Retourbeleid

Ongewenste artikelen / artikelen die niet stuk zijn

Ongewenste artikelen / artikelen die niet stuk zijn

Wanneer u van gedachten bent veranderd of zelf een verkeerde kleur of maat heeft besteld, kunt u artikelen binnen 365 dagen naar ons terugsturen voor een vergoeding!

NB: Het omruilen van ongewenste artikelen is niet mogelijk. Wilt u het product in een andere maat of kleur hebben, plaats dan zelf een nieuwe bestelling.

Voorwaarden:

  • Ongewenste artikelen moeten in ongebruikte, onbeschadigde staat, met prijskaartjes of labels en in hun originele verpakking weer bij ons aankomen. Gebruik de originele doos bij een product NIET als verzenddoos, maar gebruik de Wiggle doos of envelop. Schade aan een originele verpakking verhindert de doorverkoop van een product.
  • Producten met een houdbaarheidsdatum kunt u om voor de hand liggende redenen niet binnen 365 dagen na aankoop nog terug sturen. Sportvoeding moet bijvoorbeeld binnen 28 dagen worden teruggestuurd.

Hoe werkt het:

  1. Maak via uw account een retourzending aan, geef aan wat de reden van retour is, print het formulier uit en stop dit bij de producten in de doos.
  2. Pak de producten veilig in hun eigen verpakking in en stop deze in de Wiggle doos of envelop, waarop u uw naam en bestelnummer dient te vermelden. Let op: het pakket mag niet groter zijn dan 120 cm x 45 cm x 45 cm (NL) of 120 cm x 60 cm x 60 cm (BE). Is uw pakket groter, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice.
  3. Breng uw pakket nu naar het dichtstbijzijnde postkantoor van PostNL of bPost. Woont u in Nederland, kies dan altijd voor een verzending met track & trace, zodat u verzekerd bent in het geval van onverhoopt verlies. Wiggle kan niet aansprakelijk gehouden worden voor het verlies van pakketten die zonder traceercode naar Zwolle teruggestuurd worden. Klanten uit België kunnen via hun account een retourlabel afdrukken en hun pakket afgeven bij het dichtstbijzijnde postkantoor.
Land Retouradres
België Maak een retourformulier aan via uw account en print het retourlabel uit. U kunt uw pakket met het DHL label terugsturen via een depot in Duitsland
Nederland GLS Netherlands, Wiggle Returns,
Mindenstraat 4, 8028 PK ZWOLLE
Overige Returns, Wiggle Ltd, Citadel Logistics Centre, Black Country New Road, Bilston, WV14 7BR, United Kingdom

Hoe lang duurt het voordat de retourzending wordt verwerkt en ik mijn geld terug heb?

Wij zullen ervoor zorgen dat uw pakket via het lokale adres (van GLS/DHL) weer bij Wiggle in Wolverhampton terecht komt. Let op: het kan even duren voordat uw retourzending verwerkt wordt omdat de pakketten eenmaal per week door GLS of DHL naar Wiggle opgestuurd worden. Het bovenstaande retouradres betreft een tussenstop. DHL of GLS sturen het pakket door naar de retourafdeling van Wiggle. Pas wanneer uw pakket bij de retourafdeling van Wiggle aankomt, wordt uw retourzending in behandeling genomen. U zult een bericht ontvangen van onze retourafdeling. Het geld zal na enkele werkdagen op uw rekening teruggestort worden.

Ik wil weten waarom mijn retourzending nog niet verwerkt is. Wat kan de klantenservice voor mij doen?

Zijn er al meer dan twee weken verstreken na het terugsturen van uw pakket, neem dan onder vermelding van het traceernummer en uw bestelnummer contact met ons op. Aan de hand van het traceernummer van PostNL of DHL kunnen wij traceren waar uw retourzending zich bevindt.

Omruilen

Omruilen is niet mogelijk.

