U komt in aanmerking voor een gratis verzending!
Nederlands / USD / Verenigde Staten Wijzigen?
Wiggle
Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg
Wiggle beloningen
Welkom!

Retourbeleid - Wiggle klantenservice

Ongewenste artikelen / artikelen die niet stuk zijn

Wanneer u van gedachten bent veranderd of zelf een verkeerde kleur of maat heeft besteld, kunt u artikelen binnen 365 dagen naar ons terugsturen voor een vergoeding!

NB: Het omruilen van ongewenste artikelen is niet mogelijk. Wilt u het product in een andere maat of kleur hebben, plaats dan zelf een nieuwe bestelling.

Voorwaarden:

  • Ongewenste artikelen moeten in ongebruikte staat, met kaartjes of labels er nog aan en in hun oorspronkelijke verpakking weer bij ons aankomen.
  • Producten met een houdbaarheidsdatum kunt u om voor de hand liggende redenen niet binnen 365 dagen na aankoop nog terug sturen.

Hoe werkt het:

  1. Ga naar uw account en klik op ‘mijn bestellingen’.
  2. Selecteer het artikel / de artikelen die u wilt retourneren.
  3. Geef op de volgende pagina aan waarom u het artikel terug wilt sturen.
  4. Vervolgens wordt er op een nieuwe pagina een link naar het retourformulier weergegeven, dat u uit kunt printen. Daarnaast wordt er vermeld naar welk adres u uw retourzending terug kunt sturen.
  5. Print het retourformulier uit en stop deze IN DE DOOS OF ENVELOP.
  6. Stop het product in de originele verpakking en stop het geheel vervolgens in de doos of envelop.
  7. Vermeld alstublieft het volgende op de BUITENKANT van de doos:
    • “Wiggle Ltd”
    • Uw naam
    • Het nummer van uw originele bestelling (u kunt dit nummer op uw account, onder ‘mijn bestellingen’ terugvinden).
    • Het retouradres
      1. Breng uw pakket nu naar het dichtstbijzijnde postkantoor. Wij raden u aan om uw retourzending met track & trace naar Zwolle op te sturen, zodat u verzekerd bent tegen onverhoopt verlies. Wiggle is niet aansprakelijk voor het verlies van pakketten die zonder enige wijze van tracking naar hen teruggestuurd worden.
      Land Retouradres
      België Maak een retourformulier aan via uw account. U kunt uw pakket met een DHL label terugsturen. Wacht op een e-mail van DHL en gebruik het u toegezonden label.
      Nederland GLS Netherlands, Wiggle Returns,
      Mindenstraat 4, 8028 PK ZWOLLE
      Overige Wiggle Ltd. 3 Optima, Northarbour Spur Portsmouth, Hampshire, PO6 3TU, United Kingdom

      Hoe lang duurt het voordat de retourzending wordt verwerkt en ik mijn geld terug heb?

      Wij zullen ervoor zorgen dat uw pakket via het lokale adres weer bij Wiggle in Portsmouth terecht komt. Let op: het kan even duren voordat uw retourzending verwerkt wordt omdat de pakketten eenmaal per week door GLS of DHL naar Wiggle opgestuurd worden. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en deze verwerken, stuurt onze retourafdeling u een e-mail toe ter bevestiging van verwerking. Het geld zal na enkele werkdagen op uw rekening teruggestort worden.

      Omruilen

      Omruilen is niet mogelijk.

      Kosten

      Wij zullen in alle gevallen een vergoeding met aftrek van verzendkosten (zie de onderstaande tabel) voor de klant verwerken. (Dit zal via dezelfde betaalmethode geschieden als waarmee u voor uw originele bestelling heeft betaald) Deze verzendkosten dekken de kosten van de verzending van uw pakket van het lokale adres naar ons magazijn. Let op: ook de kosten die de klant bij het postkantoor moet betalen vallen voor eigen rekening.

      Dit is niet in strijd met uw rechten als consument. Volgens de Europese richtlijn betreffende consumentenrechten draagt de consument "alleen de directe kosten van het terugzenden van de goederen, tenzij de handelaar ermee instemt deze kosten te dragen of de handelaar heeft nagelaten de consument mee te delen dat deze laatste de kosten moet dragen" (artikel 14).

