U komt in aanmerking voor een gratis verzending!
Nederlands / USD / Verenigde Staten Wijzigen?
Wiggle
Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg

Bestellen - Wiggle klantenservice

Hoe plaats ik een bestelling bij Wiggle

Eigenlijk is bestellen bij Wiggle zo eenvoudig dat u geeneens instructies nodig heeft, maar hier zijn ze toch maar, voor het geval dat.

  1. Selecteer een artikel dat u graag zou willen hebben.
  2. Scrol naar beneden totdat u de knop 'voeg toe aan winkelwagentje' ziet.
  3. Selecteer, indien van toepassing, de juiste kleur en maat.
  4. Druk dan op deze knop om het artikel aan uw winkelwagentje toe te voegen.
  5. U kunt op welke pagina van de website dan ook op deze manier artikelen aan uw winkelwagentje toevoegen.
  6. U kunt de inhoud van uw winkelwagentje en het totaalbedrag altijd inzien door op de link 'bekijk winkelwagentje' te klikken, deze staat rechtsbovenaan de pagina.
  7. De verzendkosten en tarieven die van toepassing zijn op het door u opgegeven adres en land van bestemming vindt u in uw winkelwagentje onder de noemer verzending. Hier kunt u ook zien welke kosten aan de door u geselecteerde verzendwijze zijn verbonden.
  8. U kunt ook altijd bepaalde artikelen weer uit uw wagentje verwijderen of het productaantal aanpassen.
  9. Wanneer u klaar bent met winkelen kunt u op de knop 'naar betalen' klikken.
  10. Vul uw persoons- en betaalgegevens op onze beveiligde pagina in.
  11. Bevestig uw gegevens om uw bestelling compleet te maken.
Indien er zich problemen voordoen bij het bestellen, kunt u contact met ons opnemen via info@wiggle.nl.

Let alstublieft op: Wij kunnen geen bestellingen naar postbusadressen versturen

.

(terug naar boven)

Hoe reken ik mijn bestelling af?

  • Zodra u op de knop ‘naar betalen’ in uw winkelwagentje drukt, wordt u door 4 stappen geleid om uw bestelling met succes te kunnen plaatsen.
  • Er wordt u ten eerste gevraagd of u een account heeft. U kunt zich hier vervolgens aanmelden of een account bij Wiggle aanmaken. Selecteer alstublieft het antwoord wat op u van toepassing is.
  • Op de volgende pagina vindt u een overzicht van uw bestelling, kunt u afleveradressen toevoegen of wijzigen en kunt u de gewenste verzendwijze selecteren en eventuele opmerkingen over uw bestelling toevoegen.
  • Op de derde pagina kunt u selecteren op welke wijze u voor uw bestelling wilt betalen. Ga voor meer informatie over de verschillende betaalmethodes bij Wiggle naar onze hulppagina betaalmogelijkheden.
  • Zodra u deze gegevens heeft ingevuld en u uw bestelling wilt plaatsen, kunt u op de knop ‘bestelling plaatsen’ klikken.
  • Gefeliciteerd! U heeft uw bestelling met succes geplaatst.

Deden er zich problemen voor tijdens het bestellen, stuur dan alstublieft een e-mail naar info@wiggle.nl.

(terug naar boven)

Een verzendwijze selecteren

Op de pagina verzending kunt u selecteren van welke verzendwijze u gebruik wilt maken.

  • In de samenvatting van uw bestelling kunt u uw afleveradres bewerken. Wanneer u daarmee klaar bent, wordt u teruggebracht naar de pagina verzending. U kunt eventueel ook een nieuw adres opgeven.
  • Afhankelijk van het door u geselecteerde land van bestemming, kunt u kiezen uit verschillende verzendwijzen. U kunt de bijbehorende prijzen en levertijden ook op deze pagina vinden. Wilt u niet gebruik maken van een verzending met Priority, haal dan het vinkje voor verzending met Priority hier weg. Ga voor meer informatie naar onze hulppagina leveringsinformatie.
  • In het tekstvak ‘aantekeningen pakketbezorger’ kunt u een bericht achterlaten voor de bezorgdienst. Dit bericht mag maximaal 30 tekens lang zijn.
  • Heeft u alles naar tevredenheid ingevuld, ga dan alstublieft verder naar ‘betalen en beoordelen’.

