Klantenservice

Levertijden

Minimum bestedingsbedrag voor een gratis verzending

Gratis verzending

Gratis verzending is mogelijk naar elk land dat een minimumbedrag heeft. Het minimumbedrag verschilt per land. Het minimumbedrag wordt weergegeven in je Wiggle winkelmand. Gratis bezorging is beschikbaar voor alle bestellingen met uitzondering van fietsen, frames en fietstrainers.

De berekening van bezorgkosten houdt rekening met het gewicht en formaat van elk product. Als je een product in je winkelmand plaatst, worden de bezorgkosten automatisch opnieuw berekend. Op deze manier kun je altijd zien wat het eindbedrag is voor je je bestelling afrondt (prijs van de producten + bezorgkosten). Houd er ook rekening mee dat we verschillende manieren aanbieden om iets te verzenden.

Klik hier voor meer informatie over het verzenden van grote en/of zware producten zoals fietsen, frames en fietstrainers.

Retourzendingen

Retourzendingen

Voor klanten in Nederland en België gelden verschillende regels.

Klanten uit Nederland:

U kunt uw pakket naar via een verzamelpunt in Venlo naar ons magazijn in Wolverhampton terugsturen.

Klanten uit Belgie:

U kunt uw pakket via een verzamelpunt van DHL in Duitsland naar ons terugsturen. De verwerking kan 1 - 2 weken duren omdat alles naar onze magazijnen in het Verenigd Koninkrijk teruggestuurd moet worden.

Ga voor meer informatie naar ons retourbeleid.

Verzending per koerier

Verzending per koerier

Wiggle biedt de mogelijkheid om bestellingen aan internationale klanten per koerier te verzenden met volledige track & trace. De kosten van deze optie zijn afhankelijk van het land of de regio waar de bestelling naartoe wordt verzonden.

Als je bestelling in aanmerking komt voor verzending per koerier, zal dit worden aangegeven als verzendoptie in zowel je mandje als bij het betalen. Hier kun je kiezen welke verzendmethode je wilt gebruiken en hoeveel elke methode gaat kosten.

Als je ervoor kiest om je bestelling per koerier met track & trace te verzenden, sturen we je een e-mail met informatie over hoe je je bestelling kunt volgen zodra je bestelling is afgerond.

De verzending per koerier is beschikbaar zodra een van de producten in je bestelling op voorraad is. Als je bestelling producten bevat die momenteel niet leverbaar zijn (bijvoorbeeld producten die zijn aangegeven als ‘tijdelijk niet op voorraad’), zullen deze producten zo snel mogelijk worden nagestuurd zodra ze in ons magazijn arriveren.

Verzending per koerier is niet beschikbaar voor gepersonaliseerde producten of fietsen, maar Wiggle kan ervoor kiezen om je bestelling alsnog per koerier te verzenden.

Bezorging de volgende dag

Bezorging de volgende dag

‘Bezorging de volgende dag’ betekent dat bestellingen met prioriteit worden behandeld en per koerier worden verstuurd zodat ze de volgende werkdag bezorgd kunnen worden (maandag tot vrijdag).

Als je je bestelling plaatst voor 13:00 wordt deze verstuurd voor bezorging op de volgende weekdag. 13:00 (12:00 Britse tijd) is een benadering van de uiterste tijd en in sommige gevallen komt het voor dat bestellingen dezelfde dag worden verstuurd die na 13:00 zijn geplaatst. Mocht dit gebeuren dan wordt je hiervan op de hoogte gesteld.

De koeriersdiensten waar we mee samenwerken zullen hun best doen de bestelling de volgende dag te bezorgen, mits de bestelling voor de uiterste tijd is geplaatst om in aanmerking te komen. 99% van deze bestellingen wordt op tijd bezorgd, maar in sommige zeldzame gevallen kan het tot 2 dagen duren.

Voor alle bestellingen die voor bezorging de volgende worden verstuurd per koerier moet worden getekend bij ontvangst.