      In het kort:

      Klanten uit Nederland betalen gemiddeld €6,95 bij het postkantoor om het pakket naar GLS in Zwolle te sturen. Vervolgens worden er €3,39 verzendkosten ingehouden op de vergoeding om het pakket vanuit Zwolle naar Wiggle terug te sturen.

      Klanten uit België hoeven niets te betalen bij het postkantoor. Er worden wel €3,39 verzendkosten ingehouden op de vergoeding om het pakket via DHL naar Wiggle terug te sturen.

    Land Verzendkosten
    België €3,39
    Nederland €3,39

(terug naar boven)

Artikel kapot / werkt niet

Heeft u een artikel ontvangen dat kapot is of niet naar behoren werkt? Stuur het product naar ons terug voor een inspectie zodat wij kunnen onderzoeken of dit onder de garantie valt.

Lees alstublieft de volgende aandachtspunten door om het product naar ons terug te sturen :

  1. Ga naar uw account en klik op ‘mijn bestellingen’.

(Het kan voorkomen dat u zich opnieuw moet aanmelden om toegang tot uw bestellingen te krijgen.)

  1. Selecteer het artikel / de artikelen die u wilt retourneren.
  2. Geef op de volgende pagina aan waarom u het artikel terug wilt sturen.
  3. Vervolgens wordt er op een nieuwe pagina een link naar het retourformulier weergegeven dat u uit kunt printen.
  4. Alle artikelen moeten schoongemaakt worden voordat ze naar ons teruggestuurd mogen worden. Wij zullen artikelen die onder het vuil zitten niet onderzoeken, maar naar de klant terugsturen.
  5. Neem contact op met onze klantenservice door middel van het contactformulier en wacht op antwoord voordat u verder gaat met de volgende stap.
  6. Print het retourformulier uit en stop deze IN DE DOOS OF ENVELOP.
  7. Stop het product in de originele verpakking en stop het geheel vervolgens in de doos of envelop.
  8. Vermeld alstublieft het volgende op de BUITENKANT van de doos:
    • “Wiggle Ltd”
    • Uw naam
    • Het nummer van uw originele bestelling (u kunt dit nummer op uw account, onder ‘mijn bestellingen’ terugvinden)
    • Het retouradres dat op u van toepassing is:
Land Retouradres

België

Maak een retourformulier aan via uw account. U kunt uw pakket met een DHL label terugsturen. Wacht op een e-mail van DHL en gebruik het u toegezonden label.
Duitsland Wiggle, P.O.Box 2666, Schlitzer Str. 50, 36272 Niederaula
Maak alstublieft gebruik van het DHL retourlabel. Kiest u ervoor om het pakket zelf terug te sturen, dan worden verzendkosten niet aan u vergoed.
Nederland GLS Netherlands, Wiggle Returns,
Mindenstraat 4, 8028 PK ZWOLLE
Spanje (vasteland en de Balearen) GLS Spain, Calle Dinamarca, 6,
(Centro Transporte Coslada), COSLADA 28821
Overige Wiggle Ltd. 3 Optima, Northarbour Spur Portsmouth, Hampshire, PO6 3TU, United Kingdom
  1. Breng uw pakket nu naar het dichtstbijzijnde postkantoor. Wij raden u aan om uw retourzending met track & trace naar Zwolle of Portsmouth op te sturen, zodat u verzekerd bent tegen onverhoopt verlies. Wiggle is niet aansprakelijk voor het verlies van pakketten die zonder enige wijze van tracking naar hen teruggestuurd worden.
  2. Wij zullen ervoor zorgen dat uw pakket via het lokale adres weer bij Wiggle in Portsmouth terecht komt. Let op: het kan even duren voordat uw retourzending verwerkt wordt omdat de pakketten eenmaal per week door GLS of DHL naar Wiggle opgestuurd worden. Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen en deze verwerken, stuurt onze retourafdeling u een e-mail toe ter bevestiging van verwerking.
  3. Kiest u voor een vergoeding, dan zullen wij het bedrag dat u voor het artikel heeft betaald volledig aan u vergoeden.
  4. Vergoeding van verzendkosten: maak een kopie van het verzendbewijs dat u bij het postkantoor meekrijgt en stuur deze via e-mail naar onze klantenservice zodat we de portokosten eveneens aan u kunnen vergoeden. Heeft u via iDeal voor uw originele bestelling betaald, dan kunnen de retourkosten alleen in de vorm van een waardebon vergoed worden.
  5. We zullen u automatisch bericht sturen over de uitslag van het garantieonderzoek.

