Klantenservice

Retourbeleid

Ongewenste artikelen / artikelen die niet stuk zijn

Ongewenste artikelen / artikelen die niet stuk zijn

Wanneer u van gedachten bent veranderd of zelf een verkeerde kleur of maat heeft besteld, kunt u artikelen binnen 365 dagen naar ons terugsturen en vragen om een terugstorting van het aankoopbedrag of een ruil voor een andere maat of kleur.

Er zijn enkele uitzonderingen op ons 365 dagen retourbeleid. Deze uitzonderingen zijn:

  • Sportvoeding of producten met een houdbaarheidsdatum moeten binnen 28 dagen aan ons worden geretourneerd*
  • Alle specifiek aangepaste producten, zoals wielen, kunnen niet worden geretourneerd*
  • GPS-systemen zoals sporthorloges of fietscomputers mogen enkel geretourneerd worden indien deze nog niet zijn geregistreerd*
  • Vanwege hygiënische redenen kunnen intieme kledingstukken zoals ondergoed en zwemkleding alleen geretourneerd worden indien ongedragen*

Houd er rekening mee dat we het recht voorbehouden een retourzending te weigeren indien we het vermoeden hebben dat producten zijn gekocht voor de doorverkoop en niet voor persoonlijk gebruik.

*Tenzij beschadigd

We kunnen geen ruil aanbieden voor ongewenste artikelen. Indien u een alternatief product wenst, kunt u een nieuwe bestelling plaatsen. Alle terugstortingen vinden plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee de originele bestelling is geplaatst

Land Retouradres
België Maak een retourformulier aan via uw account en print het retourlabel uit. U kunt uw pakket met het DHL label terugsturen via een depot in Duitsland
Nederland ReBOUND Returns c/o BF GLOBAL LOGISTICS BV. JOHN HICKSSTRAAT 15 COMPARTMENT H 5928SJ VENLO Nederland
Overige Returns, Wiggle Ltd, Citadel Logistics Centre, Black Country New Road, Bilston, WV14 7BR, United Kingdom

Hoe werkt het:

  1. Maak via uw account een retourzending aan, geef aan wat de reden van retour is, print het formulier uit en stop dit bij de producten in de doos.
  2. Pak de producten veilig in hun eigen verpakking in en stop deze in de Wiggle doos of envelop, waarop u uw naam en retournummer dient te vermelden.
  3. Breng uw pakket nu naar het dichtstbijzijnde postkantoor van PostNL of bPost. Woont u in Nederland, kies dan altijd voor een verzending met track & trace, zodat u verzekerd bent in het geval van onverhoopt verlies. Wiggle kan niet aansprakelijk gehouden worden voor het verlies van pakketten die zonder traceercode naar Venlo (dit betreft een tussenstop) teruggestuurd worden. Klanten uit België kunnen via hun account een retourlabel afdrukken en hun pakket afgeven bij het dichtstbijzijnde postkantoor.
  4. Het is niet mogelijk om pakketten bij deze verzamelpunten zelf af te geven.

Hoe lang duurt het voordat de retourzending wordt verwerkt en ik mijn geld terug heb of een nieuw artikel ontvang?

Het duurt 1-2 weken voordat pakketten bij ons magazijn in Wolverhampton aankomen via het lokale retouradres in Venlo. Pakketten van klanten uit België komen via een depot van DHL in Duitsland bij ons magazijn terug. Dit depot betreft een tussenstop. Pas wanneer uw pakket bij de retourafdeling van Wiggle aankomt, wordt uw retourzending in behandeling genomen. U zult een bericht ontvangen van onze retourafdeling. Vervolgens wordt er een nieuwe bestelling opgezet of een vergoeding verwerkt.

Ik wil weten waarom mijn retourzending nog niet verwerkt is. Wat kan de klantenservice voor mij doen?

Zijn er al meer dan twee weken verstreken na het terugsturen van uw pakket, neem dan onder vermelding van het traceernummer en uw bestelnummer contact met ons op. Aan de hand van het traceernummer van PostNL of DHL kunnen wij traceren waar uw retourzending zich bevindt.

