U komt in aanmerking voor een gratis verzending!
Nederlands / USD / Verenigde Staten Wijzigen?
Wiggle
Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg

Retourbeleid - Wiggle klantenservice

Ongewenste artikelen / artikelen die niet stuk zijn

Wanneer u van gedachten bent veranderd of zelf een verkeerde kleur of maat heeft besteld, kunt u artikelen binnen 365 dagen naar ons terugsturen!

Controleer alstublieft of u aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • Ongewenste artikelen moeten in ongebruikte staat, met kaartjes of labels er nog aan en in hun oorspronkelijke verpakking weer bij ons aankomen.
  • Producten met een houdbaarheidsdatum kunt u om voor de hand liggende redenen niet binnen 365 dagen na aankoop nog terug sturen.

Voldoet het product dat u wilt retourneren aan de bovenstaande voorwaarden, loop dan alstublieft de volgende stappen door:

  1. Ga naar uw account en klik op ‘mijn bestellingen’.

(Het kan voorkomen dat u zich opnieuw moet aanmelden om toegang tot uw bestellingen te krijgen.)

  1. Selecteer het artikel / de artikelen die u wilt retourneren.
  2. Geef op de volgende pagina aan waarom u het artikel terug wilt sturen.
  3. Vervolgens wordt er op een nieuwe pagina een link naar het retourformulier weergegeven dat u uit kunt printen. Daarnaast wordt er vermeld naar welk adres u uw retourzending terug kunt sturen. Let op: wilt u ongewenste artikelen omruilen, dan kan dat alleen door voor een vergoeding te kiezen en zelf een nieuwe bestelling te plaatsen.
  4. Print het retourformulier uit en stop deze IN DE DOOS OF ENVELOP.
  5. Stop het product in de originele verpakking en stop het geheel vervolgens in de doos of envelop.
  6. Vermeld alstublieft het volgende op de BUITENKANT van de doos:
    • “Wiggle Ltd”
    • Uw naam
    • Het nummer van uw originele bestelling (u kunt dit nummer op uw account, onder ‘mijn bestellingen’ terugvinden).
    • Het retouradres dat op u van toepassing is:
Land Retouradres

Oostenrijk

Print het DHL retourlabel dat automatisch binnen twee werkdagen naar u opgestuurd wordt.
Australië

International Returns - StarTrack International
38 Annandale Road
Tullamarine
VIC 3043 Or

Wiggle Ltd. 3 Optima, Northarbour Spur Portsmouth, Hampshire, PO6 3TU, United Kingdom
België Print het DHL retourlabel dat automatisch binnen twee werkdagen naar u opgestuurd wordt.
Finland Print het DHL retourlabel dat automatisch binnen twee werkdagen naar u opgestuurd wordt.
Frankrijk General Logistic Systems France S.A.S., Wiggle Returns,
ZI du Château, 71 rue Elie Cartan, 62220 CARVIN
Duitsland Print het DHL retourlabel dat automatisch binnen twee werkdagen naar u opgestuurd wordt.
DHL Global Mail UK Retourenhub c/o DHL Home Delivery GmbH Vor de Hecke 910 34355 Staufenberg, Deutschland
Maak alstublieft gebruik van het DHL retourlabel. Kiest u ervoor om het pakket zelf terug te sturen, dan worden verzendkosten niet aan u vergoed.
Ierland General Logistics Systems Ireland Ltd, Wiggle Returns,
Unit 1, Stadium Business Park,
Ballycoolin Road, Ballycoolin, Dublin 11
Italië GLS Italy SpA, Wiggle Returns, Via Basento, 19,
20098 San Giuliano milanese (MI)
Nederland GLS Netherlands, Wiggle Returns,
Mindenstraat 4, 8028 PK ZWOLLE
Portugal GLS Portugal, Lda, Wiggle Returns,
Rua da Bica, nº 10, 2669-608 Venda do Pinheiro
Spanje (vasteland) GLS Spain, Calle Dinamarca, 6,
(Centro Transporte Coslada), COSLADA 28821
Zweden Print het DHL retourlabel dat automatisch binnen twee werkdagen naar u opgestuurd wordt.
Japan