Vrije dagen in het Verenigde Koninkrijk (zgn. ‘bank holidays’) voegen een extra dag toe aan de bezorgdatum. Dit wordt aangegeven tijdens het bestelproces.

Bezorging de volgende dag is niet beschikbaar voor nabestellingen of grote en zware producten. Als je voor bezorging de volgende kiest en je hebt producten in je bestelling die moeten worden nabesteld, dan worden deze producten apart verzonden per standaardverzending zodra ze in het magazijn arriveren.

Vanwege beperkingen kunnen we niet overall de volgende dag bezorgen via onze koeriersdiensten. Als het niet mogelijk is om de volgende dag in jouw postgebied te bezorgen, word je hiervan op de hoogte gesteld tijdens het plaatsen van de bestellingen.

De kosten voor bezorging de volgende dag worden getoond in je winkelmandje.

Wereldwijde verzending

Wereldwijde verzending

Wiggle levert wereldwijd aan meer dan 70 landen.

Er is gratis verzending mogelijk naar elk land waar Wiggle aan levert, maar elk land buiten het Verenigd Koninkrijk heeft een minimumbedrag dat overschreden moet worden om in aanmerking te komen voor gratis verzending. Gratis verzending is beschikbaar voor alle artikelen, met uitzondering van grote of zware artikelen. Het minimumbedrag dat overschreden moet worden, wordt weergegeven in je Wiggle winkelmand.

Het berekenen van verzendkosten neemt het gewicht en het formaat van elk artikel in de bestelling in ogenschouw. Als je een artikel aan je winkelmand toevoegt, worden de verzendkosten automatisch herberekend. Zo kun je op elk moment het totaalbedrag (prijs van de artikelen + verzendkosten) van je bestelling zien voordat je tot de daadwerkelijke aanschaf overgaat. Houd er ook rekening mee dat we je bestelling op verschillende manieren kunnen verzenden.

We raden het sterk af om je bestelling te laten versturen naar een postbus.

Opmerking: Wiggle raadt het sterk af om je bestelling te laten versturen naar hotels, je werkplek, panden met meerdere bewoners op hetzelfde adres of koeriersdiensten van derden. Alle bestellingen die worden verstuurd naar een van de bovenstaande, zijn geheel voor het eigen risico van de klant. Het spijt ons dat Wiggle geen aansprakelijkheid kan nemen voor bestellingen die niet op bovenstaande locaties aankomen, of beschadigd zijn bij ontvangst. We zullen uiteraard wel ons best doen om in deze gevallen te helpen.

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling binnen is?

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling binnen is?

De levertijd van een verzending is afhankelijk van vele factoren, maar we zullen onze uiterste best doen om je bestelling zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Voor een schatting van de levertijd voeg je de gewenste producten toe aan je winkelmand en het systeem toont je vervolgens de verschillende opties.

Gelden er enige beperkingen voor sommige producten?

Kunnen alle producten wereldwijd verzonden worden?

De meeste producten kunnen wij wereldwijd verzenden, maar een aantal is beperkt afhankelijk van de preciese bestemming.

De volgende producten zijn meestal aan beperkingen onderhevig:

  • Fietsen
  • Energiedrank, (sport)voeding en gels
  • Vloeistoffen
  • Spuitbussen met gas

Wanneer je rechtsboven op de thuispagina je land van bestemming selecteert, zie je vervolgens op onze website alleen de producten die in dat land geleverd kunnen worden.

Opmerking: het kan voorkomen dat producten die lithiumbatterijen bevatten, vaker gecontroleerd worden tijdens internationale verzending. Dit kan de bestelling met een aantal dagen vertragen.

Wat kost wereldwijde verzending?

Wat kost het verzenden van mijn bestelling?