(terug naar boven)

Voor een betaalmethode kiezen

U kunt tijdens de derde fase van het afrekenproces kiezen op welke wijze u voor uw bestelling wilt betalen. Lees alstublieft de volgende 4 stappen goed door:

  • Kies ten eerste in welke valuta u voor uw bestelling wilt betalen. Kiest u hier voor een andere munt, dan zullen de prijzen en het totaalbedrag van uw bestelling automatisch bijgewerkt worden.
  • Selecteer nu op welke wijze u voor uw bestelling wenst te betalen. Klik op de verschillende tabbladen voor meer uitleg over de verschillende betaalmethodes waarvan u gebruik kunt maken.
  • Heeft u geen creditkaart op uw account opgeslagen maar wilt u wel op deze wijze betalen, klik dan op het tabblad ‘creditkaart’. U kunt hier een nieuwe kaart opgeven en de gegevens veilig opslaan.
  • Bent u klaar, klik dan op de knop ‘bestelling plaatsen’ en klaar!

(terug naar boven)

Wat gebeurt er met mijn bestelling als alleen maar een deel van de artikelen voorradig is?

Wanneer u een Priority verzending heeft geselecteerd, doen we voorradige artikelen uiterlijk de volgende werkdag op de post. We zullen u een e-mail sturen om een nieuwe geschatte levertijd op te geven voor de artikelen die niet op voorraad waren. Wanneer u voor een gratis verzending heeft gekozen, zullen we de voorradige artikelen zo snel mogelijk naar u opsturen en de ontbrekende producten in een nabestelling plaatsen.

(terug naar boven)

Producten die maar beperkt op voorraad zijn of uit het assortiment gaan

Producten die maar beperkt op voorraad zijn of uit het assortiment gaan, komen als eerst in aanmerking voor verzending. Uw kredietovereenkomst gaat pas in wanneer de financieringsmaatschappij uw volledige aanvraag per post ontvangt. Deze vertraging houdt in dat u achter het net zou kunnen vissen. Om er voor te zorgen dat u uw plekje in de rij voor het artikel behoudt, kunt u het beste een betaling met uw credit- of debitkaart doen.

(terug naar boven)

Levertijden van fietsen

Wanneer u een fiets aan uw winkelwagentje toevoegt, ziet u een van twee knoppen. Deze knoppen vertellen u wanneer wij uw bestelling zullen verzenden.



Zodra wij uw bestelling binnen hebben en de door u opgegeven maten naast de afmetingen van de door u bestelde fiets hebben gelegd, zullen wij uw fiets in elkaar zetten. Aangezien dit, afhankelijk van de fiets, wel een aantal uren kan duren, kunnen wij u niet beloven dat uw fiets op dezelfde dag verzonden zal worden. Bestelt u ook assecoires voor uw fiets bestelt, dan zal de monteur deze niet op uw fiets monteren, tenzij u daar specifiek om gevraagd heeft bij het plaatsen van uw bestelling. Wij zetten assecoires die u graag op uw fiets gemonteerd wil hebben er kosteloos op. Hetzelfde geldt voor nieuwere onderdelen die u bij uw fiets zou bestellen, indien u hierom vraagt. In beide gevallen geldt echter wel dat hierdoor de geschatte levertijd van uw fiets uitloopt. Wij schatten echter dat u uiterlijk maar 2-5 werkdagen op uw fiets hoeft te wachten!



Zoals met alle winkels wel eens het geval is, kan het ook bij ons gebeuren dat we een fiets niet op voorraad hebben. Wij kunnen in dit geval vooruitbestellingen van klanten aannemen. U ziet dat de geschatte levertijd dan 5-7 werkdagen bedraagt, tenzij er een precieze datum op de site weergegeven wordt waarop het artikel bij Wiggle wordt verwacht. Indien het toch langer dan 7 dagen gaat duren om uw fiets te verzenden, laten wij dat u weten; en kunt u dit vervolgens accepteren of heel uw bestelling annuleren.

Wij versturen geen bestellingen in het weekend.

Klaar om weg te fietsen (Ready2Ride)! Elke fiets van Wiggle wordt helemaal in elkaar gezet en uitvoerig op veiligheid getest, voordat er tot verzending wordt overgegaan. Uw fiets komt Ready2Ride bij u aan, u hoeft alleen maar de doos open te maken, het stuur recht te zetten, uw fietspedalen te monteren en u kunt op de fiets springen! Lees meer.

Let alstublieft op: Wij kunnen niet aan postbusadressen leveren.

(terug naar boven)

Levertijden

Wanneer u een artikel in uw winkelwagentje stopt, ziet u een van twee knoppen. Deze knoppen vertellen u wanneer wij uw bestelling verzenden.