Wiggle Returns Centre, Mass Express Inc. 170-1, Oshimizu, Narita 286-0122 Chiba JAPAN

Overige Wiggle Ltd. 3 Optima, Northarbour Spur Portsmouth, Hampshire, PO6 3TU, United Kingdom
  1. Breng uw pakket nu naar het dichtstbijzijnde postkantoor. Wij raden u aan om uw retourzending met track & trace naar Zwolle op te sturen, zodat u verzekerd bent tegen onverhoopt verlies. Wiggle is niet aansprakelijk voor het verlies van pakketten die zonder enige wijze van tracking naar hen teruggestuurd worden.
  2. Wij zullen ervoor zorgen dat uw pakket via het lokale adres weer bij Wiggle in Portsmouth terecht komt. Let op: het kan even duren voordat uw retourzending verwerkt wordt omdat de pakketten eenmaal per week door GLS of DHL naar Wiggle opgestuurd worden. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en deze verwerken, stuurt onze retourafdeling u een e-mail toe ter bevestiging van verwerking.
  3. Omruilen is niet mogelijk via GLS in Zwolle of met een DHL retourlabel. Wij zullen in alle gevallen een VERGOEDING met aftrek van verzendkosten (zie de onderstaande tabel) voor de klant verwerken. Deze verzendkosten dekken de kosten van de verzending van uw pakket van het lokale adres naar ons magazijn. Let op: ook de kosten die de klant bij het postkantoor moet betalen vallen voor eigen rekening.
  4. Klanten uit AUSTRALIË, JAPAN en OVERIGE LANDEN worden dringend verzocht om het volgende op de buitenkant van de doos te schrijven wanneer zij artikelen naar ons magazijn terugsturen: “Returned Goods – Failed Sale” en het bestelnummer. Vul ook de CN22 en/of CN23 douanestickers in op de buitenkant van de doos. Laat u deze informatie achterwege, dan kan het voorkomen dat uw pakket bij de grens geweigerd wordt en naar de klant terug wordt gestuurd.
Land Verzendkosten
Oostenrijk €3,29
Australië $15
België €3,29
Finland €3,29
Frankrijk €3,29
Duitsland GRATIS
Ierland €3,29
Italië €3,29
Nederland €3,29
Portugal €3,29
Spanje GRATIS
Zweden Kr30
Japan 1800JPY
  1. Er zal een vergoeding min verzendkosten naar uw rekening overgemaakt worden. Dit zal via dezelfde betaalmethode geschieden als waarmee u voor uw originele bestelling heeft betaald. U zult een e-mail ter bevestiging van verwerking van onze retourafdeling ontvangen zodra uw retourzending is verwerkt.

NB: Wilt u een artikel omruilen, kies dan voor een vergoeding en plaats zelf een nieuwe bestelling.

(terug naar boven)

Artikel kapot / werkt niet

Heeft u een artikel ontvangen dat kapot is of niet naar behoren werkt? Lees alstublieft de volgende aandachtspunten door en stuur het product naar ons terug:

  1. Alle artikelen moeten schoongemaakt worden voordat ze naar ons teruggestuurd mogen worden. Wij zullen artikelen die onder het vuil zitten niet onderzoeken, maar naar de klant terugsturen.
  2. Neem contact op met onze klantenservice door middel van het contactformulier en wacht op antwoord voordat u verder gaat met stap 3.
  3. Print het retourformulier uit en stop deze IN DE DOOS OF ENVELOP.
  4. Stop het product in de originele verpakking en stop het geheel vervolgens in de doos of envelop.
  5. Vermeld alstublieft het volgende op de BUITENKANT van de doos:
    • “Wiggle Ltd”
    • Uw naam
    • Het nummer van uw originele bestelling (u kunt dit nummer op uw account, onder ‘mijn bestellingen’ terugvinden)
    • Het retouradres dat op u van toepassing is:
Land Retouradres

Oostenrijk

Print het DHL retourlabel dat automatisch binnen twee werkdagen naar u opgestuurd wordt.
Australië