Kosten

Wij zullen in alle gevallen een vergoeding met aftrek van verzendkosten (zie de onderstaande tabel) voor de klant verwerken. (Dit zal via dezelfde betaalmethode geschieden als waarmee u voor uw originele bestelling heeft betaald) Deze verzendkosten dekken de kosten van de verzending van uw pakket van het lokale adres naar ons magazijn. Let op: ook de kosten die de klant bij het postkantoor moet betalen vallen voor eigen rekening.

Dit is niet in strijd met uw rechten als consument. Volgens de Europese richtlijn betreffende consumentenrechten draagt de consument "alleen de directe kosten van het terugzenden van de goederen, tenzij de handelaar ermee instemt deze kosten te dragen of de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat deze laatste de kosten moet dragen" (artikel 14).

In het kort:

Klanten uit Nederland betalen gemiddeld €6,95 bij het postkantoor om het pakket naar GLS in Zwolle te sturen. Vervolgens worden er +/- €3,00 verzendkosten ingehouden op de vergoeding om het pakket vanuit Zwolle naar Wiggle terug te sturen.

Klanten uit België hoeven niets te betalen bij het postkantoor. Er worden wel +/- €3,00 verzendkosten ingehouden op de vergoeding om het pakket via DHL naar Wiggle terug te sturen.

Land Verzendkosten
België +/- €3,00
Nederland +/- €3,00

Artikel kapot / werkt niet

Artikel kapot / werkt niet

Heeft u een artikel ontvangen dat kapot is of niet naar behoren werkt? Lees alstublieft de volgende aandachtspunten door en stuur het product naar ons terug.

Voorwaarden:

Alle artikelen moeten schoongemaakt worden voordat ze naar ons teruggestuurd mogen worden. Wij zullen artikelen die onder het vuil zitten niet onderzoeken, maar naar de klant terugsturen.

Neem contact op met onze klantenservice door middel van het contactformulier en wacht op antwoord voordat u het product terugstuurt.

Hoe werkt het:

  • Maak via uw account een retourzending aan, geef aan wat de reden van retour is, print het formulier uit en stop dit bij de producten in de doos. Vergeet niet de melding van de klantenservicemedewerker waarmee u contact heeft gehad op het formulier te plakken.
  • Pak de producten veilig in hun eigen verpakking in en stop deze in de Wiggle doos of envelop, waarop u uw naam en bestelnummer dient te vermelden. Let op: het pakket mag niet groter zijn dan 120 cm x 45 cm x 45 cm (NL) of 120 cm x 60 cm x 60 cm (BE). Is uw pakket groter, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice.
  • Breng uw pakket nu naar het dichtstbijzijnde postkantoor van PostNL of bPost. Woont u in Nederland, kies dan altijd voor een verzending met track & trace, zodat u verzekerd bent in het geval van onverhoopt verlies. Wiggle kan niet aansprakelijk gehouden worden voor het verlies van pakketten die zonder traceercode naar Zwolle teruggestuurd worden. Klanten uit België kunnen via hun account een retourlabel afdrukken en hun pakket afgeven bij het dichtstbijzijnde postkantoor.

Vergoeding van verzendkosten:

Maak een kopie van het verzendbewijs dat u bij het postkantoor meekrijgt en stuur deze via e-mail naar onze klantenservice zodat we de portokosten aan u kunnen vergoeden. Heeft de klantenservice u reeds verteld dat er inderdaad sprake is van een fout en dat u recht heeft op garantie, dan kan er reeds een vergoeding of een nieuwe bestelling worden geregeld wanneer men het verzendbewijs van u ontvangt.

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling terug is bij Wiggle?

Kon er nog niet vastgesteld worden of u recht heeft op garantie, dan kunt u het product terugsturen voor onderzoek. We zullen u automatisch bericht sturen over de uitslag van het garantieonderzoek. Wij zullen ervoor zorgen dat uw pakket via het lokale adres weer bij Wiggle in Wolverhampton terecht komt. Let op: het kan 1-2 weken duren voordat uw retourzending verwerkt wordt omdat de pakketten eenmaal per week door GLS of DHL naar Wiggle opgestuurd worden. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en deze verwerken, stuurt onze retourafdeling u een e-mail toe ter bevestiging van verwerking.