Verzending met Priority

Dit betekent dat, wanneer u maandag - vrijdag voor 14:00 (GMT) bestelt en wij hebben deze artikelen op voorraad, uw bestelling diezelfde dag nog verzonden wordt. Wanneer u na 14:00 een bestelling plaatst, proberen wij deze nog steeds op dezelfde dag te verwerken en anders wordt het de daaropvolgende werkdag. Producten die vrijdag na 14:00 of zaterdag of zondag worden besteld, zullen pas maandag verwerkt worden. Wanneer wij uw bestelling op vrijdag verzenden, moet het product de daaropvolgende week bij u aankomen. Wanneer u producten besteld op officiële feestdagen (Bank Holidays), verwerken wij uw bestelling pas de volgende werkdag.

De website van Wiggle wordt constant bijgewerkt en up-to-date gehouden overeenkomstig onze voorraden, maar het kan voorkomen dat bij een hoge vraag we het artikel tijdelijk niet op voorraad hebben. In het geval dat we een besteld artikel niet op voorraad hebben en deze ook niet de volgende werkdag kunnen vesturen, ontvangt u van ons een e-mail met daarin de gewijzigde verwachte levertijden. U kunt vervolgens naar wens deze wijziging accepteren of uw bestelling bij Wiggle annuleren.



Deze knop geeft aan dat deze goederen normaal gesproken binnen 2-7 werkdagen geleverd worden. Wanneer het langer dan 7 werkdagen gaat duren voordat wij uw bestelling op de post kunnen doen, zullen wij contact met u opnemen en een herziene leveringsindicatie opgeven. U kunt vervolgens deze wijziging accepteren of uw bestelling annuleren.

Let op:
  • Wanneer u een bepaald artikel snel wenst te ontvangen, kies er dan eentje uit waarvan de genoemde verzendtijd 24 uur bedraagt.
  • Wanneer u verschillende artikelen besteld, worden de artikelen van uw bestelling die direct leverbaar zijn meteen verzonden en de andere zullen nageleverd worden. Wanneer u voor een gratis verzending gekozen heeft, wordt uw bestelling echter pas verzonden zodra alle artikelen bij ons binnen zijn.
  • U betaalt eenmalig verzendkosten voor uw bestelling, zelfs wanneer uw bestelling in deelleveringen afgeleverd zal worden.

Voor levertijden van fietsen, klik hier

.

(terug naar boven)

Wat moet ik doen om een bestelling te annuleren?

Wanneer u een bestelling wenst te annuleren, kunt u zich eenvoudig aanmelden en de bestelgegevens aanklikken van de bestelling die u wilt annuleren. Vervolgens moet u naar de onderkant van de pagina scrollen en op de knop ‘ bestelling annuleren’ drukken. Wij proberen uw bestelling altijd zo snel mogelijk te versturen, dus als u uw bestelling wilt annuleren moet u er heel snel bij zijn! Wanneer wij uw bestelling op de post hebben gedaan, kan uw bestelling niet meer geannuleerd worden.



Wanneer u bepaalde artikelen die u bij Wiggle heeft besteld om de een of andere reden niet wilt hebben, kunt u de producten retour sturen en wij geven u het hele aankoopbedrag terug. Geretourneerde producten moeten in ongebruikte en verkoopbare conditie aan ons retour gestuurd worden. Zodra de artikelen weer bij ons binnenkomen, storten wij het bedrag op uw kaart en/of rekening terug.

(terug naar boven)

Niet arriveren van artikelen (hotels en derde partijen)

Wiggle raadt u ten sterkste af om uw bestelling af te laten leveren bij hotels of derden. Alle bestellingen die op dergelijke adressen worden afgeleverd, vallen geheel onder de verantwoordelijkheid van de klant. Dit is inclusief het selecteren van een ophaalpunt dat niet door Wiggle wordt gebruikt of een derde koerier- of postdienst die de verzorging verder af zou moeten handelen. Wiggle neemt helaas geen verantwoordelijkheid voor zoekgeraakte bestellingen die niet naar een huisadres, maar een hotel of derde partij zijn verstuurd.

(terug naar boven)

Hoe lang blijven speciale aanbiedingen van Wiggle geldig?

