken van ons 365 dagen retourbeleid. Zie voor meer informatie omtrent retourzendingen ons retourbeleid.

Zodra een bestelling is geannuleerd ontvang je een bevestiging per e-mail. Voor bestellingen die al zijn betaald ontvang je automatisch je geld terug. Bestellingen die zijn gedaan via andere betaalmethodes waar het bedrag niet onmiddellijk wordt overgemaakt, komen niet in aanmerking voor restitutie omdat er nog niets betaald is. Voor bestellingen die al zijn verstuurd krijg je je geld terug zodra de bestelling weer bij ons terug is gearriveerd. Helaas kan een geannuleerde bestelling niet opnieuw worden geactiveerd, dus mocht je alsnog van gedachten veranderen, dun zul je een nieuwe bestelling moeten plaatsen op de gebruikelijke manier.

Wiggle is een webwinkel, geen groothandel. Ons doel is om zo veel mogelijk klanten van producten te voorzien, niet om grote hoeveelheden van één product aan één klant te leveren voor doorverkoop. Wiggle behoudt zich om deze reden het recht voor om grote bestellingen van individuele producten zonder kennisgeving te annuleren. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice.

Winkelen via een mobiel apparaat

Winkelen via een mobiel apparaat

Wij bij Wiggle vinden dat onze klanten de gelegenheid moeten krijgen om waar dan ook gebruiksvriendelijk online te kunnen winkelen. We hebben daarom een mobiele versie van de website voor klanten ontwikkeld.

Wilt u gebruik maken van de mobiele website, pak dan uw telefoon erbij, open de webbrowser en typ www.wiggle.nl in.

Invoerrechten en btw

Invoerrechten en btw

De prijzen op de website en in uw winkelwagen zijn inclusief btw wanneer u een land dat tot de Europese Unie behoort als land van bestemming heeft geselecteerd. Dit betekent dat wanneer uw bestelling naar een land binnen Europa verzonden wordt, het in Europese richtlijnen vastgestelde belastingtarief geheven zal worden dat op dat specifieke land van toepassing is. Er zullen later geen omzetbelasting of invoerrechten geheven worden. Stelt u de website op een andere valuta in, dan heeft dat geen gevolgen voor het geheven belastingtarief.

Voor alle bestellingen die naar landen buiten de EU verzonden worden, geldt dat wij de artikelen exclusief btw verkopen. Zodra u een land selecteert dat buiten Europa ligt, zullen de prijzen op de website aangepast worden. Het kan echter wel voorkomen dat u invoerrechten voor uw bestelling moet betalen, of dat men bij de grens u alsnog omzetbelasting voor het door u bestelde artikel rekent.

Uw aandacht alstublieft: we zijn wettelijk verplicht om de volledige waarde van de bestelde artikelen (exclusief verzendkosten) aan te geven wanneer een bestelling naar een land dat niet tot de Europese Unie behoort verzonden zal worden. Er kunnen door de douane invoerrechten en belastingheffingen die voor de rekening van de klant vallen geheven worden. Het vervalsen van het declaratieformulier is strafbaar. Wij kunnen nooit de inhoud onjuist omschrijven, een lagere waarde op het formulier aangeven of schrijven dat het pakket een cadeau betreft. Gelieve onze medewerkers niet te verzoeken om enige van de bovenstaande strafbare feiten te plegen. Heeft u vragen over invoerrechten, neem dan contact op met de douane of de belastingdienst in eigen land.

Invoerrechten en belastingheffingen vallen voor de rekening van de klant. Helaas heeft Wiggle geen invloed op deze heffingen en kunnen wij de klanten niet adviseren hoeveel ze moeten afdragen. Wij kunnen invoerrechten en belastingheffingen die door de douane gerekend worden onder geen beding vergoeden.

Terug naar boven