U komt in aanmerking voor een gratis verzending!
Nederlands / USD / Verenigde Staten Wijzigen?
Wiggle
Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg
Wiggle beloningen
Welkom!

Algemene voorwaarden Wiggle - Wiggle klantenservice

Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de gehele website van Wiggle en vormen tevens het uitgangspunt van de service die wij u verlenen. Wanneer u een bestelling bij Wigge plaatst, accepteert u de door ons opgestelde algemene voorwaarden. Wij behouden ons het recht om deze algemene voorwaarden te wijzigen, consumenten dragen zelf de verantwoordelijkheid om van eventuele wijzigingen op de hoogte te blijven. Deze maatregelen doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument.

(terug naar boven)

Algemene voorwaarden dienstverlening

Wanneer u een bestelling plaatst op de website, (www.wiggle.nl), behandelen wij de bestelling van het desbetreffende artikel als een koopaanbod van de klant. Voordat wij de koopovereenkomst met u aangaan worden de beschikbaarheid en de prijzen van de bestelde producten onderzocht. Uw bestelling is onderworpen aan de volgende algemene voorwaarden.

Levertijden zijn onderhevig aan de beschikbaarheid van het product. De weergegeven geschatte levertijden op de website zijn aan wijzigingen onderhevig. Deze kunnen wijzigen ten gevolge van bijvoorbeeld stakingen bij de postdiensten of door andere onvoorziene omstandigheden en invloeden van buitenaf. Wiggle is niet aansprakelijk voor vertragingen die door de bovengenoemde oorzaken zijn ontstaan. Ga naar onze hulppagina over levertijden voor meer informatie.

Wilt u een koopovereenkomst met Wiggle aangaan, dan dient u 18 jaar of ouder te zijn. Wiggle behoudt het recht om enige verzoeken van de kant af te wijzen. Wanneer uw bestelling door Wiggle wordt geaccepteerd, zullen wij u per e-mail op de hoogte brengen. In deze e-mail wordt u verteld welke partij uw bestelling zal verwerken, dat is doorgaans Wiggle of in enkele gevallen een derde partij. Wanneer er een contract tussen u, de klant, en de derde partij wordt aangegaan, gelden de algemene dienstvoorwaarden van de derde partij voor die verkoop. Wanneer u een bestelling plaatst, verklaart u dat de door u opgegeven gegevens correct en volledig zijn, dat u gemachtigd bent om met een creditkaart of overschrijving via een andere betaalmethode te betalen en dat u over voldoende saldo beschikt om voor uw bestelling te betalen. De prijzen van producten kunnen per land van bestemming variëren. Alle geadverteerde prijzen zijn aan veranderingen onderhevig.

Ons contract

Wanneer u een bestelling plaatst, ontvangt u bericht dat Wiggle uw bestelling heeft ontvangen. Deze e-mail vormt geen garantie van verkoop en is tevens geen bewijs van een verkoopovereenkomst. Wiggle behoudt het recht om de aangeboden overeenkomst af te wijzen voordat een bestelling in behandeling genomen wordt. Er wordt pas een contract tussen de verkoper en klant opgezet wanneer de betaling voor de bestelling van de klant door Wiggle wordt geaccepteerd, de prijzen zijn geverifieerd en de bestelling wordt verwerkt en verzonden. Er wordt een tweede e-mail ter bevestiging van deze stappen naar de klant opgestuurd zodra de bestelling op de post wordt gedaan.

Prijzen en beschikbaarheid

Wij doen ons uiterste best om er voor te zorgen dat alle details, beschrijvingen en prijzen op de website kloppen. Helaas kunnen er echter toch fouten op de website voorkomen. Wanneer we een fout in de prijs van goederen ontdekken, zal Wiggle u hier per e-mail van op de hoogte brengen. Wij bieden u dan tevens de gelegenheid om uw bestelling aan te passen, zodat de juiste prijzen gerekend zullen worden, of de aankoop te annuleren. Wanneer we er niet in slagen om contact met de klant te leggen, zullen we hun bestelling annuleren. Kiest u voor een annulering van de bestelling en heeft u al voor de bestelde goederen betaald, dan zal het volledig betaalde bedrag binnen enkele werkdagen weer op uw rekening teruggestort worden. Indien van toepassing zijn alle prijzen op de website inclusief BTW. Daarbovenop zullen er verzendkosten gerekend worden. Dergelijke aanvullende bedragen zullen duidelijk weergegeven worden, evenals het uiteindelijke totaalbedrag, voordat u een bestelling plaatst.

