Klantenservice

Bestellen en annuleren

Bestellen bij Wiggle, hoe werkt het?

Bestellen bij Wiggle, hoe werkt het?

Het is heel eenvoudig om een bestelling bij ons te plaatsen.

  1. Zoek het artikel op dat u wilt bestellen.
  2. Selecteer indien van toepassing de juiste kleur/maat in het keuzemenu naast de afbeelding en controleer of we de geselecteerde uitvoering op voorraad hebben. Leg het artikel vervolgens in uw winkelwagen door op de knop ‘Leg in winkelwagen’ te klikken.
  3. Zodra u artikelen in uw winkelwagen legt, wordt het overzicht van uw winkelwagen geopend. Wenst u enige cdeaubonnen of kortingscodes in te wisselen, dan kan dat in het tekstveld links onderaan de pagina. Lees voor meer informatie de handleiding door. Ga nu verder met betalen of ga verder met winkelen.
  4. U kunt de inhoud van uw winkelwagentje en het totaalbedrag altijd inzien door op de winkelwagen rechts bovenaan de pagina te klikken.
  5. De verzendkosten en tarieven die van toepassing zijn op het door u opgegeven adres en land van bestemming vindt u in uw winkelwagentje onder het tabblad verzending. Hier kunt u ook zien welke kosten aan de door u geselecteerde verzendwijze zijn verbonden. Klik hier voor meer informatie over verzendmethoden bij Wiggle.
  6. U kunt in uw winkelwagen aantallen bijwerken en producten verwijderen. Vergeet na afloop niet de knop ‘bijwerken’ aan te klikken.
  7. Wilt u uw bestelling afronden, klik dan op de knop ‘Naar betalen gaan’, deze kunt u onderaan de pagina vinden.
  8. Meld u aan of ga verder als een bezoeker aan de website. U kunt indien gewenst later alsnog een account aanmaken.
  9. Kies de gewenste verzendwijze en voeg eventueel een aantekening voor de postdienst toe. Controleer alstublieft of u uw adresgegevens juist zijn voordat u verder gaat met ‘Betalen & Beoordelen’. Klik hier voor meer informatie over betaalmethoden bij Wiggle.
  10. Klik de gewenste valuta en betaalmethode aan, deze keuzemogelijkheden kunt u onder het totaalbedrag van uw bestelling vinden.
  11. Wilt u artikelen aan iemand anders cadeau doen, dan kunt u ervoor zorgen dat het aankoopbewijs niet in de doos wordt gestopt door de optie ‘Dit is een cadeau’ aan te vinken. Wenst u verder nog opmerkingen bij uw bestelling te plaatsen, vink dan de optie ‘Voeg extra informatie toe over uw bestelling voor het Wiggle team’ aan. De tekst die u in dit veld typt wordt door onze medewerkers doorgenomen.
  12. Controleer alle gegevens onder het besteloverzicht en onder het kopje samenvatting verzending. Is alle informatie juist, klik dan op de knop ‘Bestelling plaatsen’.
  13. Nadat u uw bestelling heeft geplaatst, verschijnt er een pagina waarop uw bestelling wordt bevestigd. Het overzicht bevat het nummer van uw bestelling. U krijgt verder ook een bevestiging van uw bestelling via e-mail toegestuurd.

Let op: wij kunnen geen bestellingen naar postbusadressen versturen. Wiggle raadt u ten sterkste af om uw bestelling af te laten leveren bij hotels of derden. Alle bestellingen die op dergelijke adressen worden afgeleverd, vallen geheel onder de verantwoordelijkheid van de klant. Dit is inclusief het selecteren van een ophaalpunt dat niet door Wiggle wordt gebruikt of een derde koerier- of postdienst die de verzorging verder af zou moeten handelen. Wiggle neemt helaas geen verantwoordelijkheid voor zoekgeraakte of beschadigde bestellingen die niet naar een huisadres, maar een hotel of derde partij zijn verstuurd.

Invoerrechten en btw

Invoerrechten en btw

De prijzen op de website en in uw winkelwagen zijn inclusief btw wanneer u een land dat tot de Europese Unie behoort als land van bestemming heeft geselecteerd. Dit betekent dat wanneer uw bestelling naar een land binnen Europa verzonden wordt, het in Europese richtlijnen vastgestelde belastingtarief geheven zal worden dat op dat specifieke land van toepassing is. Er zullen later geen omzetbelasting of invoerrechten geheven worden. Stelt u de website op een andere valuta in, dan heeft dat geen gevolgen voor het geheven belastingtarief.

Voor alle bestellingen die naar landen buiten de EU verzonden worden, geldt dat wij de artikelen exclusief btw verkopen. Zodra u een land selecteert dat buiten Europa ligt, zullen de prijzen op de website aangepast worden. Het kan echter wel voorkomen dat u invoerrechten voor uw bestelling moet betalen, of dat men bij de grens u alsnog omzetbelasting voor het door u bestelde artikel rekent.

