Klantenservice

Retourbeleid

Ongewenste artikelen

Ongewenste artikelen

Indien u van gedachten bent veranderd, kunt u artikelen binnen 365 dagen naar ons terugsturen en vragen om een terugstorting van het aankoopbedrag! Alle artikelen moeten in ongebruikte, onbeschadigde staat, met prijskaartjes of labels en in hun originele verpakking weer bij ons aankomen.

Er zijn enkele uitzonderingen op ons 365 dagen retourbeleid. Deze uitzonderingen zijn:

  • Sportvoeding of producten met een houdbaarheidsdatum moeten binnen 28 dagen aan ons worden geretourneerd*
  • Alle specifiek aangepaste producten, zoals wielen, kunnen niet worden geretourneerd*
  • GPS-systemen zoals sporthorloges of fietscomputers mogen enkel geretourneerd worden indien ze nog niet zijn geregistreerd*
  • Om hygiënische redenen kunnen intieme kledingstukken zoals ondergoed en zwemkleding alleen geretourneerd worden indien ongedragen*

Houd er rekening mee dat we het recht voorbehouden een retourzending te weigeren indien we het vermoeden hebben dat producten zijn gekocht voor de doorverkoop en niet voor persoonlijk gebruik.

*Tenzij beschadigd

We kunnen geen ruil aanbieden voor ongewenste artikelen, Indien u een alternatief product wenst, kunt u een nieuwe bestelling plaatsen. Alle terugstortingen vinden plaats via dezelfde betaalmethode als waarmee de originele bestelling is geplaatst binnen 14 dagen na ontvangst van de ongewenste artikelen bij ons magazijn in het Verenigd Koninkrijk.

Zo werkt het

Volg onderstaande stappen indien u ongewenste artikelen aan ons wilt retourneren:

  1. Log in op Mijn account
  2. Selecteer de bestelling met de artikelen die u wilt retourneren en klik op ‘Stuur terug’, of klik op 'Stuur terug' onder ‘Mijn retourzendingen’ en selecteer uw bestelling.
  3. Kies de artikelen die u wilt retourneren en geef ook de reden waarom aan
  4. Kies via welke mogelijkheid u de artikelen wilt retourneren
  5. Betaal veilig voor de retourzending
  6. Print uw retourlabel en retourformulier uit (u kunt dit ook later doen via de e-mail die we u sturen)
  7. Stop het retourformulier bij de artikelen die u wilt retourneren
  8. Plak het retourlabel op de verpakking en geef het pakket af bij de door u gekozen retourdienst

 

Let op: indien u een bestelling terugstuurt van buiten de EU en u kiest ervoor de bestelling zelf te versturen, let er dan op dat u duidelijk de woorden ‘Returned Goods – Failed Sale’ op de doos zet, alsook uw originele bestelnummer. Geef dit ook duidelijk aan op de verklaring voor de douane (CN22 en/of CN23) op de buitenkant van de verpakking. Indien u deze aanwijzingen niet correct opvolgt, kan het voorkomen dat het pakket toegang tot het Verenigd Koninkrijk wordt geweigerd en het naar de afzender wordt teruggestuurd.

 

Artikel kapot, beschadigd, verkeerd of niet compleet

Artikel kapot, beschadigd, verkeerd of niet compleet

Artikel kapot

Kapotte artikelen vallen niet onder ons 365 dagen retourbeleid en kunnen altijd naar ons worden geretourneerd. Kapotte artikelen die aan ons worden geretourneerd, ondergaan een inspectie en het kan voorkomen dat het artikel aan de fabrikant gestuurd moet worden om het defect te bevestigen.

Alle artikelen die bij Wiggle zijn gekocht vallen onder een volledige garantie en, algemeen gesproken, vallen alle fabrieksfouten en defecten onder de garantie.

Indien u het gevoel heeft dat uw artikel een defect heeft, neem dan contact met ons op en maak foto’s van het defect voordat u iets aan ons retourneert – het kan zijn dat we het probleem kunnen verhelpen zonder verzendkosten te hoeven betalen.

Wij zullen vervolgens contact met u opnemen voor de volgende stappen in het indienen van uw claim.

Artikel beschadigd, verkeerd of niet compleet

Indien u een artikel heeft ontvangen dat is beschadigd, niet is wat u heeft besteld of onderdelen mist, neem dan contact met ons op en maak foto’s van het probleem voordat u iets aan ons retourneert – het kan zijn dat we het probleem kunnen verhelpen zonder verzendkosten te hoeven betalen.

