Klantenservice

Informatie omtrent accountveiligheid

Informatie omtrent accountveiligheid

Deze pagina biedt advies en hulp voor vragen omtrent verdachte activiteiten met betrekking tot klantenaccounts.

Indien je activiteit op je account bespeurt die je niet herkent, kun je contact opnemen met de veiligheidsexperts van Wiggle (in het Engels) via AccountSecurity@wiggle.com, zodat je gelijk kunt worden geholpen door ons toegewijde veiligheidsteam.

Zo beschermt Wiggle jouw informatie

Onze systemen zijn robuust, up-to-date en we voegen consequent en regelmatig nieuwe veiligheidsmaatregelen toe om er zeker van te kunnen zijn dat jouw informatie beveiligd is.

Dit is een aantal van de stappen die wij ondernemen om er zeker van te zijn dat jouw informatie beveiligd is:

  • Je accountgegevens worden bewaard in een beveiligde en versleutelde database die wordt gehost door een privé, speciaal voor dit doel opgezet datacentrum met beperkte toegang in het Verenigd Koninkrijk.
  • Je creditkaartgegevens worden niet op onze website bewaard. Ze zijn versleuteld en niet zichtbaar of toegankelijk zelfs in het geval dat iemand onrechtmatig toegang heeft verkregen tot je account en bestellingen heeft geplaatst.
  • We versturen automatisch en onmiddellijk berichten om je te laten weten dat je accountgegevens zijn gewijzigd.
  • Als je het e-mailadres wijzigt dat aan je Wiggle-account is verbonden, worden al je opgeslagen betaalmethodes automatisch verwijderd.

Wat kun je doen om jezelf te beschermen tegen fraude?

Hier is een aantal stappen dat je kunt ondernemen om er zeker van te zijn dat je inloggegevens beveiligd zijn.

  • Je kunt je e-mailadres controleren in een database met informatie over gegevensdiefstal zoals https://haveibeenpwned.com/.
  • Gebruik verschillende wachtwoorden voor verschillende websites, vooral websites voor bankzaken of online winkelen.
  • Gebruik veilige wachtwoorden.
  • Maak alleen gebruik van websites waarvan het adres begint met ‘HTTPS:’.
  • Verander regelmatig je wachtwoord. Je kunt je wachtwoord voor Wiggle hier veranderen.
  • Update de software op al je apparaten.
  • Mocht je bericht ontvangen dat iemand toegang tot je e-mailaccount heeft verkregen, raden wij je aan het wachtwoord van je e-mailaccount te wijzigen.
  • Als je verdachte activiteit bemerkt, neem dan contact op met ons accountveiligheidsteam (in het Engels) via AccountSecurity@wiggle.com.

Update over extra veiligheidsmaatregelen

Na geïsoleerde incidenten in juni van 2020 waar er onrechtmatig toegang werd verkregen tot een aantal accounts, heeft Wiggle extra veiligheidsmaatregelen getroffen om je gegevens nog beter te beschermen. Deze maatregelen zijn:

  • Wiggle heeft uit voorzorg contact opgenomen met alle accounthouders die de logingegevens van hun Wiggle account in de afgelopen 31 dagen hebben gewijzigd. We hebben de accounts tijdelijk ontoegankelijk gemaakt totdat de accounthouders konden verifiëren dat zij de gegevens hadden gewijzigd.
  • We hebben de wachtwoorden gereset van alle accounts die mogelijk betrokken waren bij fraudulente activiteiten.
  • We hebben een extra veiligheidsmaatregel geïmplementeerd door alle klanten te vragen hun kaartgegevens opnieuw in te voeren voordat ze hun volgende bestelling plaatsen.
  • We hebben vrijwillig contact gezocht met de Information Commissioners Office en zullen binnen hun richtlijnen blijven werken.
  • We hebben berichten geplaatst op sociale media en via mediakanalen waarin we de situatie uiteenzetten voor klanten en we ze vragen om uit voorzorg hun wachtwoord te wijzigen.

Accountveiligheid blijft uitermate belangrijk voor Wiggle en we werken zo hard als we kunnen om er zeker van te kunnen zijn dat de gegevens van onze klanten beschermd en beveiligd blijven.

Terug naar boven