Ik heb recht op garantie en kies voor een vervangende bestelling:

Heeft de klantenservice u reeds verteld dat er inderdaad sprake is van een fout en dat u recht heeft op garantie, dan kan er reeds een vergoeding of een nieuwe bestelling worden geregeld wanneer men het verzendbewijs van u ontvangt.

Ik heb recht op garantie en kies voor een terugstorting van het betaalde bedrag:

Kiest u voor een vergoeding, dan zullen wij het bedrag dat u voor het artikel heeft betaald volledig aan u vergoeden. Dit kan ook vast gebeuren wanneer u het verzendbewijs doorstuurt naar de klantenservice wanneer zij u hebben verteld dat u aanspraak kunt maken op garantie.


Land Retouradres

België

Maak een retourformulier aan via uw account en print het retourlabel uit. U kunt uw pakket met het DHL label terugsturen via een depot in Duitsland
Nederland GLS Netherlands, Wiggle Returns,
Mindenstraat 4, 8028 PK ZWOLLE
Overige Returns, Wiggle Ltd, Citadel Logistics Centre, Black Country New Road, Bilston, WV14 7BR, United Kingdom

Hoe stuur ik een kapotte fiets, frame of fietstrainer terug?

Omvangrijke artikelen zoals een fiets, frame, fietsreistas of trainer kunnen niet via de gewone wijze worden geretourneerd. Neem contact op met de klantenservice, zij zullen er in de meeste gevallen voor zorgen dat de fiets, het frame of de fietstrainer bij u wordt opgehaald.

Verkeerd artikel / anders dan besteld

Verkeerd artikel / anders dan besteld

Hebben we u per ongeluk het verkeerde artikel toegestuurd? Neem alstublieft contact met ons op.

Hoe werkt het:

    1. Maak via uw account een retourzending aan, geef aan wat de reden van retour is, print het formulier uit en stop dit bij de producten in de doos. Vergeet niet de melding van de klantenservicemedewerker waarmee u contact heeft gehad op het formulier te plakken.
    2. Pak de producten veilig in hun eigen verpakking in en stop deze in de Wiggle doos of envelop, waarop u uw naam en bestelnummer dient te vermelden. Let op: het pakket mag niet groter zijn dan 120 cm x 45 cm x 45 cm (NL) of 120 cm x 60 cm x 60 cm (BE). Is uw pakket groter, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice.
    3. Breng uw pakket nu naar het dichtstbijzijnde postkantoor van PostNL of bPost. Woont u in Nederland, kies dan altijd voor een verzending met track & trace, zodat u verzekerd bent in het geval van onverhoopt verlies. Wiggle kan niet aansprakelijk gehouden worden voor het verlies van pakketten die zonder traceercode naar Zwolle teruggestuurd worden. Klanten uit België kunnen via hun account een retourlabel afdrukken en hun pakket afgeven bij het dichtstbijzijnde postkantoor.

Vergoeding van verzendkosten:

Maak een kopie van het verzendbewijs dat u bij het postkantoor meekrijgt en stuur deze via e-mail naar onze klantenservice zodat we de portokosten aan u kunnen vergoeden. Heeft de klantenservice u reeds verteld dat er inderdaad sprake is van een fout en dat u recht heeft op een terugstorting of een nieuwe zending van het juiste product, dan kan er reeds een vergoeding of een nieuwe bestelling worden geregeld wanneer men het verzendbewijs van u ontvangt.

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling terug is bij Wiggle?

Wij zullen ervoor zorgen dat uw pakket via het lokale adres weer bij Wiggle in Wolverhampton terecht komt. Let op: het kan 1-2 weken duren voordat uw retourzending verwerkt wordt omdat de pakketten eenmaal per week door GLS of DHL naar Wiggle opgestuurd worden. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en deze verwerken, stuurt onze retourafdeling u een e-mail toe ter bevestiging van verwerking.