Kosten

Eventuele kosten die u bij het postkantoor moet betalen, vallen voor eigen rekening. Dit is niet in strijd met uw rechten als consument. Volgens de Europese richtlijn betreffende consumentenrechten draagt de consument "alleen de directe kosten van het terugzenden van de goederen, tenzij de handelaar ermee instemt deze kosten te dragen of de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat deze laatste de kosten moet dragen" (artikel 14).

Voorwaarden:

  • Ongewenste artikelen moeten in ongebruikte, onbeschadigde staat, met prijskaartjes of labels en in hun originele verpakking weer bij ons aankomen. Gebruik de originele doos bij een product NIET als verzenddoos, maar gebruik de Wiggle doos of envelop. Schade aan een originele verpakking verhindert de doorverkoop van een product.

Fietsen en andere grote voorwerpen kunt u niet retourneren via uw lokale retouradres. Onder grote voorwerpen verstaan we producten met een afmeting groter dan 60x45x45 cm en met een gewicht van meer dan 10 kg. Neem contact op met onze klantenservicemedewerkers via het contactformulier indien u wilt dat we iets komen ophalen. Houdt er rekening mee dat er altijd kosten verbonden zijn aan ophalen

Artikel kapot / werkt niet

Artikel kapot / werkt niet

Heeft u een artikel ontvangen dat kapot is of niet naar behoren werkt? Lees alstublieft de volgende aandachtspunten door en stuur het product naar ons terug.


Land Retouradres

België

Maak een retourformulier aan via uw account en print het retourlabel uit. U kunt uw pakket met het DHL label terugsturen via een depot in Duitsland
Nederland ReBOUND Returns c/o BF GLOBAL LOGISTICS BV. JOHN HICKSSTRAAT 15 COMPARTMENT H 5928SJ VENLO Nederland
Overige Returns, Wiggle Ltd, Citadel Logistics Centre, Black Country New Road, Bilston, WV14 7BR, United Kingdom

Hoe werkt het:

  • Maak via uw account een retourzending aan, geef aan wat de reden van retour is, print het formulier uit en stop dit bij de producten in de doos.
  • Pak de producten veilig in hun eigen verpakking in en stop deze in de Wiggle doos of envelop, waarop u uw naam en bestelnummer dient te vermelden. Let op: het pakket mag niet groter zijn dan 120 cm x 45 cm x 45 cm (NL) of 120 cm x 60 cm x 60 cm (BE). Is uw pakket groter, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice.
  • Breng uw pakket nu naar het dichtstbijzijnde postkantoor van PostNL of bPost. Woont u in Nederland, kies dan altijd voor een verzending met track & trace, zodat u verzekerd bent in het geval van onverhoopt verlies. Wiggle kan niet aansprakelijk gehouden worden voor het verlies van pakketten die zonder traceercode naar Venlo teruggestuurd worden. Klanten uit België kunnen via hun account een retourlabel afdrukken en hun pakket afgeven bij het dichtstbijzijnde postkantoor.
  • Het is niet mogelijk om pakketten bij deze verzamelpunten zelf af te geven.

Vergoeding van verzendkosten:

Maak een kopie van het verzendbewijs dat u bij het postkantoor meekrijgt en stuur deze via e-mail naar onze klantenservice zodat we de portokosten aan u kunnen vergoeden. Heeft de klantenservice u reeds verteld dat er inderdaad sprake is van een fout en dat u recht heeft op garantie, dan kan er reeds een terugstorting / vergoeding of een nieuwe bestelling worden geregeld wanneer men het verzendbewijs van u ontvangt.

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling terug is bij Wiggle?

Kon er nog niet vastgesteld worden of u recht heeft op garantie, dan kunt u het product terugsturen voor onderzoek. We zullen u automatisch bericht sturen over de uitslag van het garantieonderzoek. Let op: het kan 1-2 weken duren voordat uw retourzending verwerkt wordt omdat het even kan duren voordat uw pakket in Venlo aankomt en dan nog naar onze retourafdeling moet worden doorgestuurd. (Voor klanten uit België gaat dit via een DHL depot in Duitsland). Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en deze verwerken, stuurt onze retourafdeling u een e-mail toe ter bevestiging van verwerking.