Speciale aanbiedingen lopen óf tot de voorraad op is óf tot het eind van de maand. We doen ons uiterste best om een goede voorraad op te bouwen van artikelen die in de aanbieding zijn, maar het kan soms gebeuren dat het artikel zo goed loopt dat het desbetreffende artikel al uitverkocht raakt voordat we de website aan kunnen passen. Mocht dit onverhoopt voorkomen, dan nemen wij contact met u op en proberen we u een alternatief product aan te bieden.

(terug naar boven)

Hoe kan ik producten met elkaar vergelijken op Wiggle?

  1. Wiggle heeft onlangs een nieuwe service voor klanten op de website opgezet, waardoor het nu mogelijk is om alle producten, ook uit verschillende categorieën, met elkaar te vergelijken.
  2. Wanneer u een bepaalde productcategorie heeft geopend (bijvoorbeeld dhb handschoenen), kunt u de mogelijkheid ‘product vergelijken’ aanvinken (onder de knop ‘kopen’), waardoor het product op een lijst van vergelijking wordt gezet. Haalt u dit vinkje weer weg, dan zal het artikel weer van de lijst afgehaald worden.
  3. Wanneer u op een product heeft geklikt en het overzicht geopend wordt, kunt u de mogelijkheid ‘product vergelijken’ aanvinken, waardoor het product op een lijst van vergelijking wordt gezet. Haalt u dit vinkje weer weg, dan zal het artikel weer van de lijst afgehaald worden.
  4. U kunt maximaal 4 producten op de lijst van vergelijking zetten. Voegt u een vijfde product toe, dan zal het eerste product wat u op de lijst heeft gezet verwijderd worden.
  5. Heeft u alle producten geselecteerd die u met elkaar wilt vergelijken, ga dan naar uw lijst van vergelijking. U kunt de link naar de lijst naast de bladzijdes van zoekresultaten bovenaan de pagina vinden:

of ga zo naar de lijst:

  1. In het overzicht van uw productvergelijking kunt u de producten die u op de lijst heeft gezet weer terugvinden. De prijs, korting en klantbeoordelingen behoren tot de producten die u met elkaar kunt vergelijken (producteigenschappen kunnen verder vooralsnog niet met elkaar vergeleken worden). Wilt u een product van de lijst halen, klik dan op de rode pijl.
  2. Wilt u producten na het uitvoeren van de vergelijking graag kopen, klik dan op de knop ‘kopen’. Het product wordt dan in uw winkelwagen gelegd.
  3. U kunt indien gewenst uw lijst van vergelijking met vrienden en familie delen daar de link in het adresveld te kopiëren. Stuur de link zo via e-mail, facebook, twitter en dergelijke door.

(terug naar boven)

Levering gevaarlijke goederen

Sommige producten bij Wiggle worden naar bestuursrechtelijke bepalingen aangaande het transport van gevaarlijke goederen binnen de lidstaten van Europa en over de grens als gevaarlijk geclassificeerd.

Helaas betekent dit dat als gevaarlijk omschreven artikelen niet naar alle bestemmingen opgestuurd kunnen worden, al naar gelang het type classificatie. De meeste gevaarlijke goederen bij Wiggle kunnen alleen binnen het Verenigd Koninkrijk, en dan hoofdzakelijk het vaste land, verzonden worden.

Gevaarlijke goederen bij Wiggle kunnen in de volgende categorieën onderverdeeld worden:

  • Aërosol – bijvoorbeeld spuitbussen of flessen met smeerolie, artikelen voor fietsonderhoud, eerstehulpsetjes
  • CO2 – bijvoorbeeld pompen of fietspompen met CO2
  • Lithium Ion batterijen – bijvoorbeeld sommige fietslampen of computers en GPS apparaten
  • Licht ontvlambare vloeistoffen als lijm, plakmiddel, smeermiddelen en artikelen voor fietsonderhoud

Op het moment kunnen we het merendeel van deze goederen alleen binnen het Verenigd Koninkrijk, en dan met name het vasteland opsturen. Wij zetten echter wel stappen om deze goederen veilig naar andere bestemmingen te kunnen gaan vervoeren.

Probeert u enkele van de bovenstaande artikelen bij Wiggle te bestellen, maar gelden er beperkingen voor het door u gekozen land van bestemming, dan krijgt u een waarschuwing te zien en zal het product automatisch uit uw winkelwagen verwijderd worden tijdens het bestelproces. U zult niet voor deze producten betalen.

(terug naar boven)

Beoordelingsformulier

Wij stellen uw mening op prijs. Wat vind u van onze website en op welke punten kunnen wij verbeteren?
Heeft u onze hulp nodig of heeft u een vraag, neem dan contact op met onze klantenservice.