De kosten van het verzenden buiten het Verenigd Koninkrijk zijn afhankelijk van het gewicht van je bestelling. De verzendkosten van je bestelling worden weergegeven in je Wiggle winkelmand. Je kunt in de Wiggle winkelmand ook zien wat het minimumbedrag is dat je moet overschrijden om in aanmerking te komen voor gratis verzending

Het berekenen van verzendkosten neemt het gewicht en het formaat van elk artikel in de bestelling in ogenschouw. Als je een artikel aan je winkelmand toevoegt, worden de verzendkosten automatisch herberekend. Zo kun je op elk moment het totaalbedrag (prijs van de artikelen + verzendkosten) van je bestelling zien voordat je tot de daadwerkelijke aanschaf overgaat. Houd er ook rekening mee dat we je bestelling op verschillende manieren kunnen verzenden.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Voor internationale verzending maken wij gebruik van verschillende koeriersdiensten afhankelijk van het land van bestemming van een bestelling. Bij het betalen geven we aan of de bezorgmethode met of zonder track & trace is. Je zult een product in je winkelwagentje moeten leggen om dit te kunnen controleren. Als de gekozen verzendwijze inclusief track & trace is, sturen we je een e-mail met een link waarmee je je bestelling kunt volgen zodra wij je bestelling aan de koeriersdienst hebben overgedragen.

Voor een aantal van deze bezorgingen is een handtekening bij ontvangst vereist. Zorg ervoor dat je een geldig adres hebt ingevuld als bezorgadres; wij zijn niet verantwoordelijk voor bezorgingen die bij hotels worden afgeleverd.

Als je bestelling niet binnen de aangegeven tijd is gearriveerd, neem dan contact met ons op. Onze klantenservicemedewerkers kunnen je verder helpen.

Let op: Grote of zeer kostbare bestellingen worden mogelijk geüpgraded naar een koeriersdienst met track en trace. Ons verwerkingsteam neemt deze beslissing om er zeker van te kunnen zijn dat jouw bestelling veilig wordt afgeleverd.

Met welke valuta betaal ik voor mijn bestelling?

Met welke valuta betaal ik voor mijn bestelling?

  • Je betaalt voor je bestelling met de valuta die wordt weergegeven op de pagina met je bestellingsbevestiging.
  • Wegens omstandigheden waar wij geen invloed hebben, kunnen we momenteel geen BRL (Braziliaanse real) accepteren. Wij werken er hard aan om dit te verhelpen. Onze excuses voor dit ongemak.
  • De prijs die is aangegeven bij het bevestigen van je bestelling, is de prijs die je betaald bij het verwerken van je bestelling.
  • Dit bedrag zal van je creditkaart/bankrekening/PayPal worden afgeschreven in de getoonde valuta.

Moet ik invoerrechten betalen voor mijn bestelling?

Moet ik invoerrechten betalen voor mijn bestelling?

Voor artikelen die binnen de Europese Unie verzonden worden geldt dat er geen invoerrechten geheven worden. Voor al deze producten is de BTW die in het desbetreffende land van toepassing is, reeds betaald.

Bestellingen die worden verstuurd naar de Canarische Eilanden, worden verkocht zonder Spaanse BTW, maar zijn mogelijk onderhevig aan invoerrechten of andere heffingen. Wij raden klanten op de Canarische Eilanden aan om hun land van bestemming en adres in the stellen als ‘Spanje – Canarische Eilanden’. Zo voorkom je dat de bestelling wordt uitgesloten van de Spaanse BTW.

Bestellingen buiten de Europese Unie zijn exclusief de BTW van het land van bestemming en zijn mogelijk onderhevig aan invoerrechten of andere heffingen. Deze invoerrechten of andere heffingen worden mogelijk pas van kracht bij het bereiken van het land van bestemming. Let op: wij zijn wettelijk verplicht om de volledige waarde van de bestelde producten (inclusief verzendkosten) op alle pakketten met een bestemming buiten de EU aan te geven. Deze bestellingen zijn mogelijk onderhevig aan invoerrechten of andere heffingen die moeten worden betaald zodra de bestelling de douane van het land van bestemming bereikt. Het is strafbaar om de gegevens op het douaneformulier te vervalsen. Wij zullen daarom nooit de inhoud van de bestelling onjuist beschrijven, liegen over de hoogte van het betaalde bedrag of doen alsof de bestelling een cadeau is. Verwacht of vraag niet van ons om een van de bovengenoemde strafbare handelingen te verrichten. Neem voor meer informatie omtrent invoerrechten en andere heffingen contact op met de douaneautoriteiten van uw land van bestemming.