International Returns - StarTrack International
38 Annandale Road
Tullamarine
VIC 3043 Or

Wiggle Ltd. 3 Optima, Northarbour Spur Portsmouth, Hampshire, PO6 3TU, United Kingdom
België Print het DHL retourlabel dat automatisch binnen twee werkdagen naar u opgestuurd wordt.
Finland Print het DHL retourlabel dat automatisch binnen twee werkdagen naar u opgestuurd wordt.
Frankrijk General Logistic Systems France S.A.S., Wiggle Returns,
ZI du Château, 71 rue Elie Cartan, 62220 CARVIN
Duitsland Print het DHL retourlabel dat automatisch binnen twee werkdagen naar u opgestuurd wordt.
DHL Global Mail UK Retourenhub c/o DHL Home Delivery GmbH Vor de Hecke 910 34355 Staufenberg, Deutschland
Maak alstublieft gebruik van het DHL retourlabel. Kiest u ervoor om het pakket zelf terug te sturen, dan worden verzendkosten niet aan u vergoed.
Ierland General Logistics Systems Ireland Ltd, Wiggle Returns,
Unit 1, Stadium Business Park,
Ballycoolin Road, Ballycoolin, Dublin 11
Italië GLS Italy SpA, Wiggle Returns, Via Basento, 19,
20098 San Giuliano milanese (MI)
Nederland GLS Netherlands, Wiggle Returns,
Mindenstraat 4, 8028 PK ZWOLLE
Portugal GLS Portugal, Lda, Wiggle Returns,
Rua da Bica, nº 10, 2669-608 Venda do Pinheiro
Spanje (vasteland) GLS Spain, Calle Dinamarca, 6,
(Centro Transporte Coslada), COSLADA 28821
Zweden Print het DHL retourlabel dat automatisch binnen twee werkdagen naar u opgestuurd wordt.
Japan

Wiggle Returns Centre, Mass Express Inc. 170-1, Oshimizu, Narita 286-0122 Chiba JAPAN

Overige Wiggle Ltd. 3 Optima, Northarbour Spur Portsmouth, Hampshire, PO6 3TU, United Kingdom
  1. Breng uw pakket nu naar het dichtstbijzijnde postkantoor. Wij raden u aan om uw retourzending met track & trace naar Zwolle of Portsmouth op te sturen, zodat u verzekerd bent tegen onverhoopt verlies. Wiggle is niet aansprakelijk voor het verlies van pakketten die zonder enige wijze van tracking naar hen teruggestuurd worden.
  2. Wij zullen ervoor zorgen dat uw pakket via het lokale adres weer bij Wiggle in Portsmouth terecht komt. Let op: het kan even duren voordat uw retourzending verwerkt wordt omdat de pakketten eenmaal per week door GLS of DHL naar Wiggle opgestuurd worden. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en deze verwerken, stuurt onze retourafdeling u een e-mail toe ter bevestiging van verwerking.
  3. Klanten uit AUSTRALIË, JAPAN en OVERIGE LANDEN worden dringend verzocht om het volgende op de buitenkant van de doos te schrijven wanneer zij artikelen naar ons magazijn terugsturen: “Returned Goods – Failed Sale” en het bestelnummer. Vul ook de CN22 en/of CN23 douanestickers in op de buitenkant van de doos. Laat u deze informatie achterwege, dan kan het voorkomen dat uw pakket bij de grens geweigerd wordt en naar de klant terug wordt gestuurd.
  4. Kiest u voor een vergoeding, dan zullen wij het bedrag dat u voor het artikel heeft betaald volledig aan u vergoeden.
  5. Vergoeding van verzendkosten: maak een kopie van het verzendbewijs dat u bij het postkantoor meekrijgt en stuur deze via e-mail naar onze klantenservice zodat we de portokosten eveneens aan u kunnen vergoeden. Heeft u via iDeal voor uw originele bestelling betaald, dan kunnen de portokosten alleen in de vorm van een waardebon vergoed worden. Wensen klanten toch een vergoeding voor de verzendkosten op hun rekening te ontvangen, dan kunnen zij tijdelijk een creditkaart op hun account opslaan en de klantenservice op de hoogte brengen. Wij vergoeden verzendkosten tot €25. Liggen de verzendkosten die u moet betalen boven dit grensbedrag, neem dan contact met ons op.
  6. We zullen u automatisch bericht sturen over de uitslag van het garantieonderzoek.