Er kunnen typefouten en andere fouten of onvolledigheden als incomplete of verouderde informatie op de website voorkomen. Wiggle behoudt daarom het recht om enige fouten, onvolledigheden of ontbrekende informatie te wijzigen of toe te voegen, zonder klanten daarvan vooraf op de hoogte te moeten brengen. Daarnaast behoudt Wiggle het recht om bestellingen af te wijzen of te weigeren die op basis van onjuiste of onvolledige informatie op de website door klanten zijn geplaatst. Dergelijke fouten of onvolledigheden zijn onder andere maar niet beperkt tot: enige vergissingen, onvolledigheden, verouderde informatie over prijzen, verzendkosten, betaalvoorwaarden of Wiggle’s retourbeleid.

Eerlijk inkoopbeleid

Wiggle is met hun leveranciers overeengekomen dat ze artikelen aan individuen verkopen. Het bedrijfsplan van Wiggle omvat geen mogelijkheid tot zakelijke verkoop of korting op bulkbestellingen. Wiggle behoudt het recht om bestellingen te annuleren die vermoedelijk niet voor individuen of een sportclub maar doorverkoop bestemd zijn. Heeft u hier vragen over, neem dan alstublieft contact met ons op.

(terug naar boven)

Productbeschrijvingen en geschiktheid van productaanbod

  • De op onze website gepubliceerde productbeschrijvingen en de compatibiliteitsgegevens van deze producten worden zo nauwkeurig en compleet mogelijk beschreven. De informatie die u bij het productoverzicht vindt, vormt zodoende tevens de beste informatie die wij u over het product kunnen bieden. Wiggle is niet verantwoordelijk voor de productbeschrijvingen en verdere details op het productoverzicht. Wij kunnen ook niet aansprakelijk gehouden worden wanneer een product niet geschikt is voor de reparatie (zij het als gereedschap of vervangend onderdeel) van een bepaald artikel dat u al in huis heeft. Indien u een artikel heeft besteld waarbij onjuiste informatie vermeld staat, biedt Wiggle u na ontvangst van uw retourzending een volledige vergoeding aan. Zie ons retourbeleid voor meer informatie.
  • Wij raden u ten sterkste aan om alle reserveonderdelen in naleving van de meegeleverde instructies van de fabrikant door een daartoe bevoegd persoon te laten monteren. Wiggle is niet verantwoordelijk voor de beschadiging van reserveonderdelen, gereedschap of het artikel waarop u deze onderdelen wilt bevestigen wanneer u deze instructies niet opvolgt.
  • Wij verzoeken u om eerst de garantievoorwaarden van het artikel goed door te lezen voordat u probeert een nieuw of vervangend onderdeel op uw eigendom te monteren. Wiggle kan niet verantwoordelijk gehouden voor eventuele schade of het verlopen van de garantie op het artikel. Sommige fabrikanten kennen uw product alleen garantie toe wanneer u een bevoegde fietsmonteur in de arm heeft genomen.

(terug naar boven)

Retourprocedure

Het is heel eenvoudig voor u om producten aan Wiggle te retourneren. Klik hier en wij leggen de retourprocedure graag aan u uit.

(terug naar boven)

Beschikbaarheid & geschatte levertijden

  • Wij doen ons uiterste best om alle producten waarvoor wij op onze website adverteren op voorraad te hebben en deze bestelde producten binnen de genoemde levertijd bij u af te leveren. Wanneer uw bestelling vertraging oploopt, stellen wij u daarvan per e-mail op de hoogte en verzenden wij de artikelen zodra deze bij ons binnenkomen. Wanneer u bij uw bestelling meerdere artikelen heeft besteld, kan het voorkomen dat uw bestelling in deelleveringen verzonden wordt.
  • Wiggle is niet wettelijk verantwoordelijk voor eventuele opgelopen vertragingen van uw bestelling. Wij doen onze uiterste best om uw bestelling zo snel mogelijk te verwerken en naar u op te sturen. U behoudt het recht om uw bestelling te annuleren door contact op te nemen met Wiggle en het nummer van uw bestelling door te geven.
  • Het kan voorkomen dat wij een artikel uit het assortiment halen omdat het verouderd is, vervangen wordt door een ander artikel of om andere redenen niet meer geleverd wordt. Wanneer u een dergelijk artikel heeft besteld, brengen wij u daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte en bieden wij u, indien van toepassing en beschikbaar, een vervangend, alternatief product aan.