Ik heb recht op garantie en kies voor een vervangende bestelling:

Heeft de klantenservice u reeds verteld dat er inderdaad sprake is van een fout en dat u recht heeft op garantie, dan kan er reeds een vervangende bestelling worden geregeld wanneer u het product naar ons terugstuurt en onze klantenservice het verzendbewijs van u ontvangt.

Ik heb recht op garantie en kies voor een vergoeding:

Kiest u voor een vergoeding, dan zullen wij het bedrag dat u voor het artikel heeft betaald volledig aan u vergoeden. Dit kan in de vorm van een terugstorting of een waardebon of een combinatie van de twee. De retourafdeling zal u laten weten voor welke soort u in aanmerking komt.

Voorwaarden:

Alle artikelen moeten schoongemaakt worden voordat ze naar ons teruggestuurd mogen worden. Wij zullen artikelen die onder het vuil zitten niet onderzoeken, maar naar de klant terugsturen.

Neem contact op met onze klantenservice door middel van het contactformulier en wacht op antwoord voordat u het product terugstuurt.

Hoe stuur ik een kapotte fiets, frame of fietstrainer terug?

Omvangrijke artikelen zoals een fiets, frame, fietsreistas of trainer kunnen niet via de gewone wijze worden geretourneerd. Neem contact op met de klantenservice, zij zullen er in de meeste gevallen voor zorgen dat de fiets, het frame of de fietstrainer bij u wordt opgehaald.

Verkeerd artikel / anders dan besteld

Verkeerd artikel / anders dan besteld

Hebben we u per ongeluk het verkeerde artikel toegestuurd? Neem alstublieft contact met ons op.

Land Retouradres

België

Maak een retourformulier aan via uw account en print het retourlabel uit. U kunt uw pakket met het DHL label terugsturen via een depot in Duitsland
Nederland ReBOUND Returns c/o BF GLOBAL LOGISTICS BV. JOHN HICKSSTRAAT 15 COMPARTMENT H 5928SJ VENLO Nederland
Overige Returns, Wiggle Ltd, Citadel Logistics Centre, Black Country New Road, Bilston, WV14 7BR, United Kingdom

Hoe werkt het:

    1. Maak via uw account een retourzending aan, geef aan wat de reden van retour is, print het formulier uit en stop dit bij de producten in de doos. Vergeet niet de melding van de klantenservicemedewerker waarmee u contact heeft gehad op het formulier te plakken.
    2. Pak de producten veilig in hun eigen verpakking in en stop deze in de Wiggle doos of envelop, waarop u uw naam en bestelnummer dient te vermelden. Let op: het pakket mag niet groter zijn dan 120 cm x 45 cm x 45 cm (NL) of 120 cm x 60 cm x 60 cm (BE). Is uw pakket groter, neem dan alstublieft contact op met onze klantenservice.
    3. Breng uw pakket nu naar het dichtstbijzijnde postkantoor van PostNL of bPost. Woont u in Nederland, kies dan altijd voor een verzending met track & trace, zodat u verzekerd bent in het geval van onverhoopt verlies. Wiggle kan niet aansprakelijk gehouden worden voor het verlies van pakketten die zonder traceercode naar Venlo teruggestuurd worden. Klanten uit België kunnen via hun account een retourlabel afdrukken en hun pakket afgeven bij het dichtstbijzijnde postkantoor.
    4. Het is niet mogelijk om pakketten bij deze verzamelpunten zelf af te geven.

Vergoeding van verzendkosten:

Maak een kopie van het verzendbewijs dat u bij het postkantoor meekrijgt en stuur deze via e-mail naar onze klantenservice zodat we de portokosten aan u kunnen vergoeden. Heeft de klantenservice u reeds verteld dat er inderdaad sprake is van een fout en dat u recht heeft op een terugstorting of een nieuwe zending van het juiste product, dan kan er reeds een terugstorting van het betaalde bedrag of een nieuwe bestelling worden geregeld wanneer men het verzendbewijs van u ontvangt.