Uw aandacht alstublieft: we zijn wettelijk verplicht om de volledige waarde van de bestelde artikelen (exclusief verzendkosten) aan te geven wanneer een bestelling naar een land dat niet tot de Europese Unie behoort verzonden zal worden. Er kunnen door de douane invoerrechten en belastingheffingen die voor de rekening van de klant vallen geheven worden. Het vervalsen van het declaratieformulier is strafbaar. Wij kunnen nooit de inhoud onjuist omschrijven, een lagere waarde op het formulier aangeven of schrijven dat het pakket een cadeau betreft. Gelieve onze medewerkers niet te verzoeken om enige van de bovenstaande strafbare feiten te plegen. Heeft u vragen over invoerrechten, neem dan contact op met de douane of de belastingdienst in eigen land.

Invoerrechten en belastingheffingen vallen voor de rekening van de klant. Helaas heeft Wiggle geen invloed op deze heffingen en kunnen wij de klanten niet adviseren hoeveel ze moeten afdragen. Wij kunnen invoerrechten en belastingheffingen die door de douane gerekend worden onder geen beding vergoeden.

Beperkte voorraden en toewijzen van producten aan bestellingen

Beperkte voorraden en toewijzen van producten aan bestellingen

Producten die bijna zijn uitverkocht of die tot een oudere collectie behoren worden aan klanten met een actieve bestelling toegewezen. (Dit betekent dat beperkt voorradige artikelen niet direct aan bestellingen toegewezen worden waarvoor door een storing nog niet betaald is, die op pauze zijn gezet of gecontroleerd moeten worden omdat de klant een opmerking bij de bestelling heeft geplaatst.) U kunt controleren hoeveel exemplaren we van een product in een bepaalde maat of kleur op voorraad hebben:

  1. Klik op het tabblad ‘kopen’ onder de afbeelding van het product
  2. Kies de maat of kleur die u zou willen bestellen
  3. Er wordt weergegeven hoeveel exemplaren er in ons magazijn aanwezig zijn

Heeft u via PayPal of iDeal voor uw bestelling betaald? Het geld wordt bij plaatsing van uw bestelling van uw rekening afgeschreven, zelfs al hebben we sommige artikelen niet op voorraad.

Uw aandacht alstublieft: artikelen die niet meer via de leverancier verkrijgbaar zijn kunnen opnieuw op de website gezet worden wanneer klanten het desbetreffende artikel in ongebruikte staat hebben teruggestuurd.

Bestelling annuleren

Bestelling annuleren

U kunt een bestelling altijd annuleren, zolang deze nog niet is vrijgegeven en verwerkt wordt. Loop deze stappen door om uw bestelling te annuleren:

  1. Meld u aan
  2. Klik op ‘Mijn bestellingen’ aan de linkerzijde van het menu
  3. Klik de bestelling aan die u wenst te annuleren
  4. Klik op de knop ‘Deze bestelling annuleren’

Uw aandacht alstublieft: wij verwerken bestellingen zo snel mogelijk. U heeft daarom niet lang de tijd om een bestelling te annuleren. Is er iets mis met uw bestelling (of wilt u deze aanpassen), wacht dan niet op antwoord van de klantenservice, maar annuleer zelf uw bestelling. Vaak wordt een bestelling eerder verwerkt dan de beloofde antwoordtijd van 24 uur van de klantenservice.

Is de annuleerknop niet meer zichtbaar, dan wordt uw bestelling al verwerkt. Het is niet mogelijk om een bestelling die al wordt verwerkt of al naar de klant is opgestuurd te annuleren. U dient ongewenste artikelen in dergelijke gevallen in ongebruikte staat naar ons terug te sturen voor een vergoeding. Lees voor meer informatie ons retourbeleid door.

Klanten ontvangen een e-mail wanneer hun bestelling met succes is geannuleerd. Heeft men al voor de geannuleerde bestelling betaald, dan wordt het bedrag binnen enkele werkdagen weer op de rekening van de klant teruggestort. Betalingsmachtigingen worden bij annulering automatisch ingetrokken. Let op: geannuleerde bestellingen kunnen niet meer geactiveerd worden. Verandert u na annulering van gedachten, plaats dan alstublieft een nieuwe bestelling.

Als online webwinkel en geen groothandel behoudt Wiggle het recht om zeer grote bestellingen waarvan vermoed wordt dat ze niet voor de klant zelf bedoeld zijn te annuleren.

Winkelen via een mobiel apparaat

Winkelen via een mobiel apparaat

Wij bij Wiggle vinden dat onze klanten de gelegenheid moeten krijgen om waar dan ook gebruiksvriendelijk online te kunnen winkelen. We hebben daarom een mobiele versie van de website voor klanten ontwikkeld.

Wilt u gebruik maken van de mobiele website, pak dan uw telefoon erbij, open de webbrowser en typ www.wiggle.nl in.