Klantenservice

Proeftijd 30 dagen

Onze proeftijd van 30 dagen (alleen voor het Verenigd Koninkrijk)

Onze proeftijd van 30 dagen

Wij zijn er zo zeker van dat alle fietsen van Wiggle bij u in de smaak zullen vallen dat al onze klanten 30 dagen de tijd krijgen om hun fiets uitgebreid te testen. Bent u er toch niet helemaal tevreden mee, dan kunt u een e-mail sturen naar bikes@wiggle.co.uk. Wij zullen de fiets vervolgens gratis bij u op komen halen en u krijgt het aankoopbedrag gewoon terug. Bewaar de doos waarin de fiets verpakt zat zorgvuldig zodat de fiets eventueel weer veilig teruggestuurd kan worden

U kunt alle fietsen bij Wiggle gedurende 30 dagen uitproberen, op voorwaarde dat de desbetreffende fiets niet meer dan 15% afgeprijsd was. De 30 proefdagen gaan in zodra de fiets bij u afgeleverd wordt. Wanneer u besluit dat u de fiets toch niet wilt hebben, dient u ons hiervan binnen 30 dagen per e-mail op de hoogte te stellen. Deze proeftijd geldt voor alle klanten die sinds 20 november 2010 een fiets hebben besteld.

Wij vragen uw aandacht voor het volgende: alle fietsen moeten weer veilig en zorgvuldig in de doos verpakt worden waarin de fiets in eerste instantie ook afgeleverd werd. Bewaar de doos daarom goed. Heeft u de doos niet bewaard, dan kunt u een vervangende doos bij Wiggle aanvragen, maar dit kost u wel £25. Daarnaast kunnen ALLEEN klanten in het Verenigd Koninkrijk gebruik maken van deze proefperiode, met verdere uitzondering van de volgende postcodes:

IV3 – IV56, IV63 | KW1 – KW17 | PA20 – PA49, PA60 – PA78. | PH19 – PH 44, PH 50. | ALL ZE | ALL HS | KA27 & 28 | BT Noord-Ierland | TR21 - TR25

Wat moet ik doen als ik mijn fiets retour wil sturen?

Wat moet ik doen als ik mijn fiets retour wil sturen?

Stuur binnen 30 dagen na ontvangst een e-mail naar bikes@wiggle.co.uk. Wij zullen vervolgens met u afspreken wanneer de fiets opgehaald kan worden. U moet voor de verzending de oorspronkelijke fietsdoos gebruiken, de fiets weer demonteren en de onderdelen en het frame op dezelfde manier in de doos plaatsen als dat de fiets bij u binnen kwam. Voor de meeste fietsen betreft dat het draaien van het stuur en demonteren van de pedalen.

Voor meer informatie over het inpakken van de fiets in de doos, klik hier.

Wanneer fietsen naar ons retour gestuurd worden zonder de oorspronkelijke doos, zullen wij u een boete van £25 opleggen.

Conditie van de fiets

Conditie van de fiets

Wij stellen u graag in de gelegenheid om uw fiets volledig uit te proberen in de proeftijd van 30 dagen. Pak de fiets en ga er mee de weg op of rij een crosscountry of veldrit, zodat u 100% zeker weet dat de fiets bij u past. Wij zijn er van overtuigd dat de fiets bij u in de smaak zal vallen!

De retourmogelijkheid binnen de proeftijd is echter wel aan bepaalde voorwaarden gebonden. Het kan natuurlijk niet anders dat een fiets die 30 dagen (intensief) gebruikt wordt wat lichte sporen van gebruik vertoont, maar deze moeten wel tot een minimum gehouden worden. Wanneer de fiets daadwerkelijk beschadigd is, kunt u deze niet meer retour sturen. Bovendien kunt u aleen fietsen retour sturen die niet meer dan 15% afgesprijsd waren ten tijde van de aankoop.

Om algemene gezond- en veiligheidsredenen verzoeken we u de fiets schoon te maken voordat u deze naar ons retour stuurt. Wij zullen u een boete van £25 opleggen wanneer de fiets vies bij ons aankomt. We snappen dat u niet overal even makkelijk bij kunt, maar wij verzoeken u dringend om de fiets toch in een zo goed mogelijke staat terug te sturen.

Bewaar de doos bij ontvangst alstublieft zorgvuldig zodat, wanneer u onverhoopt niet tevreden bent met uw fiets, deze weer veilig retour kunt sturen. Wij kunnen u van een nieuwe doos voorzien, de kosten hiervoor bedragen echter £25. Voor meer informatie over het inpakken van uw fiets, klik hier.

Hoe zit het met mijn fietsaccessoires?

Hoe zit het met mijn fietsaccessoires?

Alle extra accessoires die u voor uw fiets aanschaft en op de fiets laat monteren of zelf monteert vallen niet onder de proeftijd van 30 dagen. Op ongebruikte accessoires is de gebruikelijke retourprocedure van toepassing.

Dit betekent dat u de aangeschafte accessoires met de grootst mogelijke voorzichtigheid op uw fiets dient te bevestigen om schade te voorkomen. Daarbij raden we u ook absoluut af om de accessoires op uw fiets te laten zitten wanneer u deze binnen de proefperiode aan het testen bent. Alleen in dit geval kunt u voor deze extra artikelen namelijk nog gebruik maken van onze retourprocedure.

Wilt u de fiets retour sturen en heeft u accessoires op uw fiets laten zetten door onze monteurs, haal deze dan voorzichtig van de fiets af. Misschien kunt u ze voor een andere fiets gebruiken, of u moet voor deze artikelen de gebruikelijke retourprocedure volgen.

Wat moet ik doen als ik gespreid voor mijn fiets betaal?

Wat moet ik doen als ik via een financiëringsmaatschappij voor mijn fiets betaal?

Helaas vallen fietsen waarvoor Wiggle in termijnen is of wordt betaald niet onder de proefperiode van 30 dagen.

Klik hier voor meer informatie over gespreid betalen bij Wiggle.

Wat moet ik doen als ik mijn fiets in de aanbieding heb gekocht?

Wat moet ik doen als ik mijn fiets in de aanbieding heb gekocht?

Zolang de fiets niet meer dan 15% afgeprijsd was, kunt u deze gewoon gedurende 30 dagen testen en eventueel retour sturen.

Wanneer uw fiets echter meer dan 15% afgeprijsd was, is het helaas niet mogelijk om uw fiets retour te sturen.

Dit maakt geen inbreuk op de rechten van de consument.

Wat moet ik doen als mijn fiets via een 'cycle to work' (fiets naar uw werk) programma gekocht is?

Wat moet ik doen als mijn fiets via een 'cycle to work' (fiets naar uw werk) programma gekocht is?

Helaas vallen fietsen die via een dergelijk programma zijn gekocht niet onder de proefperiode van 30 dagen. Dit komt omdat de betaalmethode door de werkgever vaak zeer complex en afwijkend van aard zijn.