Klantenservice

Productbeoordelingen schrijven

Hoe laat u een goede beoordeling achter

Schrijf een productbeoordeling

Wilt u een beoordeling schrijven, dan sluiten we hieronder enkele tips en verzoeken in om u te helpen om een beoordeling van goede kwaliteit te plaatsen waar andere klanten wat aan hebben. Beoordelingen die niet goed geschreven zijn, kunnen geweigerd worden. Schrijf zoveel mogelijk over het product op, maar probeer niet af te dwalen. Plaats indien mogelijk enkele foto’s van het artikel bij de tekst. Misleid andere klanten niet, maar plaats een beoordeling met het doel om uw ervaringen op informatieve wijze te delen. Wij zetten de volgende tips voor u op een rijtje.

  • Wees eerlijk, maar opbouwend: Een goede beoordeling haalt meningen van andere klanten of die klanten zelf niet naar beneden. Wees opbouwend en geef een informatieve kijk op het product. Heeft u een slechte ervaring met een artikel, schrijf dan niet “Waardeloos! Toen ik het voor de eerste keer gebruikte ging het al kapot en het vervangende artikel dat ik kreeg ging ook meteen stuk”, maar vertel de lezer wat er precies kapot ging en hoe het merk het product zou kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld: “Het artikel spleet open ter hoogte van de bovennaad en hetzelfde gebeurde met het vervangende artikel dat ik toegestuurd kreeg. Het product zou veel beter werken wanneer de hoek versteld kan worden om onnodige druk op de naad te voorkomen”. Zo weten andere klanten precies waarom u een negatieve beoordeling heeft geschreven.

    Correct voorbeeld:
    Voordelen: duurzaam, stevig
    Nadelen: slechte pasvorm, niet verstelbaar, uiterlijk niet aantrekkelijk

    "
    Dit leek mij een goed en innovatief paar handschoenen en ik kon ze hier goedkoper krijgen dan bij de fietswinkel verderop. Een paar dagen later, toen de temperaturen onder het vriespunt zakten, moest ik toch weer overschakelen op mijn goedkope Thinsulate handschoenen van fleece. Ik raad iedereen aan om deze handschoenen een maatje groter te bestellen – de naden langs de vingers zijn namelijk zeer oncomfortabel en het inzetstuk tussen duim en vingers is zo krap dat je je hand niet helemaal open kunt doen. Ze waren eigenlijk alleen maar warm genoeg wanneer ik de want over de vingers trok. Fantastisch idee, niet goed uitgevoerd.” 3 sterren
  • Gedetailleerd: Schrijf een gedetailleerde beoordeling. Noem de punten waarop u denkt dat het product verbeterd kan worden en leg uit waarom. Bent u van mening dat de uitvoering van het artikel slecht is en dat er een fundamenteel probleem met het ontwerp is, leg dat dan alstublieft verder uit. “Alles aan deze rits is verkeerd” helpt andere klanten weinig. Schrijf op waarom de rits slecht is en wat het merk de volgende keer moet verbeteren. “De rits is niet met een dubbele steek vastgezet en laat van de jas los” is een stuk beter.

    Correct voorbeeld:
    Voordelen: aantrekkelijk, goede kwaliteit, licht, veelzijdig
    Nadelen: duur

    "Ik had een nieuwe fietscomputer voor mijn nieuwe fiets nodig, dus ik trok een gewaagde €125 uit en plaatste een bestelling. Ik ben helemaal ondersteboven van de computer, zo gebruiksvriendelijk en compleet. De cadanssensor is fantastisch en helpt me om me op het fietsen te richten. De hartslagmeter is accuraat (in tegenstelling tot die op mijn oude apparaatje, die niet werkte wanneer ik teveel overeind zat!). Ook erg handig zijn de trainingszones voor fitnesstraining. Sterk aanbevolen." 5 sterren
  • Niet bevooroordeeld: Niet elk artikel dat u bestelt, zal u perfect passen. Denk eraan dat wanneer u een artikel niet mooi vindt, dat voor een andere klant een heel ander verhaal kan zijn. Probeer een neutraal standpunt in te nemen. Bevalt de kleur van een artikel u niet, zeg dan“dit is mijn stijl niet” in plaats van “wat een ontzettend lelijke kleur”.

