€ 441,12 - € 650,08
U kunt maximaal 4 producten per keer vergelijken. Wanneer u dit 5e artikel toevoegt, zal het 1e artikel verwijderd worden.
Wilt u verder gaan?
Foute of ontbrekende productinformatie? Laat het ons weten
Selecteer het probleem
We hebben je feedback ontvangen! Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze website.
Providing you with 4-way independent adjustment, this DBAir model gives you complete control over traction, shock-absorption and overall smoothness as you batter through a variety of terrains. With the double-barrel Twin Tube technology on hand to manage the damping of your compression and rebound strokes and the steel construction of the unit making it highly impact-resistant, no trail is too intimidating for this robust and innovative rear shock.
Technologies:
Twin-Tube Technology: Exclusive Twin Tube Technology circulates oil continuously through the damping valving to achieve highly controllable, independent damping for both compression and rebound strokes. This unique design moves oil through externally adjustable valving instead of the main piston, allowing for superior tunability and eliminating the need for internal valving changes to achieve proper shock setup.
4-Way Independent Adjustments:
Low-Speed Compression (LSC): is used to manage traction and chassis stabilization. LSC adjustment eliminates pedal induced "bob", influences small bump sensitivity, reduces brake dive and determines how the bike will react to weight changes. The DBAir CS decouples LSC from HSC so the shock can address the aforementioned issues while still feeling plush and bottomless.
High-Speed Compression (HSC): is critical to absorbing energy from high impact forces, such as square edge hits and harsh landings. It also aids in bottom-out resistance. The DBAir CS manages HSC through an adjustable poppet valve and full oil circuit flow path. The wide adjustment range allows for custom, rider-specific tuning.
Low-Speed Rebound (LSR): works in concert with LSC to stabilize the chassis and manage traction. It is analogous to the single rebound adjuster on most other rear shocks. Rider-tuned LSR adjustment (combined with LSC) ensures maximum traction during technical climbs, high-speed chatter, off-camber corners and braking in stutter bumps.
High-Speed Rebound (HSR): An adjustment unique to the DBAir CS, HSR control enables a bike to recover quickly from deep in suspension travel while allowing for controlled take-offs from jump faces. Independent control of HSR and LSR, eliminates bucking (a high shaft speed problem) while preventing the shock from packing up (a low shaft speed problem) by inducing quick recovery.
U kunt artikelen binnen 365 dagen naar Wiggle terugsturen, met uitzondering van cadeaubonnen, sportvoeding en gepersonaliseerde artikelen (tenzij het een defect artikel betreft). De kosten die de klant bij het postkantoor moet betalen vallen voor eigen rekening wanneer artikelen ongewenst zijn.
Let op: fietsen en andere grote en zware voorwerpen kunnen niet via ons lokale adres (waar beschikbaar) geretourneerd worden. Neem contact met ons op zodat we deze artikelen bij u kunnen komen ophalen tegen gereduceerd koerierstarief. Alleen in het geval van een defect artikel is deze dienst gratis.
Wij verwachten dat geretourneerde producten nog voorzien zijn van alle labels en kaartjes en in hun originele verpakking bij ons terugkomen. Gebruik de originele doos bij een product NIET als verzenddoos, maar gebruik de Wiggle doos of envelop. Schade aan een originele verpakking verhindert de doorverkoop van een product. Zijn artikelen al duidelijk gebruikt, gewassen of op een andere wijze gepersonaliseerd, dan kunt u het artikel niet retour sturen, tenzij het een defect product betreft. Wiggle zal u de verzendkosten alleen vergoeden wanneer u defecte artikelen retour stuurt.