De verzending van uw bestelling - Wiggle klantenservice

Verzending naar internationale bestemmingen

Wiggle levert wereldwijd aan meer dan 70 verschillende landen. Bekijk de landenlijst door op de knop 'internationale bestemmingen' op de startpagina te klikken.

(terug naar boven)

Verzendmethoden

  • Standaard/gratis verzending zonder track & trace via P2P, bPost en PostNL
  • Kiala, verzending naar een Kiala Punt
  • DHL koerier (morgen in huis)
  • Verzending met track & trace
  • De prijzen voor deze verzendmogelijkheden variëren per land van bestemming.

    Heeft u in het overzicht van uw winkelwagentje of toen u naar betalen ging voor een verzending met track & trace gekozen, dan zult u van ons een e-mail ontvangen met daarin meer informatie over hoe u uw bestelling online kunt volgen.

    U kunt alleen voor een verzending met track & trace kiezen wanneer de door u bestelde artikelen op voorraad zijn. Zijn sommige artikelen van uw bestelling niet op voorraad dan betekent dat dat uw gehele bestelling niet met track & trace verzonden kan worden. Wilt u toch graag uw bestelling volgen of in ieder geval de voorradige artikelen kunnen volgen, dan raden wij u aan om uw bestelling te annuleren en twee nieuwe bestellingen op te zetten. Splits uw oorspronkelijke bestelling op in een bestelling van voorradige en niet-voorradige artikelen en selecteer voor de eerste bestelling een verzending met track & trace.

    Helaas kunt u deze verzendmogelijkheid niet selecteren wanneer u een fiets wilt bestellen. Het kan echter wel voorkomen dat Wiggle zelf voor een verzendmethode met track & trace kiest.

    Ga alstublieft naar onze prijslijst voor meer informatie over levertijden en verzendkosten.

    (terug naar boven)

    (terug naar boven)

    Uw afleveradres

    Zodra wij uw bestelling hebben verwerkt, kan het afleveradres niet meer gewijzigd worden. Pakketten die al op de post zijn gedaan kunnen niet opnieuw door ons geadresseerd worden.

    Wij verzoeken u dan ook om een geldig adres op te geven en ervoor te zorgen dat er iemand in huis aanwezig is om uw pakket in ontvangst te nemen. De pakketbezorger laat anders een briefje achter met het bericht dat u zelf óf het pakket bij het lokale postkantoor op moet komen halen óf de bezorgdienst op dient te bellen om een nieuw levermoment af te spreken.

    Let alstublieft op: Aan postbusaddressen wordt niet geleverd.

    (terug naar boven)

    Zoekgeraakte of beschadigde post

    Wanneer u heeft aangegeven dat de leverancier uw pakket op een bepaalde plek achter mag laten, kan Wiggle uw pakket niet langer als zoekgeraakt of beschadigd opgeven wanneer uw pakket niet aankomt. Geef in geval van afwezigheid daarom altijd aan dat uw pakket bij een goede buur of het lokale postkantoor afgeleverd mag worden.

    (terug naar boven)

    Levering van fietsen en frames

    Bezorging van fietsen

    Fietsen die naar Nederland en België worden verzonden, worden volledig in elkaar gezet en hier bij Wiggle op veiligheid gecontroleerd voordat ze weer gedemonteerd en in twee aparte dozen klaar worden gezet voor verzending. Het frame wordt in 1 doos gestopt en de wielen in de andere. Beide dozen zullen wel gezamenlijk verzonden worden.

    Wanneer u uw fiets binnenkrijgt, is enige montage van uw fiets vereist. Hiervoor worden gereedschap en volledige, uitgebreide instructies meegeleverd. Voor meer informatie over wat u moet doen wanneer u uw fiets ontvangt, verwijzen wij u graag door naar de handleiding bij ontvangst fiets voor internationale bestemmingen.


    Montage van de remmen

    Wij raden onze klanten aan om bij het plaatsen van hun bestelling duidelijk aan te geven hoe zij de remmen op hun nieuwe fiets gemonteerd wensen te hebben. De standaardprocedure in het Verenigd Koninkrijk is om de voorrem aan de rechterkant van de fiets te monteren en de bediening van de achterrem wordt links bevestigd. Wanneer u geen instructies meelevert bij uw bestelling, loopt de verwerking en levering van uw bestelling vertraging op. In dit geval moeten wij namelijk per telefoon of e-mail contact met u opnemen en om bevestiging van de gewenste montage van uw fiets vragen.

    Uw fiets online volgen

    Alle international bestellingen van fietsen kunnen online gevolgd worden. Klik op de link in de e-mail van Wiggle om uw fiets te volgen.

    Verzendkosten

    Raadpleeg alstublieft onze prijslijst voor meer informatie over de verzendkosten van fietsen voordat u een bestelling bij ons plaatst.

    Levering van frames

    Wij versturen frames naar klanten in Nederland en België, maar soms zijn daar kosten aan verbonden.

    Het volgen van uw frame

    Alle internationale verzendingen kunnen online gevolgd woren. Wilt u graag weten waar uw pakket zich bevindt en hoe lang het nog duurt voordat uw bestelling aankomt, klik dan op de traceerlink in de e-mail van Wiggle.

    Verzendkosten

    Raadpleeg alstublieft onze prijslijst voor meer informatie over de verzendkosten van uw fietsframe voordat u een bestelling bij ons plaatst.

    (terug naar boven)

    Gratis verzending (zonder track & trace)

    Wiggle biedt klanten uit ongeveer 70 landen de mogelijkheid hun bestelling gratis naar hen op te laten sturen. Het pakket van de klant wordt dan gratis via Air Mail en zonder enige vorm van tracking naar het opgegeven afleveradres opgestuurd. Wilt u weten of u in aanmerking komt voor een gratis verzending, selecteer dan uw eigen valuta en land van bestemming op de website. Nu wordt er u verteld hoeveel u nog moet uitgeven om in aanmerking te komen voor een gratis verzending. U kunt deze informatie ook vinden wanneer u op het tabblad ‘Verzending & retour’ onder een specifiek product klikt.

    NB: wanneer we nog weinig voorraden van een product hebben, is het mogelijk dat de laatste exemplaren aan klanten worden verkocht die hun bestelling met voorrang laten verwerken of voor een verzending met track & trace hebben gekozen. Wilt u uw kans niet mislopen, kies dan voor de zekerheid voor een snellere verzendmethode!

    (terug naar boven)