    Correct voorbeeld:
    Voordelen: comfortabel, duurzaam, goede kwaliteit

    "Het materiaal is van goede kwaliteit, maar ik had het artikel een of twee maten kleiner moeten kopen. Goede pasvorm voor lange ritten op koude lente- of herfstdagen, al vind ik de trui wat te ruim rond mijn middel zitten. Gezien de prijs kan ik me daar echter niet aan storen. Goede aankoop wanneer je de juiste maat bestelt!"
    4 sterren
  • Weloverwogen: Een goede beoordeling noemt de slechte en goede kanten van een product. Soms is men zo blij met een artikel dat ze 5 sterren geven zonder uit te leggen waarom. Andere klanten willen graag weten wat het product zo fantastisch maakt en zullen anders maar denken dat uw beoordeling niet telt.
    Overigens komt het maar weinig voor dat een product helemaal geen positieve eigenschapen heeft. We begrijpen dat frustraties met een artikel soms hoog op kunnen lopen, maar vragen u toch om een eerlijke beoordeling te schrijven. Leg precies uit waarom u niet tevreden bent met het artikel en noem indien mogelijk ook enkele positieve punten.


    Correct voorbeeld:

    Voordelen: verstelbaar, aantrekkelijk, voordelige prijs, hoge kwaliteit, licht

    " Toen ik deze helm binnenkreeg, was ik er erg blij mee. Het camouflage-effect is mooi en niet overdreven. De fietshelm bleek eenvoudig te verstellen en is mooi licht. Wanneer ik over hobbels reed, verschoof de helm niet. Ik vond wel dat de helm eerst te strak rond mijn oren zat, ik had een zonnebril op en de helm drukte op het montuur tegen mijn hoofd.
    Het probleem werd opgelost door de helm verder af te stellen." 4 sterren
  • Congruentie: Mooi woord waarmee we willen zeggen dat het aantal gegeven sterren overeen moet komen met uw beoordeling. De beoordeling moet gebaseerd worden op de hoeveelheid van commentaar die u op het product heeft. (Daarnaast zijn spellingfouten bijvoorbeeld minder belangrijk om te overwegen in uw beoordeling dan de compatibiliteit van een artikel.) Schrijft u dat een artikel perfect is, maar geeft u vervolgens een beoordeling van 3 sterren, dan brengt u andere klanten in verwarring. Zelfs een score van 4 sterren kunnen vragen oproepen: “wat was er mis met het artikel dat u geen 5 sterren heeft gegeven?” Heeft u tegelijkertijd een hoop opmerkingen over het artikel, geef het product dan geen 5 sterren. 5 Sterren dienen alleen aan producten gegeven te worden waar u zo goed als niets negatiefs over te zeggen heeft. De vuistregel is dat wanneer u geen negatieve opmerkingen over een artikel heeft waardoor dat artikel geen 5 sterren verdient (bijvoorbeeld: de trui verkleurde in de was, derailleurwieltjes raakten voortijdig los, en dergelijke), dan hoort u het product 5 sterren te geven.

    Correct voorbeeld:
    Professioneel gereedschap
    Voordelen: voordelige prijs, veelzijdig


"Heb besloten dat ik zelf aan mijn fietsen moet gaan sleutelen in plaats van deze elke keer naar de fietsenmaker te brengen. Ik heb zelf drie fietsen en drie kinderen met elk een fiets. Dit gereedschapset is daarom erg handig. Zeer voordelige prijs ook, vooral vergeleken met de reparatiekosten die ik normaal gesproken moet betalen." 5 sterren



Voorkom dat uw beoordeling afgewezen wordt:
Zorg er bovenal voor dat uw beoordeling niet op de volgende gronden afgewezen kan worden:

- Gebruik geen krachttermen

- Noem geen namen van concurrenten

- Maak geen melding van de prijs, deze kan variëren

- Beoordeel onze service niet in een productbeoordeling, richt u op het product en beoordeel Wiggle bijvoorbeeld op Trustpilot.


Door beoordelingen op Wiggle te plaatsen helpt u niet alleen u zelf maar ook andere mensen. Beoordelingen vormen een ideale manier om suggesties voor het product aan de merken door te geven. Enige vorm van plagiaat is verboden. Uw beoordeling is ‘uw beoordeling’, u hoort de mening van iemand anders niet over te typen.

Terug naar boven