(terug naar boven)

Betalen

  • U kunt veilig online betalen met een Visa- of Visa Electronkaart, Masterkaart, Switch-, Maestro- of Solo kaarten, PayPal, Worldpay of iDEAL. Op uw creditkaartoverzicht of bankafschrift kunt u het afgeschreven bedrag van uw bestelling onder de naam van ‘WIGGLE’ terugvinden.
  • U kunt er ook voor kiezen om in termijnen te betalen (dit is op dit moment alleen mogelijk voor klanten in het Verenigd Koninkrijk). Bedenk wel dat, wanneer u een kredietovereenkomst aangaat, Wiggle uw bestelling pas verstuurt zodra de eerste aanbetaling is gedaan, goedkeuring door uw bank is verleend en uw handtekening geverifiëerd is.
  • Alle prijzen worden in Britse ponden (£) weergegeven en zijn inclusief het binnen het Verenigd Koninkrijk geldende belastingtarief (VAT), tenzij u in de keuzelijst van taal, valuta en bestemming een andere waarde selecteert. Deze keuzelijst staat rechtsbovenaan op alle productpagina’s. Wij moeten soms de bedragen op de website veranderen wanneer er een belastingverhoging doorgevoerd wordt of bijvoorbeeld de fabrikant de prijs van het artikel opvoert. Klanten kunnen gebruik maken van de retourprocedure en hun geld terugvragen indien een dergelijke prijsverhoging voor hen niet acceptabel is.
  • Vanwege de opzet van het betaal- en verificatiesysteem, schrijven wij het geld van uw creditkaart of rekening af wanneer wij uw bestelling bij Wiggle verwerken. Zou er zich een probleem voordoen met onze leverancier, dan storten wij deze betaling zo spoedig mogelijk op uw rekening terug. Het kan enkele dagen voordat een dergelijke vergoeding op uw accountoverzicht verschijnt. Dit hangt mede af van de betaalmethode waarmee u in de eerste plaats gekozen heeft te betalen.
  • Wanneer u niet in het Verenigd Koninkrijk woont, kan het voorkomen dat u extra douane- of invoerrechten moet betalen bij de grens. Deze en andere kosten die u door de belastingsdienst opgelegd worden voor uw bestelling, vallen voor de rekening van de consument. Wiggle is niet aansprakelijk voor dergelijke extra kosten.

(terug naar boven)

Wettelijke bepalingen waaraan deze algemene voorwaarden onderworpen zijn

De algemene voorwaarden van Wiggle zijn in overeenstemming met de huidige Britse wetgeving inzake gegevensbescherming. Indien er onenigheid ontstaat over deze voorwaarden, valt dit onder de jurisdictie van de Engelse rechtbank.

(terug naar boven)

Levering

Bestellingen worden binnen het Verenigd Koninkrijk bezorgd door Royal Mail. Omvangrijke, breekbare of zeer waardevolle producten kunnen echter met DX couriers verzonden worden.

Voor internationale bestellingen nemen wij Royal Mail, Parcel Force of DHL in de arm.

(terug naar boven)

Uw bestelling annuleren

U kunt uw bestelling voordat wij deze in behandeling nemen en verwerken altijd annuleren. Log eenvoudigweg in op uw account en loop de daar genoemde stappen door om uw betaling volledig vergoed te krijgen. Wanneer het artikel echter al verwerkt of zelfs al verzonden is, verwijzen wij u door naar onze retourprocedure.

In navolging van RICHTLIJN 97/7/EG VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD van 20 mei 1997 betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten hebben consumenten het recht om hun bestelling binnen 7 dagen na ontvangst van hun bestelling schriftelijk te annuleren, met uitzondering van gepersonaliseerde producten. Ga voor meer informatie over de verschillende retourmogelijkheden en eventuele kosten die aan het retour sturen van producten verbonden zijn alstublieft naar ons retourbeleid.

(terug naar boven)

Retourzendingen

U heeft het recht om uw bestelling binnen het eerder genoemde tijdslimiet terug te sturen naar Wiggle. Breng ons op de hoogte door een retouraanvraag in te dienen via de link artikelen retour sturen en de daar genoemde stappen op te volgen. Wilt u meer weten over ons retourbeleid, dan verwijzen wij u hier graag door.

(terug naar boven)

Beoordelingen & opmerkingen

Wij vinden het fijn wanneer u beoordelingen, opmerkingen en vragen over bepaalde producten op onze website plaatst. Let wel, wij behouden het recht om de inhoud van onze website en dus ook deze klantopmerkingen ten alle tijde aan te passen, verwerpen of verwijderen. Wanneer u een beoordeling, opmerking of vraag op onze website plaatst, stemt u er ook mee in dat u geen verdere aanspraak of copyright heeft op uw geplaatste tekst en erkent u dat Wiggle het recht heeft om deze informatie in (eventueel aangepaste vorm) op hun website te plaatsen en/ of te verwijderen.