Zo werkt het

Volg onderstaande stappen indien u ongewenste artikelen aan ons wilt retourneren:

  1. Log in op Mijn account
  2. Selecteer de bestelling met de artikelen die u wilt retourneren en klik op ‘Stuur terug’, of klik op Stuur terug onder ‘Mijn retourzendingen’ en selecteer uw bestelling.
  3. Kies de artikelen die u wilt retourneren en geef ook de reden waarom aan
  4. Kies via welke dienst u de artikelen wilt retourneren
  5. Betaal veilig voor de retourzending
  6. Print uw retourlabel en retourformulier uit (u kunt dit ook later doen via de e-mail die we u sturen)
  7. Stop het retourformulier bij de artikelen die u wilt retourneren
  8. Plak het retourlabel op de verpakking en geef het pakket af bij de door u gekozen retourdienst

 

Let op: indien u een bestelling terugstuurt van buiten de EU en u kiest ervoor de bestelling zelf te versturen, let er dan op dat u duidelijk de woorden ‘Returned Goods – Failed Sale’ op de doos zet, alsook uw originele bestelnummer. Geef dit ook duidelijk aan op de verklaring voor de douane (CN22 en/of CN23) op de buitenkant van de verpakking. Indien u deze aanwijzingen niet correct opvolgt, kan het voorkomen dat het pakket toegang tot het Verenigd Koninkrijk wordt geweigerd en het naar de afzender wordt teruggestuurd.

 

Fietsen en frames

Fietsen en frames

Indien u om wat voor reden dan ook niet tevreden bent met uw fiets, kunt u hem aan ons retourneren voor een terugstorting van het betaalde bedrag. De fiets moet nieuw en ongebruikt zijn. Laat ons binnen 14 dagen na aankoop weten dat u de fiets wilt retourneren en we zullen de retour met u regelen.

Houd rekening met het volgende:

Verzeker u ervan dat u tevreden bent met de fiets, want als hij eenmaal is gebruikt, kunt u hem niet meer retourneren. We raden aan dat u de verpakking bewaart voor het geval u de fiets moet retourneren. Indien u de fiets binnen 14 dagen aan ons wilt retourneren, vallen de retourkosten voor uw rekening en moet u ervoor zorgen dat de fiets net zo goed is verpakt voor transport als toen u hem ontving.

Uw fiets valt onder de Wiggle garantie alsook de garantie van de fabrikant. Neem contact met ons op voor meer informatie. Indien uw fiets een defect vertoont binnen de garantieperiode, neem dan contact met ons op voor u de fiets of onderdelen ervan retourneert, aangezien problemen vaak opgelost kunnen worden zonder dat er verzendkosten betaald hoeven te worden. Om veiligheidsreden verzoeken we u vriendelijk dat uw retourzending schoon is voor u iets aan ons retourneert.

U kunt fietsen en grote of zware voorwerpen niet terugsturen via de gebruikelijke retourdiensten. Als u contact met ons opneemt kunnen we u helpen met alternatieve retourmogelijkheden. (Dit geldt niet voor Australië en Japan, waar de gebruikelijke retourdiensten wel fietsen en grote of zware artikelen accepteren.)

Let op: indien u een bestelling terugstuurt van buiten de EU en u kiest ervoor de bestelling zelf te versturen, let er dan op dat u duidelijk de woorden ‘Returned Goods – Failed Sale’ op de doos zet, alsook uw originele bestelnummer. Geef dit ook duidelijk aan op de verklaring voor de douane (CN22 en/of CN23) op de buitenkant van de verpakking. Indien u deze aanwijzingen niet correct opvolgt, kan het voorkomen dat het pakket toegang tot het Verenigd Koninkrijk wordt geweigerd en het naar de afzender wordt teruggestuurd.

 

Cadeau retourneren

Cadeau retourneren

Heeft u een cadeau ontvangen, maar bent u niet tevreden met het product, klik dan hier. Er wordt nu een retourformulier geopend waarmee u uw cadeau terug kunt sturen.

Uw aandacht alstublieft: voordat het retourformulier geopend wordt, zult u verzocht worden om u aan te melden. Heeft u geen account bij Wiggle, maak er dan nu alstublieft een aan. Daarna kunt u verder met retourneren.

U kunt deze retouroptie niet gebruiken voor artikelen die u via uw eigen account heeft gekocht. In dergelijke gevallen geldt de gewone retourprocedure.

Geen van allen

Geen van allen

Hebben de bovenstaande paragrafen geen betrekking op uw vraag of reden voor retour, neem dan alstublieft contact met ons op.

Informatie over adidas terugroeping

Informatie over adidas terugroeping

Terug naar boven