(terug naar boven)

Verkeerd artikel / anders dan besteld

Hebben we u per ongeluk het verkeerde artikel toegestuurd? Neem alstublieft contact met ons op.

(terug naar boven)

Fiets, frame, omvangrijke artikelen (fietstrainers, wielsets…)

Bent u niet tevreden met uw fiets, dan kunt u ongeacht de reden uw fiets in ongebruikte staat binnen 7 dagen na ontvangst naar ons terugsturen voor een vergoeding. Laat ons binnen de zevendaagse bedenktijd weten dat u uw fiets wilt retourneren zodat u uw geld terug kunt krijgen. Wij zullen ervoor zorgen dat de fiets, het frame of omvangrijke artikelen bij u opgehaald worden.

Graag uw aandacht voor het volgende:

Bekijk de fiets goed voordat u deze in gebruik neemt. Wanneer u de fiets of een frame eenmaal heeft gebruikt, kunt u deze niet meer terugsturen! Deze bepaling vormt geen inbreuk op de rechten van de consument.

Bewaar de doos waarin grote artikelen zijn verzonden goed voor het geval dat u artikelen eventueel wilt of moet retourneren. Wilt u een fiets of frame en dergelijke binnen 7 dagen naar ons terugsturen, dan betaalt u zelf de portokosten van uw retourzending. Daarnaast zijn klanten verplicht om de fiets of andere omvangrijke artikelen veilig in te pakken voor verzending; graag op dezelfde wijze waarop men de artikelen heeft ontvangen verpakken.

U krijgt garantie van het merk en garantie van Wiggle, de verkoper. Neem alstublieft contact met ons op voor meer informatie. Gaan uw fiets of onderdelen binnen de garantietermijn stuk, neem dan onmiddellijk contact met ons op. Controleer altijd eerst met de verkoper wat de mogelijkheden zijn voordat u kapotte artikelen retourneert. Sommige problemen of defecten kunnen verholpen worden zonder dat de klant of verkoper verzendkosten moeten maken.

Zorg er om veiligheidsredenen voor dat alle artikelen die u retourneert schoon zijn.

(terug naar boven)

Retourprocedure voor zonder account bestelde producten / bezoekers

Wanneer u een bestelling heeft geplaatst zonder een account bij Wiggle aan te maken en u enkele, of alle, artikelen wilt retourneren, dient u alsnog een account bij Wiggle aan te maken. Klik eenvoudigweg op deze link en gebruik het e-mailadres waarmee u als bezoeker een bestelling heeft geplaatst. Dit is dus het e-mailadres waar we een e-mail ter bevestiging van uw originele bestelling naar hebben opgestuurd. Wanneer u zich heeft aangemeld, kunt u uw bestelling in uw overzicht terugvinden. Lees nu onze stappen onder het retourbeleid voor klanten uit Nederland en België door om een retourformulier aan te maken en uw artikel op correcte wijze te retourneren. U kunt indien u wilt via uw account bijhouden wat de status van uw retourzending is.

(terug naar boven)

Cadeau retourneren

Wilt u een cadeau naar ons terugsturen, maar beschikt u niet over de bestelgegevens omdat iemand anders het artikel voor u heeft besteld, neem dan alstublieft contact met ons op.

(terug naar boven)

Geen van allen

Hebben de bovenstaande paragrafen geen betrekking op uw vraag of reden voor retour, neem dan alstublieft contact met ons op.

(terug naar boven)

Beoordelingsformulier

Wij stellen uw mening op prijs. Wat vind u van onze website en op welke punten kunnen wij verbeteren?
Heeft u onze hulp nodig of heeft u een vraag, neem dan contact op met onze klantenservice.