Houd er rekening mee dat als je bestelling wordt verzonden via DHL, je mogelijk invoerrechten of andere heffingen moet betalen nadat de bestelling bij jou is gearriveerd. Dit is de normale gang van zaken bij DHL om ervoor te zorgen dat je bestelling zo snel mogelijk wordt afgeleverd zonder oponthoud bij de douane. Deze kosten zijn afhankelijk van je lokale douaneautoriteiten en DHL. Wiggle heeft geen invloed op deze kosten. We verzoeken je vriendelijk om contact op te nemen met je lokale douaneautoriteiten voor meer informatie en advies.

Extra kosten die door de douane en/of DHL opgelegd worden vallen voor je eigen rekening. Wij hebben helaas geen controle over deze tarieven en kunnen ook niet voorspellen hoe hoog ze voor jou zullen uitvallen. Wij kunnen deze kosten, ongeacht de omstandigheden, in geen geval vergoeden.

Wij kunnen geen lager bedrag declareren voor je bestelling of andere strafbare handelingen verrichten.

Exportvertragingen

Houd er rekening mee dat bestellingen met een waarde hoger dan £873 misschien extra controles door de douane moeten ondergaan bij het verlaten van het Verenigd Koninkrijk.

Wij verwachten in dit geval een kleine vertraging terwijl deze extra controles worden uitgevoerd. Helaas hebben we geen invloed op de hoeveelheid vertraging, aangezien deze afhankelijk is van welke controles worden uitgevoerd.

Levering van fietsen en frames

Levering van fietsen en frames

Klik hier voor meer informatie omtrent de internationale levering van fietsen en frames.

Engelse stekker

Engelse stekkers

Alle elektronische apparaten bij Wiggle worden geleverd met een Engelse stekker. Bestel je een dergelijk artikel bij Wiggle, dan dien je gebruik te maken van een reisstekker. Mocht er wel een Europese of andere stekker bij het apparaat geleverd worden, dan zal dit specifiek in de productbeschrijving vermeld worden.

Papierloze facturen

Papierloos factureren

Als gewetensvolle online verkoper van sportproducten vinden we het belangrijk om onze milieudoelen serieus na te streven. Als onderdeel van een impuls om meer groen en duurzaam te opereren, heeft Wiggle een ISO 14001 keurmerk verkregen voor milieumanagement. Dit betekent dat we actief proberen om een zo klein mogelijke impact op het milieu te hebben via onze bedrijfsvoering en dat we strikte criteria volgen op het gebied van duurzaamheid en afvalbeheer.

Als onderdeel hiervan proberen we bewust de hoeveelheid inkt en papier die we in ons magazijn gebruiken, te verminderen. Dit betekent dat we vanaf 23 oktober 2019 geen papieren factuur meer meesturen in het merendeel van de bestellingen. Uiteraard vallen de papieren die nodig zijn voor de douane hier niet onder en je kunt nog steeds een aanvraag indienen voor een papieren factuur indien nodig. Op deze manier kunnen we echter op jaarbasis tot wel 6.000.000 vellen papier besparen en kunnen we de milieu-impact van ons bedrijf drastisch blijven verminderen.

Hoe veel is 6.000.000 vellen papier?

  • Als je ze plat naast elkaar legt, kun je er een oppervlak van 52 voetbalvelden mee bedekken!
  • Weegt ongeveer net zo veel als zes Afrikaanse olifanten!
  • Als je ze allemaal opstapelt, krijg je een stapel die bijna tweemaal zo hoog is als de Eiffeltoren in Parijs!
Terug naar boven