(terug naar boven)

Verkeerd artikel / anders dan besteld

Hebben we u per ongeluk het verkeerde artikel toegestuurd? Neem alstublieft contact met ons op.

(terug naar boven)

Fiets, frame, omvangrijke artikelen (fietstrainers, wielsets…)

Bent u niet tevreden met uw fiets, dan kunt u ongeacht de reden uw fiets in ongebruikte staat binnen 7 dagen na ontvangst naar ons terugsturen voor een vergoeding. Laat ons binnen de zevendaagse bedenktijd weten dat u uw fiets wilt retourneren zodat u uw geld terug kunt krijgen. Wij zullen ervoor zorgen dat de fiets, het frame of omvangrijke artikelen bij u opgehaald worden.

Graag uw aandacht voor het volgende:

Bekijk de fiets goed voordat u deze in gebruik neemt. Wanneer u de fiets of een frame eenmaal heeft gebruikt, kunt u deze niet meer terugsturen! Deze bepaling vormt geen inbreuk op de rechten van de consument.

Bewaar de doos waarin grote artikelen zijn verzonden goed voor het geval dat u artikelen eventueel wilt of moet retourneren. Wilt u een fiets of frame en dergelijke binnen 7 dagen naar ons terugsturen, dan betaalt u zelf de portokosten van uw retourzending. Daarnaast zijn klanten verplicht om de fiets of andere omvangrijke artikelen veilig in te pakken voor verzending; graag op dezelfde wijze waarop men de artikelen heeft ontvangen verpakken.

U krijgt garantie van het merk en garantie van Wiggle, de verkoper. Neem alstublieft contact met ons op voor meer informatie. Gaan uw fiets of onderdelen binnen de garantietermijn stuk, neem dan onmiddellijk contact met ons op. Controleer altijd eerst met de verkoper wat de mogelijkheden zijn voordat u kapotte artikelen retourneert. Sommige problemen of defecten kunnen verholpen worden zonder dat de klant of verkoper verzendkosten moeten maken.

Zorg er om veiligheidsredenen voor dat alle artikelen die u retourneert schoon zijn.

(terug naar boven)

Retourprocedure voor zonder account bestelde producten / bezoekers

Wanneer u een bestelling heeft geplaatst zonder een account bij Wiggle aan te maken en u enkele, of alle, artikelen wilt retourneren, dient u alsnog een account bij Wiggle aan te maken. Klik eenvoudigweg op deze link en gebruik het e-mailadres waarmee u als bezoeker een bestelling heeft geplaatst. Dit is dus het e-mailadres waar we een e-mail ter bevestiging van uw originele bestelling naar hebben opgestuurd. Wanneer u zich heeft aangemeld, kunt u uw bestelling in uw overzicht terugvinden. Lees nu onze stappen onder het retourbeleid voor klanten uit Nederland en België door om een retourformulier aan te maken en uw artikel op correcte wijze te retourneren. U kunt indien u wilt via uw account bijhouden wat de status van uw retourzending is.

(terug naar boven)

Cadeau retourneren

Heeft u een cadeau ontvangen, maar bent u niet tevreden met het product, klik dan hier. Er wordt nu een retourformulier geopend waarmee u uw cadeau terug kunt sturen.

Uw aandacht alstublieft: voordat het retourformulier geopend wordt, zult u verzocht worden om u aan te melden. Heeft u geen account bij Wiggle, maak er dan nu alstublieft een aan. Daarna kunt u verder met retourneren.

U kunt deze retouroptie niet gebruiken voor artikelen die u via uw eigen account heeft gekocht. In dergelijke gevallen geldt de gewone retourprocedure.

(terug naar boven)

Geen van allen

Hebben de bovenstaande paragrafen geen betrekking op uw vraag of reden voor retour, neem dan alstublieft contact met ons op.

(terug naar boven)