(terug naar boven)

Aansprakelijkheid

Wij zijn bij Wiggle niet aansprakelijk voor incidentele schade, gevolgschade of eventuele onkosten. Onder deze termen wordt verstaan: (dit betreft geen eindige lijst) schade aan persoonlijke eigendommen, inkomstenderving, kapitaalverlies, koersverlies, renteverlies, winstderving en aansprakelijkheidsverzekeringen.

Wij doen ons uiterste best om alle bestellingen zo snel mogelijk te verzenden. Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor eventuele vertragingen. U heeft het recht om in de tussentijd uw bestelling te annuleren en een volledige vergoeding van Wiggle te vragen. Deze regeling geldt alleen wanneer wij uw bestelling nog niet verwerkt en verzonden hebben.

Deze garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument.

(terug naar boven)

Denk om het milieu

Wiggle denkt om het milieu en is verheugd om u te melden dat wij voldoen aan de AEEA-afspraken uit 2006 op grond van artikel 5, lid 5, eerste alinea, van Richtlijn 2002/96/EG van het Europees Parlement en de Raad van 27 januari 2003 betreffende afgedankte elektrische en elektronische apparatuur (AEEA).

In artikel 7, lid 2, van Richtlijn 2002/96/EG zijn minimumstreefcijfers vastgelegd voor de nuttige toepassing van afgedankte elektrische en elektronische apparatuur en voor het hergebruik en de recycling van onderdelen, materiaal en stoffen waaraan de lidstaten uiterlijk 31 December 2006 moesten voldoen.

Wanneer u een nieuwe bestelling bij Wiggle plaatst, bieden wij u aan om oude of defecte elektrische artikelen te recycelen (nieuw voor oud dus). Helaas vallen reserveonderdelen hier niet onder en kunnen we deze dus ook niet voor dergelijke doeleinden terugnemen. Wanneer u een nieuw apparaat bij ons bestelt en het oude wilt inleveren, kunt u deze opsturen naar:

Wiggle Ltd
3 Optima
North Harbour Spur
Portsmouth
PO3 6TU

U moet het oude artikel binnen 28 dagen na aankoop van uw nieuwe apparaat aan ons toe sturen. De portokosten voor een dergelijke verzending vallen voor eigen rekening.

(terug naar boven)

Bestellen zonder account – algemene voorwaarden

Het is nu voor bestaande klanten en bezoekers aan onze website mogelijk om een bestelling te plaatsen zonder u aan te melden of een account bij Wiggle aan te maken.

Klanten die geen account aanmaken voordat ze naar betalen gaan, moeten een afleveradres opgeven voordat ze naar betalen gaan. Nadat zij hun bestelling hebben geplaatst, wordt hen de mogelijkheid geboden een account bij Wiggle aan te maken. Wanneer zij dit laatste doen, hebben zij de mogelijkheid om hun bestelling te bekijken onder het kopje ‘mijn bestellingen’.

Klanten die gebruik maken van de mogelijkheid om een bestelling te plaatsen zonder account kunnen geen klantenkorting krijgen op de producten die ze op deze wijze bestellen. Ook kan klantenkorting niet met terugwerkende kracht op dergelijke bestellingen worden toegepast. Maakt u een account aan na het plaatsen van een bestelling zonder account, dan zal uw uitgave wel meetellen voor het grensbedrag voor klantenkorting bij Wiggle.

(terug naar boven)

Email over voorraden - algemene voorwaarden

Wanneer u zich heeft aangemeld voor een notificatie via e-mail wanneer een artikel waar u in geïnteresseerd bent weer op voorraad is, betekent dit dat u Wiggle toestemming geeft om u bericht te sturen zodra de nieuwe voorraad binnen is. Wij zullen ons best doen om u op de hoogte te brengen wanneer een artikel weer direct geleverd kan worden, maar er gelden wel enkele aantekeningen:

  • Wij kunnen niet 100% garanderen dat u van ons bericht ontvangt wanneer een artikel weer op voorraad is in ons magazijn.
  • De e-mail vormt alleen een informatief bericht en betreft geen reservering. Dit betekent dat het product niet gegarandeerd nog op voorraad is tegen de tijd dat u naar de website gaat om het artikel te bestellen. Wij raden u vooral in het geval van populaire artikelen aan snel te handelen om eventuele teleurstelling te voorkomen.

(terug naar boven)