Ik kies voor een vervangende bestelling:

Heeft de klantenservice u reeds verteld dat er inderdaad sprake is van een fout, dan kan er reeds een vergoeding van de verzendkosten en een nieuwe bestelling worden geregeld wanneer men het verzendbewijs van u ontvangt.

Ik kies voor een terugstorting van het betaalde bedrag:

Kiest u voor een vergoeding, dan zullen wij het bedrag dat u voor het artikel heeft betaald volledig aan u vergoeden. Dit kan ook vast gebeuren wanneer u het verzendbewijs doorstuurt naar de klantenservice wanneer zij u hebben verteld dat u inderdaad een ander artikel heeft ontvangen dan besteld.


Land Retouradres

België

Maak een retourformulier aan via uw account en print het retourlabel uit. U kunt uw pakket met het DHL label terugsturen via een depot in Duitsland
Nederland GLS Netherlands, Wiggle Returns,
Mindenstraat 4, 8028 PK ZWOLLE
Overige Returns, Wiggle Ltd, Citadel Logistics Centre, Black Country New Road, Bilston, WV14 7BR, United Kingdom

Fietsen en frames terugsturen

Fietsen & frames

Bent u niet tevreden met uw fiets, dan kunt u ongeacht de reden uw fiets in ongebruikte staat binnen 14 dagen na ontvangst naar ons terugsturen voor een vergoeding.

Bedenktijd van 14 dagen

Laat ons binnen de zevendaagse bedenktijd weten dat u uw fiets wilt retourneren zodat u uw geld terug kunt krijgen. Wij zullen ervoor zorgen dat de fiets of het frame bij u opgehaald wordt.

Mankeert er niets aan de fiets of het frame, dan vallen de verzendkosten voor de rekening van de klant.

NB: Bekijk de fiets goed voordat u deze in gebruik neemt. Wanneer u de fiets of een frame eenmaal heeft gebruikt, kunt u deze niet meer terugsturen! Deze bepaling vormt geen inbreuk op uw rechten als consument.

Fiets of frame stuk?

U krijgt garantie van het merk en garantie van Wiggle, de verkoper. Gaan uw fiets of onderdelen binnen de garantietermijn stuk, neem dan onmiddellijk contact met ons op.

Controleer altijd eerst met de verkoper wat de mogelijkheden zijn voordat u kapotte artikelen retourneert. Sommige problemen of defecten kunnen verholpen worden zonder dat de klant of verkoper verzendkosten moet maken.

Hoe stuur ik een fiets of frame terug?

Bewaar de doos waarin grote artikelen zijn verzonden goed voor het geval dat u artikelen eventueel wilt of moet retourneren.

Omvangrijke artikelen zoals een fiets of frame kunnen niet via de gewone wijze worden geretourneerd. Neem contact op met de klantenservice, zij zullen er in de meeste gevallen voor zorgen dat de fiets of het frame bij u wordt opgehaald. U zult een e-mail ontvangen van DHL nadat de klantenservice een retourverzoek voor u heeft ingediend. Zo kunt u een geschikt ophaalmoment afspreken.

Zorg er om veiligheidsredenen voor dat alle artikelen die u retourneert schoon zijn.

Cadeau retourneren

Cadeau retourneren

Heeft u een cadeau ontvangen, maar bent u niet tevreden met het product, klik dan hier. Er wordt nu een retourformulier geopend waarmee u uw cadeau terug kunt sturen.

Uw aandacht alstublieft: voordat het retourformulier geopend wordt, zult u verzocht worden om u aan te melden. Heeft u geen account bij Wiggle, maak er dan nu alstublieft een aan. Daarna kunt u verder met retourneren.

U kunt deze retouroptie niet gebruiken voor artikelen die u via uw eigen account heeft gekocht. In dergelijke gevallen geldt de gewone retourprocedure.

Geen van allen

Geen van allen

Hebben de bovenstaande paragrafen geen betrekking op uw vraag of reden voor retour, neem dan alstublieft contact met ons op.