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling terug is bij Wiggle?

Wij zullen ervoor zorgen dat uw pakket via het lokale adres weer bij Wiggle in Wolverhampton terecht komt. Let op: het kan 1-2 weken duren voordat uw retourzending verwerkt wordt omdat de pakketten eenmaal per week naar Wiggle opgestuurd worden. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en deze verwerken, stuurt onze retourafdeling u een e-mail met informatie over een terugstorting of een nieuwe zending.

Ik kies voor een vervangende bestelling:

Heeft de klantenservice u reeds verteld dat er inderdaad sprake is van een fout, dan kan er reeds een terugstorting van de verzendkosten en een nieuwe bestelling worden geregeld wanneer men het verzendbewijs van u ontvangt.

Ik kies voor een terugstorting van het betaalde bedrag:

Kiest u voor een terugstorting, of vergoeding, van het aankoopbedrag dan zullen wij het bedrag dat u voor het artikel heeft betaald op uw rekening terugstorten.


Fietsen en frames terugsturen

Fietsen & frames

Bent u niet tevreden met uw fiets, dan kunt u ongeacht de reden uw fiets in ongebruikte staat binnen 14 dagen na ontvangst naar ons terugsturen voor een vergoeding.

Bedenktijd van 14 dagen

Laat ons binnen de zevendaagse bedenktijd weten dat u uw fiets wilt retourneren zodat u uw geld terug kunt krijgen. Wij zullen ervoor zorgen dat de fiets of het frame bij u opgehaald wordt.

Mankeert er niets aan de fiets of het frame, dan vallen de verzendkosten voor de rekening van de klant.

NB: Bekijk de fiets goed voordat u deze in gebruik neemt. Wanneer u de fiets of een frame eenmaal heeft gebruikt, kunt u deze niet meer terugsturen! Deze bepaling vormt geen inbreuk op uw rechten als consument.

Fiets of frame stuk?

U krijgt garantie van het merk en garantie van Wiggle, de verkoper. Gaan uw fiets of onderdelen binnen de garantietermijn stuk, neem dan onmiddellijk contact met ons op.

Controleer altijd eerst met de verkoper wat de mogelijkheden zijn voordat u kapotte artikelen retourneert. Sommige problemen of defecten kunnen verholpen worden zonder dat de klant of verkoper verzendkosten moet maken.

Hoe stuur ik een fiets of frame terug?

Bewaar de doos waarin grote artikelen zijn verzonden goed voor het geval dat u artikelen eventueel wilt of moet retourneren.

Omvangrijke artikelen zoals een fiets of frame kunnen niet via de gewone wijze worden geretourneerd. Neem contact op met de klantenservice, zij zullen er in de meeste gevallen voor zorgen dat de fiets of het frame bij u wordt opgehaald. U zult een e-mail ontvangen van DHL nadat de klantenservice een retourverzoek voor u heeft ingediend. Zo kunt u een geschikt ophaalmoment afspreken.

Zorg er om veiligheidsredenen voor dat alle artikelen die u retourneert schoon zijn.

Cadeau retourneren

Cadeau retourneren

Heeft u een cadeau ontvangen, maar bent u niet tevreden met het product, klik dan hier. Er wordt nu een retourformulier geopend waarmee u uw cadeau terug kunt sturen.

Uw aandacht alstublieft: voordat het retourformulier geopend wordt, zult u verzocht worden om u aan te melden. Heeft u geen account bij Wiggle, maak er dan nu alstublieft een aan. Daarna kunt u verder met retourneren.

U kunt deze retouroptie niet gebruiken voor artikelen die u via uw eigen account heeft gekocht. In dergelijke gevallen geldt de gewone retourprocedure.

Geen van allen

Geen van allen

Hebben de bovenstaande paragrafen geen betrekking op uw vraag of reden voor retour, neem dan alstublieft contact met ons op.

Terug naar boven